Guest ToniH22

Ati Catalysti 9.10 vs 9.11

57 viestiä aiheessa

No ei se auta. Kun tämä oli nimenomansa puhdas asennus jopa Driver Cleanerilla puhidstettujen entisten tilalle. Vai onko tuo Guru3D:n paketti sitten se, että siinä ei ole Catalyst Control Centeriä vaan pelkkä ajuri? Jos on, niin mistä saisi 9.10 -ajuriversiolle Control Centerin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei se auta. Kun tämä oli nimenomansa puhdas asennus jopa Driver Cleanerilla puhidstettujen entisten tilalle. Vai onko tuo Guru3D:n paketti sitten se, että siinä ei ole Catalyst Control Centeriä vaan pelkkä ajuri? Jos on, niin mistä saisi 9.10 -ajuriversiolle Control Centerin?

Minä asensin tuosta uusimmasta paketista vain sen CCC:n ja laitoin sitten vanhat ajurit (9.10). Kun asennat sitä uusinta 9.12 pakettia, voit asentaa sen myös "palikka" kerrallaan, ei sillä automaatti-asennuksella. Se missä tulee CCC mukana, oli muistaakseni tiedostokoko n. 50 megaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä sain tolla guru3d paketilla CCC:n myös. Piti jotenkin kyllä säätää. Muistaakseni ensin driver cleanerilla ajurit ja CCC pois, sitten itse ajurien uninstallerilla kaikki pois, ja sitten vasta pelitti myös CCC asennus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä sain tolla guru3d paketilla CCC:n myös. Piti jotenkin kyllä säätää. Muistaakseni ensin driver cleanerilla ajurit ja CCC pois, sitten itse ajurien uninstallerilla kaikki pois, ja sitten vasta pelitti myös CCC asennus.

Ei sitä kyllä tarvitse noinkaan tehdä. Avaat vaan sen edellisen ajurin Installerin, ja valitset suoraan alussa "Poistaa Asennuksen". Näin ollen Ati installeri poistaa kaikki asennuksensa, ei tarvitse erikseen poistella muita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin juuri tein, EIKÄ ole CCC:tä!  :'(

Pitänee sitten vissiin asennella CCC uudemmasta revisiosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä tuskin seuraa mitään hyvää  ;D

No ensimmäinen bugi oli ainakin se että CCC näytti vielä Catalystit mukamas 9.12. Juu ja poistin totaallisesti edelliset 9.10 ajurit, 9.12 en käyttänyt SSAA epätoiminnan takia. Nyt näyttäisi toimivan hyvin 10.1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ketokaahan nyt, millaisia kokemuksia 10.1 ajureista on FS 2004:n suhteen. Onko grafiikka kunnossa? Onko kuva terävä kauas saakka? Minulle tulee HD 5850-näytönohjain.

Tämä hyvä tietää uutta konetta odotellessa. Siihen tilasin 9.10 ajurin, jonka ei pitäisi aiheuttaa ongelmia simun kuvalle.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin HD5870 SSAA toimii normaalisti ja piirtää nätisti maisemaa FSX:ssä, uskoisin että sama homma on FS2004:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin HD5870 SSAA toimii normaalisti ja piirtää nätisti maisemaa FSX:ssä, uskoisin että sama homma on FS2004:ssa.

Eli voi hyvällä omallatunnolla asentaa tuon, 9.10 sijasta? Tuli juuri "vahingossa" formatoitua Win 7, pitääpä nyt asennella taas ajurit...  ::) Eli 10.1 korjaa tuon 9.11 ja 9.12 ongelman jossa textuurit blurraantuu kauempaaj a autogenit häviää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli voi hyvällä omallatunnolla asentaa tuon, 9.10 sijasta? Tuli juuri "vahingossa" formatoitua Win 7, pitääpä nyt asennella taas ajurit...  ::) Eli 10.1 korjaa tuon 9.11 ja 9.12 ongelman jossa textuurit blurraantuu kauempaaj a autogenit häviää?

Kyllä pitäisi toimia hyvin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyh. Ei mulla ainakaan.

(kyseessä puhdas Win 7 asennus ja siihen päälle 10.1 ajurit + puhdas FSX ilman mitään addoneita, tältä näyttää)

[ attachment removed / expired ]

edit: En oo varma, vieläkin mun mielestä näyttää suht rumalta, vaikka vaihdoin 9.10.

(tosin noiden välillä on muuten identtiset asetukset, mutta huomasin että 10.1 ajureilla mulla oli trilinear filtering, kun nyt vaihdoin 9.10 sen anisotrooppiseen. (ajureista koko ajan ollut 16x anisotropic)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millaiset asetukset ATI Radeon HD 5850 antavat parhaan frameraten FS 2004:ssa?

Säädän juuri uutta tietokonettani simulle ja muiden kokemukset auttavat ja nopeuttavat hommaa, Kiitos.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Laitanpä tän kyssärin tähän ketjuun niin ei tarvitse tehdä uutta. Latasin uuden ATI Catalyst ajurin 10-1_vista32_win7_32_dd_ccc_wdm_enu:n. Asennuksen jälkeen Control Centerin tiedot kuitenkin näyttävät ajuriversioksi 09.12. Olenko nyt sitten onnistuneesti asentanut tuon uuden ajurin vai onko jostain kumman syystä käytössä vielä vanha ajuri ? Saako Windows 7:ssa  jostain kurkattua mikä ajuriversio on käytössä ? Ei tästä ota erkkikään selvää..

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Laitanpä tän kyssärin tähän ketjuun niin ei tarvitse tehdä uutta. Latasin uuden ATI Catalyst ajurin 10-1_vista32_win7_32_dd_ccc_wdm_enu:n. Asennuksen jälkeen Control Centerin tiedot kuitenkin näyttävät ajuriversioksi 09.12. Olenko nyt sitten onnistuneesti asentanut tuon uuden ajurin vai onko jostain kumman syystä käytössä vielä vanha ajuri ? Saako Windows 7:ssa  jostain kurkattua mikä ajuriversio on käytössä ? Ei tästä ota erkkikään selvää..

Jani

Terry Makedon (CatalystMaker) on Twitter:

''Thanks for letting me know guys. Someone forgot to update the version number in CCC. It says 9.12 rather than 10.1 ''

Eli unohdettu päivittää versionumero.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko lisääkokemuksia 10.2- ajurista? Blurraantuuko maisema kauempana vai ei? Toimiiko kaikki yhtä hyvin kuin veriolla 9.1 (minulla)?

Luin ATI:n sivuilta että 10.2- ajurilla olisi tuki 120 Hz:n "virkistystaajuuksille". Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa?

En asenna uutta ajuria ennenkuin olen täysin vakuuttunut sen toimivuudesta.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko lisääkokemuksia 10.2- ajurista? Blurraantuuko maisema kauempana vai ei? Toimiiko kaikki yhtä hyvin kuin veriolla 9.1 (minulla)?

Luin ATI:n sivuilta että 10.2- ajurilla olisi tuki 120 Hz:n "virkistystaajuuksille". Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa?

En asenna uutta ajuria ennenkuin olen täysin vakuuttunut sen toimivuudesta.

yES

Ei ole ollut noita ongelmia enää 10.1 jälkeen ja nyt on käytössä 10.2 ja ei mitn ongelmia :) Se virkistystaajuus on varmaan putkinäytöille tarkoitettu, Kait.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin 10.1 oli vieläkin blurraantuminen ja autogenongelma.

Se ongelma mikä aiheuttaa tuota blurraantumista on SSAA eli Supersamplingin puuttuminen vanhemmista HD sarjalaisista.

Tuossa linkissä on jtn kikkailuja rekisterin puolelle joka luultavasti antaa ehkä korjausta ongelmaan http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2045684

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm, en tiedä onko tuo tuossa 10.2 parannettu vai mitä, mutta ei tarvinnut mitään rekisteristä sorkkia kun siellä oli tuo arvo mikä linkissä sanottiin, ja kun menin simuun niin seattlessä näytti tältä:

kun taas aijemmin koitettuna 10.1 näytti tältä:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos asennan uuden ATI Radeonin ajurin 10.2 niin:

1. Voiko sen asentaa suoraan vanhan päälle? (Näin olen tehnyt vanhassa tietokoneessani Nvidian ohjaimelle, aina onnistunut ongelmitta)

2. Jos asennus vanhan päälle epäonnistuu tai uusi ajuri ei toimi kunnolla, miten voi palata vanhaan hyvintoimivaan 9.1 ajuriin?

3. Jos kuitenkin haluaa vanhan ajurin ensin pois, niin miten tämä tehdään yksinkertaisesti ja ilman lisäohjelmia? Luulisi WIN 7 Pro 64-bittisessä tuon olevan mahdollista.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään