Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

edit: Kauppalehden mukaan islantilaisomistus lähentelee 18% siivua Straumur-Burdaraksen kasvatettua edelleen omistustaan.

Onko jollain havaintoa/hajua/tietoa miksi islantilaiset ostavat urakalla Finnairia? Muukin kuin osinkojen saaminen..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tänään íltapäivällä joku on alkanut ostamaan Finnairia oikein tosissaan Goldman Sachs International -välitysliikken kautta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jollain havaintoa/hajua/tietoa miksi islantilaiset ostavat urakalla Finnairia? Muukin kuin osinkojen saaminen..

 

Sijoittajilla on aika usein kiikarissa raha. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tänään íltapäivällä joku on alkanut ostamaan Finnairia oikein tosissaan Goldman Sachs International -välitysliikken kautta.

 

Aika pientä tuo oli eiliseen verrattuna, kun reilu neljännesprosentti siirtyi Goldman Sachsin kautta uudelle omistajalle.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika pientä tuo oli eiliseen verrattuna, kun reilu neljännesprosentti siirtyi Goldman Sachsin kautta uudelle omistajalle.

 

-Tero-

 

En nyt sanoisi pientä. Nopean laskun jälkeen sain GSI:n ostaneen 238.800 kpl osakkeita tänään kello 18:00 mennessä.

 

Jos ne olisi yhdelle taholle ostettu niin sillä pääsisi yhdenneksitoista suurimmaksi omistajaksi Finnairissa. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt sanoisi pientä. Nopean laskun jälkeen sain GSI:n ostaneen 238.800 kpl osakkeita tänään kello 18:00 mennessä.

 

Pientä tuo edelleen on mielestäni eiliseen verrattuna (0,25% vs. 3,3%).

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaapi tuo uusin ykstoistanen nousta taivaalle kohta ellei ole jo noussut...  :)

 

Onko jollain jonkinlaista havaintoa mainitusta LGG:n lennosta 2. päivä tammikuuta?  Aika outoa, että kukaan ei ole ilmoittanut nähneensä konetta tai kuvannut sitä tähän mennessä tai sitten he vain vaikenevat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jollain jonkinlaista havaintoa mainitusta LGG:n lennosta 2. päivä tammikuuta?  Aika outoa, että kukaan ei ole ilmoittanut nähneensä konetta tai kuvannut sitä tähän mennessä tai sitten he vain vaikenevat.

 

Tuli kerrottua vähä hätiköityä tietoa.. LGG on edelleen huollossa, siirretty toiseen halliin josta johtuen luultiin että se olisi jo valmis kun ei ollut entisellä paikallaan  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei. Hieman epäilinkin tuota 2.1. lentoa, koska olen kuullut että kone olisi ehkä puolivälissä tammikuuta rivissä. Piti kylläkin olla heti vuodenvaihteen jälkeen.

 

A.netissäkin asiaa kysellään tuoreeltaan nimimerkki LordHowen toimesta. Siellä paistaa rivi:

"According to AY's current schedules there are two MD11s out of traffic."

 

Jos LordHowe lukee tätä palstaa niin terveisiä, että tällä hetkellä kuusi konetta on reiteillä.

Esim tänään lähtöjä viisi:

17:00  Bangkok AY095  Gate 33 

17:00  Guangzhou AY087  Gate 32 

17:20  Osaka AY077  Gate 31 

17:50  Beijing AY051

23:50  Bangkok Hong Kong AY091

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pietariin matkalla ollut A320 joutui palaamaan Helsinki-Vantaalle.

Seuraava info lähtöajasta 14:00.

 

Aika huono keli Pietarissa:

ULLI 071000Z 30003MPS 0350 R10R/0425N FG VV001 M02/M03 Q1037 NOSIG RMK QBB 050 RWY 10R WET SNOW 11-25 PCT 3 MM BA50 =

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika huono keli Pietarissa:

ULLI 071000Z 30003MPS 0350 R10R/0425N FG VV001 M02/M03 Q1037 NOSIG RMK QBB 050 RWY 10R WET SNOW 11-25 PCT 3 MM BA50 =

 

Ihme jos ei putoleveja ole HK:lla näkynyt. Aika useastihan ne tulee huonolla kelillä HK:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jollain havaintoa/hajua/tietoa miksi islantilaiset ostavat urakalla Finnairia? Muukin kuin osinkojen saaminen..

Sitten kun potti on riittävän iso siirtyyy se voitolla eteenpäin SASsille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten kun potti on riittävän iso siirtyyy se voitolla eteenpäin SASsille.

 

Onko heidän intresseissään ryhtyä Finnairin vähemmistöosakkaaksi ja onko SAS:lla tähän tarvittavia varoja?

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos SAS haluaisi siivun Finnairia, niin miksi se ei ostasi sitä suoraan?

Samasta syysta kuin bulvaania muutoinkin monesti käytetään

eli jos SAS itse ostelisi voisi hinta nousta nopeammin ylös kuin

jos sitä ostelee aluksi puolihuomaamattomastikin vain sijoitus-

mielessä "joku islantilainen"

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän intressi persaukisella SAS:lla olisi ostaa siivu Finnairista kun enemmistö pysyy Suomen Valtiolla.

Varmaan samat intressit kuin jo vuosikymmenien ajan? ;)

Yhdistymistä SASsin kanssa on paljon helpompi ehdotella kun

jo valmiiksi omistaa ison siivun yhtiöstä.

Ja kun kyse on SASsin vuosikymmenin haaveesta niin kyllä

se rahoitus jostain kaivetaan.

 

Ei ollenkaan mahdotonta että SASsin päämajassa on mietitty

jotain tälläistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy kuitenkin muistaa, että islantilaisilla on kaksi leiriä jotka ovat osuutta Finnairista kasvatteneet lähiaikoina.

He eivät toimi yhteistyössä eikä yhdessä vaikka samasta maasta ovatkin.

 

Ja se SAS:n Finnairin yhdistyminen vaatisi Suomen Valtiolta myöntymistä asiaan eikä semmoisesta ole mitään näyttöä.

Eikä toivottavasti koskaan tulekaan.

 

SAS:n puolelta tuo yhdistyminen on ollut vain yhden miehen puheita ja haavekuvia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy kuitenkin muistaa, että islantilaisilla on kaksi leiriä jotka ovat osuutta Finnairista kasvatteneet lähiaikoina.

He eivät toimi yhteistyössä eikä yhdessä vaikka samasta maasta ovatkin.

 

Ja se SAS:n Finnairin yhdistyminen vaatisi Suomen Valtiolta myöntymistä asiaan eikä semmoisesta ole mitään näyttöä.

Eikä toivottavasti koskaan tulekaan.

 

SAS:n puolelta tuo yhdistyminen on ollut vain yhden miehen puheita ja haavekuvia.

Tiedossa on siis että nuo kaksi leiriä ilmoittavat että eivät toimi yhdessä.

Toki molemmat leirit tuntevat toisensa hyvin. Ja vaikka eivät yhdessä toimisikaan

niin toinen leiri saattaa aavistaa toisen aikeet ja ostelee siksi myöskin päästäkseen

aikanaan tavalla tai toisella osille. Rahaahan islantilaiset tuosta aikovat aikanaan kääriä

ja vaikka SAS pa onkin niin heillä kuitenkin on mahdollisuudet rahat jostain kaivaa esiin.

 

Ja tottakai valtiota tarvitaan hommaan mutta onhan nuo poliitikot tyhmiä kauppoja

ennenkin tehneet. Sopimus josta Suomen valtion kanssa neuvoteltaisiin voisi olla

Finnairin ja SASsin täydellinen yhdistäminen josta omistajtahot hyötyisivät mutta

kuluttajat eivät. Mutta mitä mahtaisivat EUn kilpailuviranomaiset sanoa yhdistymisestä?

 

Voipi olla että maalaan piruja seinälle mutta tämäkin mahdollisuus kannattaa

muistaa eikä kovinkaan epätodennäköisenä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos jotain yhdistymistä koskaan tulisi niin se menisi niin päin että Finnair ostaa ne osat mitä SAS:ssa on ostettavaa/ kannattavaa. Ei siis hirveästi, jos mitään. :D

 

Mutta toivokaamme että molemmat pitävät omat leirinsä eivätkä ole tekemisissä keskenään.

Jo ihan kilpailun kannalta näin ja johan se on nähty miten hyvin yhteispohjoismainen lentoyhtiö kannattaa.

Siitä alkaisi Finnairin alamäki sekä suomalaisten matkustuksen hankaluudet jos SAS Finnairin sattuisi ostamaan.

 

Mutta onhan se kiva kun naapurissa haaveillaan hyvinhoidetusta firmasta kun itsellään ei hommat toimi. Välillä näinkin päin. Sonerassa tulikin vähän suomaisille näpeille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku finnairilainen tai asiasta tietävä voisi kertoa mitä ovat jonkinlaiset tasot Plus-ojelmassa Finnair Club ja VIP? Tuo VIP on ilmeisesti aika uusi juttu.

 

Finnair Plus Platinum-, VIP-, Gold-, Club- ja Silver-jäsenet voivat 01/2006 alkaen varata yhdensuuntaisen palkintolennon Euroopan kohteisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus kysyin Clubista ja miten sinne pääsee. Vastaukseksi tuli jotain malliin "Club on myyntiorganisaation suosituksesta saatava jäsenyys ja sitä ei voi hakea".

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:lla ei ole tätä tahtia kohta varaa maksaa palkkoja ja muita velvoitteitaan sovitusti...jos tuohon vakavissasi uskot, niin suosittelen lämpimästi myös viikottaista lottoamista isoilla summilla...

Heitin esille mahdollisuuden

joka ei ole kovinkaan utopistinen. Mutta aika näyttää ja

sitä odotellessa ei kannata hengitystä pidätellä ;)

 

p.s. Lottoa harrastan max. kerran viidessä vuodessa.

liian huonot tuotto-odotukset ;)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.