Guest ToniH22

Ati Catalysti 9.10 vs 9.11

57 viestiä aiheessa

Jos asennan uuden ATI Radeonin ajurin 10.2 niin:

1. Voiko sen asentaa suoraan vanhan päälle? (Näin olen tehnyt vanhassa tietokoneessani Nvidian ohjaimelle, aina onnistunut ongelmitta)

2. Jos asennus vanhan päälle epäonnistuu tai uusi ajuri ei toimi kunnolla, miten voi palata vanhaan hyvintoimivaan 9.1 ajuriin?

3. Jos kuitenkin haluaa vanhan ajurin ensin pois, niin miten tämä tehdään yksinkertaisesti ja ilman lisäohjelmia? Luulisi WIN 7 Pro 64-bittisessä tuon olevan mahdollista.

yES

Aina poistan edellisen ajuriversion pois ennen uuden asennusta, siinä on aina se riskinsä että asennuksen poisto ei poista kaikkia tiedostoja ja merkintöjä.

Eli ajurin poisto vaan edellisen ajurin Asennuksen poistolla, eli käynnistät 9.1 ajurin asennuksen ja sieltä valitset Poista Asennus. Sitten sen jälkeen boot, ja ajat uuden ajuriasennuksen 10.2.

Jos ei ole tyytyväinen 10.2 tekee ajurin palautuksen täysin samalla menetelmällä kuin vaihto 9.1 -> 10.2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aina poistan edellisen ajuriversion pois ennen uuden asennusta, siinä on aina se riskinsä että asennuksen poisto ei poista kaikkia tiedostoja ja merkintöjä.

Eli ajurin poisto vaan edellisen ajurin Asennuksen poistolla, eli käynnistät 9.1 ajurin asennuksen ja sieltä valitset Poista Asennus. Sitten sen jälkeen boot, ja ajat uuden ajuriasennuksen 10.2.

Jos ei ole tyytyväinen 10.2 tekee ajurin palautuksen täysin samalla menetelmällä kuin vaihto 9.1 -> 10.2

Nämä uusimmat ajurit toimivat ilman uudelleenkäynnistystä.  Ja vanhan päälle.

Hanaa vaan  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista. Nyt minulla on 10.2 ja FS 2004 näyttää yhtä hyvältä kuin ajurilla 9.1. Frametkin ovat samat.

Ainoa muutos oli, että nyt minulla laajakulmanäytössä 16:9 tai simun "vakionäytössä" 4:3 on 60Hz:n virkistystaajuus, kun se edellisellä ajurilla oli vain 50Hz. Asialla ei liene käytännössä mitään merkitystä, koska rajoitan simussa framet lukemaan 40, joka takaa sujuvan lentämisen täysillä asetuksilla ja kaikilla mahdollisilla lisäosilla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites, oottako testannut noilla ihan uusimmilla ajureilla, onkos se nyt 10.6 versio? Onko blurraantumista? Mulla on vieläkin se 9.10 versio, ettei blurraantuisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites, oottako testannut noilla ihan uusimmilla ajureilla, onkos se nyt 10.6 versio? Onko blurraantumista? Mulla on vieläkin se 9.10 versio, ettei blurraantuisi.

Se blurraus johtuu siitä, kun HD4000 alaspäin olevissa malleissa ei ole tuentaa SSAA ominaisuudelle.

Sen takia esim AMD puolelta on vaan kommentoitu tälläistä, jotta sen saa pois uusimmilla ajureilla:

Well yeah since there isn't currently any negative LOD bias applied.  That will be changed in later drivers.  For now you can adjust it yourself with ATI Tray Tools

Omalla HD5870 tuota ongelmaa ei ole, koska tuki on SSAA:lle olemassa.

Kannattaa googletella jos löytyy lisää tietoa tuon probleeman ratkaisuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse 10.3:sta lähtien nähnyt yhtään tätä samaa blurraantumista, ja kannattaa tosiaan asentaa, tuli 10.3 aika iso boosti, ainakin joissain peleissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahaa, pitäisi siis ilmeisesti päivitellä uudempaan! :o Mullahan on siis HD4850 kuten sigussa näkyy.

E: Eli kaikkista uusimmallakin versiolla suttaantuu kaukaiset tekstuurit. Pitääkö jostain säätää jotain, rekisterisä kenties?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään