Vesa Laine

Jersey

4 viestiä aiheessa

En ainakaan löytänyt aiheesta juttua ja siksi kysynkin että että onko joku foorumin kirjoittajista käynyt Jerseyllä (kanaalisaaret) ja mahdollisesti sikäläisellä ilmailuklubilla? Onko siellä mahdollista päästä vuokraamaan jotain konetta (Cessna/ vastaava) ja pääseekö lentämään? Pitääkö lentää paikallisen instructorin kanssa tutustumislento kentän menetelmiä varten? Ja mitä koko lysti suunnilleen maksaa euroina?

Mulla on nyt mahdollisuus päästä parin viikon lomalle sinne ja aika lähelle kenttää. Olisi kiva saada hiukan etukäteistietoa.

Kuulin huhua että siellä kannattaisi käydä myös lääkärintarkastuksessa ja uusimassa medikaalinsa edullisemmin kuin esim Suomessa jossa rahastetaan ilmailun nimissä jo lähes kaikki mahdollinen :-[. Onko tietoa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on nyt mahdollisuus päästä parin viikon lomalle sinne ja aika lähelle kenttää.

Niin pienellä saarella ei voi joutua kovin kauaksi kentästä... olikohan se bussilinja 8, joka sinne keskustasta kulki ;)

Valitettavasti en kyllä lentotoimintaa saarella harrastanut, mutta maan alla kantsii myös käydä ilmailun vastapainoksi, http://www.jerseywartunnels.com/Home.aspx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ainakaan löytänyt aiheesta juttua ja siksi kysynkin että että onko joku foorumin kirjoittajista käynyt Jerseyllä (kanaalisaaret) ja mahdollisesti sikäläisellä ilmailuklubilla? Onko siellä mahdollista päästä vuokraamaan jotain konetta (Cessna/ vastaava) ja pääseekö lentämään? Pitääkö lentää paikallisen instructorin kanssa tutustumislento kentän menetelmiä varten? Ja mitä koko lysti suunnilleen maksaa euroina?

Mulla on nyt mahdollisuus päästä parin viikon lomalle sinne ja aika lähelle kenttää. Olisi kiva saada hiukan etukäteistietoa.

Kuulin huhua että siellä kannattaisi käydä myös lääkärintarkastuksessa ja uusimassa medikaalinsa edullisemmin kuin esim Suomessa jossa rahastetaan ilmailun nimissä jo lähes kaikki mahdollinen :-[. Onko tietoa?

Jerseystä ei ole kokemusta. Olen aika varma että ensin täytyy suorittaa jonkun sortin tarkistuslennon paikallisen open kanssa. Hinnasta: googlamalla avainsanalla 'Jersey aeroclub' löytyy heti mm. hintoja (Rates). Medikaalin hinnasta voisit kysyä sieltä koulusta, voin kuvitella että ne tietävät. Tai ilmailulääkärien luettelosta CAA:n sivuilta ja suora yhteys lääkäriin. Kannattaa selvittää etukäteen haluavatko ne esim kopioita edellisestä medikaalista jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti Jerseyn ilmailuklubeista ei ole tietoa, mutta suosittelen muuten erittäin lämpimästi kyseistä saarta matkakohteena (myös niille matkaseuralaisille, joiden loman ykkösjuttu ei välttämättä ole ilmailu).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään