Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Ainakin Club-jäsenenä on joitain tasokorttien etuja.

Se on vähän epäselvää onko tämän Clubin jäsenyys pysyvä eli ei tarvitse laskea pisteitä seurantajaksollle niinkun kuulemma jotkut tekee :D.

 

Ja onhan nuo yhdensuuntaiset palkintomatkat olleet statuksille jo aiemminkin käytössä. Ainakin kotimaassa ja P-Euroopassa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Lomaliikenne

Lomaliikenteen tarjonta laski joulukuussa 8,5 %, ja kysyntä puolestaan laski 9,1 %. Matkustajakäyttöaste oli 89,7 %, 0,6 prosenttiyksikköä matalampi kuin viime vuonna.

Missähän ne tyhjät penkit oikein lentelee kun ainakin

B757:t on aina täyteen ahdettuja eli penkki/pari

korkeintaan vapaana?

Keskim. B757 lennollakin pitäisi olla 23 penkkiä tyhjänä.

 

Ja sama juttu MD-80 lennoillakin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oisko siellä sitten jotain kohteita esim. Tsunami-alueella ollut, joihin on lennetty vähän tyhjemmilläkin, sitä en sitten tiedä miten esim. P.Amerikan kesäkauden lomalennot ovat myyneet...varmaan huonosti...

 

 

 

Ja, eikö sesonkien aloitus/lopetuslennot yleensä operoi tyhjinä toiseen suuntaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän noihin pakettimatkakohteisiin aika tyhjiä koneita lähtee. joskus myyvät yhdensuuntaisia mm. Aurinkomatkoilla.

Pohjois-Amerikan kesäkohteet Toronto ja Boston olivat myynnissä molemmista päistä ihan pelkkinä lippuinakin.

 

Mutta jos kyse oli joulukuun tyhjistä lomalentopenkeistä niin kyllä Las Palmasiin tai Teneriffalle on tuolla kapasiteetilla siellä täällä tyhjiä tuoleja.

Samaten Malagan MD-11 kaksi kertaa viikossa tuskin oli joulukuussa aina täynnä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

STT:n mukaan Finnairin markkinaosuus Suomessa laski 2005 4,3 prosenttiyksikköä 63,5 prosenttiin. SAS:n markkinaosuus puolestaan kasvoi 3,1 prosenttiyksikköä 14,9 prosenttiin. Kotimaan liikenteessä Finnairin markkinaosuus laski 83 prosentista 75 prosenttiin.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos huhupuheet ja niissä esiintyvät päivämäärät pitävät paikkaansa niin näinä päivinä OH-LGG:tä saatetaan ulkoiluttaa hieman.

Toivottavasti kameramiehet ovat tarkkana EFHK:n aitojen takana. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ihan noin mielenkiinnosta, kun tuota niin kauhiasti odotetaan niin erotatko koneen ulkoapäin muista, jos rekkari on piilossa?

 

Vaikea sanoa kun ei koneesta nähnyt kuin takaosan samana aamuna kun tuli Suomeen.

 

Mutta katsotaan olisiko siinä jotain pikkuyksityiskohtia mistä sen erottaisi ulkoapäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos huhupuheet ja niissä esiintyvät päivämäärät pitävät paikkaansa niin näinä päivinä OH-LGG:tä saatetaan ulkoiluttaa hieman.

Toivottavasti kameramiehet ovat tarkkana EFHK:n aitojen takana. ::)

 

Eilen keskiviikkoiltana kävi joku 11 koekäyttämöllä, liekö ollut LGG.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ensimmäinen uusi laajarunko-Airbus lentää Finnairin väreissä jo kesällä 2007.

 

Tämä vahvistaa käsitystäni että ensi kesänä ei 340 vielä lennä Finnairilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä vahvistaa käsitystäni että ensi kesänä ei 340 vielä lennä Finnairilla.

 

Pikemminkin päinvastoin, kun siihen lauseeseen on laitettu sana "uusi", siis käytetty voi tulla jo aiemmin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä vahvistaa käsitystäni että ensi kesänä ei 340 vielä lennä Finnairilla.

Jostain luin yhtiön kommentin, että jos MD11 ei onnistuta hankkimaan, niin sitten katseet mahdollisesti kääntyvät A340n puoleen. Täytyy kaivaa esiin tuo kommentti...

 

EDIT : Kyllä mä oon hyvä ;D. Kommentti oli Flight Internationalissa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on 340 finnairilla ensi kesänä. Vuokraavat käytetyn koneen alkuun. kun LGG osoittautui kohtuullisen "pommiksi" ja olettettavasti seuraavakin M11 olisi tullut myös Varigilta

 

Eikä sitä LGG:tä erota oikein muusta kuin kiiltävästä maalipinnasta... Mutta kertokaa yksikin hyvä syy miksi rekkari peitettäisiin? Eipä se kone mikään salaisuus ole...

Ja kuinkas varmaa tietoa tämä 340 juttu nyt on??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Trading -sivuston mukaan saatavissa olisi yksi vuonna 1994 valmistunut Airbus A340-311 loppukeväästä 2006. Kyseisen sivuston mukaan yhtään MD-11-konetta ei ole tarjolla, joskin leasingajat saattavat piakkoin päättyä joillakin Varigin koneilla.

 

Tiettävästi ainakin Air Canada on piakkoin poistamassa A340-koneita vanhimmasta päästä.

 

Täsmentääkseni itseäni vielä näin jälkikäteen, Virginillä on vanhaa A340-kalustoa, jota ollaan poistamassa tämän vuoden aikana uusien 346-koneiden tieltä. Koneet ovat DEBIS Airfinancen ja Airbusin omistamia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikkei tämä suoranaisesti firmaan liitykkään, niin EQ-pankin analyytikot päätyivät Finnairin osakkeen osalta seuraavaan suoritukseen:

 

Finnair – osakekurssi tuplaantunut kuudessa kuukaudessa, suositus laskettu tasolle MYY (Vähennä)

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ex-Finnair MD-82 (OH-LMH) lentää nykyisin AeroRepública of Colombian väreissä,  http://myaviation.net/?pid=00526027. Eikös nää mennyt alunperin Aeropostalelle Venezuelaan??

 

Ahaa, näköjään LMH:kin poistunut jo joukosta. Juuri pari päivää sitten postasin johonkin toiseen ketjuun maininnan, että LPA on jo siirtynyt FlyNordicille. http://www.airliners.net/open.file/988052/L/

 

Edit: Näköjään jo lokakuussa menny Aeropostalille tämä LMH: http://www.airliners.net/open.file/942220/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsalaiset lentävät Helsingin kautta Aasiaan:

http://www.boarding.no/art.asp?id=19838

 

 

Onko tuo nyt ihme kun Ruotsista ei pääse kuin Bangkokiin ja Pekingiin suoraan. Ja sitten Finnair pitää vielä hinnat niin kohdillaan länsinaapurissa, että ei mikään ihme. Ja lisää tulee.

 

EDIT: pääseehän sieltä Arlandasta vielä Kuala Lumpuriin suoraan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä vedä Jenkkilä edelleenkään Finskillä kaksisesti, NY 352eur ensi sunnuntaista alkaen äkkilähtönä noin viikon päivät, on vielä lennoissa aika hyvin valinnanvaraakin...

 

Messutarjouksissa halpoja. Mm. kaukoitää 1550€ busineksessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa, näköjään LMH:kin poistunut jo joukosta. Juuri pari päivää sitten postasin johonkin toiseen ketjuun maininnan, että LPA on jo siirtynyt FlyNordicille. http://www.airliners.net/open.file/988052/L/

 

Edit: Näköjään jo lokakuussa menny Aeropostalille tämä LMH: http://www.airliners.net/open.file/942220/L/

 

Montakos MD-80 -sarjalaista on vielä Finnairin väreissä jäljellä ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
vuonna 2015 tarvittaisiin jo 18 laajarunkokonetta.

 

Odotettavissa on vielä sitten toinen laajarunkokoneiden tilausrypäs.

 

Mitenköhän meidän pienokainen Helsinki-Vantaa tuon määrän hallitsee...vai onkohan tuo laskelma jo tehty niin, että Finnair on ostanut SAS:n kaukoretit ja kaluston pois ja operoi Aasiaan jo muiltakin kentiltä. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.