Raimo Nordsten

Silja Europa pyörii ympyrää

47 viestiä aiheessa

Keltaisen lehdistön mielestä Silja pyörii ympyrää??

 

[ attachment removed / expired ]

 

Erikoista uutisoinnissa on se, että netistä poimitun kuvan alla seisoo "Kuva: Lehtikuva"!!! Tuossa

pikkusykkyrässä, jota hieman suurensin, nopeudet oli alle solmun eli käytännössä tuuliajo. Tuurilla

nuo isotkin laivat seilaa. Nimittäin jos ongelmat olisivat alkaneet hieman myöhemmin, kuinkahan

olisi käynyt. Nuo saaret olis ollu aika lähellä. Ja siellä se "pyörii" vieläkin.

 

http://marinetraffic.com/ais/#

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruorimies laittanu kapulan ruoriin ja lähteny baariin parille...

 

Näin Siljan päivän kunniaksi  ;D - On se hyvä että Tiira on siellä laskemassa noita rundeja... ;) joo..o se pyörii siellä vissiin aamuun asti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on niin helppoa noilla botskeilla. Ilmassa ei holdingia kovin kauan pysty, kun alkaa tulla nuo polttoaineongelmat tapetille... :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykyään noita flygareiden "disainejakin" riittää, mutta vanhan kansan parissa ei liene montakaan yksimoottorikelpuutuksen omaavaa, jotka eivät tiukankin paikan tullen olisi yrittäneet pärjätä juuri sillä "keulapotkurilla".

 

Poikkeuksen muodostanevat vain tietyt push-pull-vehkeet, joita sai lentää yksimoottorikelpuutuksella (tyyppien jälkeen) ja jotka itse asiassa lensivät yksimoottorisina hieman paremmin sillä TAKApotkurilla - kuten C-336 tai C-337.

;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt sivuston mukaan hinaajat ovat sekä laivan etu- että takapuolella.

 

Hinaajat? - Ukkohan siellä pelkästään hinaajana ja näyttivät juuri lopettaneen pyörimisen ja matka kohti Turkua alkoi tai siis jatkuu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omassa nuoruudessa nämä risteilyt piti olla 24h, että sai tuoda lasiset laulukirjat maihin tax-free. Tallink on alkanut nyt näköjään pidentää reissuja 44 tuntiin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1780231

 

Toivottavasti tuo jeesusteippi pitää ettei koko laiva repeä kahteen osaan  :o

 

No hohhoijaa, olivatpahan taas iltapäivälehdistön suuronnettomuushutkinta-asiantunteilijat asialla...  :P

 

Okei, minäkin paljastan suuren skandaalin: olen nähnyt matkustajaliikenteessä olevan autolautan kyljessä lähellä vesirajaa...

 

...ruostetta!  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hohhoijaa, olivatpahan taas iltapäivälehdistön suuronnettomuushutkinta-asiantunteilijat asialla...  :P

 

Tosin eipä tuo varustamonkaan setä taida ihan ajantasalla olla. Vai mikähän virka tuollaisella hänen erikseen painottamallaan vaijerilla on, joka tuommoisilla (johto)klemmareilla kiinnitetään?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin eipä tuo varustamonkaan setä taida ihan ajantasalla olla. Vai mikähän virka tuollaisella hänen erikseen painottamallaan vaijerilla on, joka tuommoisilla (johto)klemmareilla kiinnitetään?  ::)

 

Tolla vaijerilla ohjataan juuri tuota laivaa....By Wire. Hyvä että teippasivat...olis ollut ikävä lukea Iltapulusta;...Risteilylaivan ohjausjärjestelmä upposi Itämereen; Silja Europa tuuliajolla.

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1780231

 

Toivottavasti tuo jeesusteippi pitää ettei koko laiva repeä kahteen osaan  :o

 

"Ota kantaa: Sopiiko ilmastointiteippi matkustajalaivojen korjaukseen?"  :laugh:

Tiukkaa vääntöä 54%vs.46%. Laivojen korjaamisen lisäksi ilmastointiteipillähän hoituu myös mm. lentokoneiden, junien, autojen, talojen, yms. korjaaminen. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin eipä tuo varustamonkaan setä taida ihan ajantasalla olla. Vai mikähän virka tuollaisella hänen erikseen painottamallaan vaijerilla on, joka tuommoisilla (johto)klemmareilla kiinnitetään?  ::)

 

Se setä on kyllä aika pätevä kaveri vaikka ei inssi olekaan (merikapteeni). Tai näin ainakin muistelen ajalta jolloin Siljalla itse olin.

 

Toi viritelmä näkyy olevan jossain laivan puolenvälin nurkilla, kun siinä on firman nimi taustalla. En nyt vanno mitään mutta vois olla vaikka jokin merentutkimukseen käytettävän laitteen vaijeri/johto. Selainen olisi voitu asentaakin menemään täkiltä mereen kylkeä pitkin mikä on järkevämpää kuin kiinnittäminen laivan pohjan läpi. Finnjetissä oli jokin laite millä tutkittiin Itämeren tilaa kun se kulki Saksan ja Suomen väliä. En pitäisi mahdottomana jos tuo palvelisi jotain vastaavaa tarkoitusta. Pitäisi nähdä parempi kokonaiskuva mistä se vaijeri alkaa ja mihin se loppuu... Mutta laivan oman laiffin kannalta se on aika varmaan turha kapine.

 

 

Tuurilla nuo isotkin laivat seilaa.

 

 

Samalla logiikalla sinäkin varmaan ajat autollasi töihin aamuisin tuurilla. Ja Finnairin kone pysyy taivaalla matkalla Thaimaahan?

 

Laiva on monimutkainen tekninen esine mihin tulee samalla tavalla vikoja kuin mihin tahansa laitteeseen. Itselleni tuli ongelmia autopilotin kanssa kaksi viikkoa sitten Köpiksen ja Falsterborevin välillä. Ei ollut kivaa kun laiva yhtäkkiä lähti kääntymään yllättäen erittäin suurella käännösnopeudella (peräsin oli 30 astetta kääntyneenä) ja tilaakaan ei olis liika ollut...

 

No hohhoijaa, olivatpahan taas iltapäivälehdistön suuronnettomuushutkinta-asiantunteilijat asialla...  :P

 

Okei, minäkin paljastan suuren skandaalin: olen nähnyt matkustajaliikenteessä olevan autolautan kyljessä lähellä vesirajaa...

 

...ruostetta!  :o

 

Niin minäkin  :laugh: :laugh: :laugh:

 

 

EDIT: Virheellinen sanan taivutus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö se niin mene, että "se mikä ei jesarilla korjaannu on menetetty".  :P

se, mikä jesarilla, pikaliimalla tai nippusiteillä ei korjaannu, on rikki ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Samalla logiikalla sinäkin varmaan ajat autollasi töihin aamuisin tuurilla. Ja Finnairin kone pysyy taivaalla matkalla Thaimaaseen?

 

 

Siis minne?!  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- Oliko laivalla paniikkia vian ilmettyä ?

- Ei, kaikki olivat suhteellisen rauhallisia.

- Oliko ongelmia tiedottamisessa ja henkilökunnan toimissa ?

- Ei ihmeempiä, henkilökunta toimi hienosti ja laivan kuulutukset kertoivat oleellisen, eli ei hätää.

- Oletteko pettyneet kun matkanne kesti odotettua pidempään ?

- Ei, ihan kokemuksenahan tämä on otettava, täydet pisteet kyllä varustamolle.

 

- (****tu tästä mitään juttua saa aikaan, takaisin Pasilaan) :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Laiva on monimutkainen tekninen esine mihin tulee samalla tavalla vikoja kuin mihin tahansa laitteeseen. Itselleni tuli ongelmia autopilotin kanssa kaksi viikkoa sitten Köpiksen ja Falsterborevin välillä. Ei ollut kivaa kun laiva yhtäkkiä lähti kääntymään yllättäen erittäin suurella käännösnopeudella (peräsin oli 30 astetta kääntyneenä) ja tilaakaan ei olis liika ollut...

 

 

Tuo kun tapahtuu matkustajalaivalla -- kuten Crown Princessille kavi kolme vuotta -- niin siina onkin sitten tarvetta muutamalle kymmenelle ambulanssille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään