Aarno Isomäki

uutta peltookohan tässä...

32 viestiä aiheessa

tarttiskohan mun?  ::)

no, pakkohan on sun! (kun ei muut uskalla:)

näin hyvät vinkit on annettu ja kaikki...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... aivan kun olisin reipas viikko sitten nähnyt tuon maiseman jossain..

Aivan asianmukaisen työvälineet pellon raivaukseen oli tosiaankin paikalla.

Kovasti toivoteltiin tulemaan toistekin paikalle, ehkäpä sitten jo kulkuneuvona satunnaisella vierailijalla olisi joku muu kuin nelipyöräinen? Mene ja tiedä, ainaskin kova into oli pellonraivaajilla :-)

-Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No johan on erikoista kun ei uuden pellon raivaus näemmä kiinnosta ketään...? ISON hatunnoston arvoinen hanke kuitenkin kyseessä.

Paikasta sen verran että kyseisellä paikkakunnalla on ollut ennenkin pelto, tosin metsittynyt hiljalleen käytön puutteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aa... nyt valkeni kun mainittiin tuo entinen pelto. Kuvia on kuitenkin Pomarkun, Kauhajoen ja Ähtärin miehiltä ja Suomenselän maisemat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pari kuvaa vielä alueesta niiltä ajoilta, kun pellonraivausta ei oltu aloitettu :P

eihän uskoisi, että pellon pinta on 180 metriä korkealla merenpinnasta  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kivoja kuvia. Tuossa kun keskusteltiin taannoin tämän foorumin nykytasosta, joku nosti esiin semmoiset sisäpiiriketjut, joissa muutama ihminen tietää mistä puhutaan ja lopuilla on sitten korkeintaan ihan pieni haju. Tämä nyt vaikuttaa oikein oivasti osuvan siihen kategoriaan. Siis, jos jossain rakennetaan lentokenttää ja siitä laitetaan kuvia, niin oisko se nyt jollain muotoa sööttiä kertoa mistä on kyse, eikä leikkiä tätä "mepäs tiedetään jotain, mitä te ette tiedä" -leikkiä päivästä toiseen. Joistakinhan se voi olla hauskaa, mutta minua se ****ttaa enkä ole ollenkaan ainut. Siinä lienee yksi syy, miksi se uuden pellon raivaus ei näytä "kiinnostavan ketään". Kivoja kuvia silti.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antin kanssa pitkälle samaa mieltä. Ainahan nämä arvuuttelut on kivoja, mutta yleensä siinä vaiheessa, kun joku tietää oikean vastauksen, voisi sen kyllä sitten muidenkin tietoon tuoda...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oikein tarkkaa salapoliisityötä ;D

kauanko meni karttaa tutkiessa aikaa?

Viistoista minuuttia. Paljon auttoi kun luin yhtä paramotoristin blogia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kivoja kuvia. Tuossa kun keskusteltiin taannoin tämän foorumin nykytasosta, joku nosti esiin semmoiset sisäpiiriketjut, joissa muutama ihminen tietää mistä puhutaan ja lopuilla on sitten korkeintaan ihan pieni haju. Tämä nyt vaikuttaa oikein oivasti osuvan siihen kategoriaan. Siis, jos jossain rakennetaan lentokenttää ja siitä laitetaan kuvia, niin oisko se nyt jollain muotoa sööttiä kertoa mistä on kyse, eikä leikkiä tätä "mepäs tiedetään jotain, mitä te ette tiedä" -leikkiä päivästä toiseen. Joistakinhan se voi olla hauskaa, mutta minua se ****ttaa enkä ole ollenkaan ainut. Siinä lienee yksi syy, miksi se uuden pellon raivaus ei näytä "kiinnostavan ketään". Kivoja kuvia silti.

-A-

Sisäpiirin on helppo liittyä, Jounihan tuossa kertoi että se onnistuu 15 minuutin Googlettamisella. Että olkaa hyvä vain.

Ja ihan vakavasti: En näe että tämä mitenkään eroaa "arvaa mikä tämä esine on" -tyyppisestä ketjusta? Kyllä minuakin ketuttaa kun en heti arvaa että korkkiruuvihan siinä olikin kyseessä... Ja ihan tosissasi meinaat että tämä laskee foorumin tasoa?

Ymmärtääkseni tässä on kyseessä pienen innostuneen lentäjäporukan hanke jossa ihan ikiomalla rahalla painetaan läpi harmaan kiven. Koska herra(t) eivät itse ole täällä käyneet kertomassa hankkeestaan niin en minäkään sitä tee. Olkoonkin että joitakin saattaa "raavittaa" kun "kaikki-mulle-heti-nyt" -periaatteen vastaisesti tietoa  ei olekaan tarjottimella.

Näin kaamoksen keskellä on hieno että joku jaksaa painaa illat pitkät maansiirtokoneen puikoissa jotta ensi kesänä ei tarvitsisi aina ajaa ensin naapuripaikkakunnalle lentämään.

-Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuntuu, että menee taas puurot ja vellit sekaisin nenässä  :laugh:

Ja ihan vakavasti: En näe että tämä mitenkään eroaa "arvaa mikä tämä esine on" -tyyppisestä ketjusta?

Eroaa se sillä, että noissa kysymysketjuissa se oikea vastaus kerrotaan, kun sen on joku ratkaissut. Ja nyt Jouni selvästi on homman ratkaissut, niin miksi sitä ei voi tähän julkisesti laittaa, missä ko. työmaa sijaitsee? Kyssäristä on kuitenkin jo mennyt kaikki hohto, kun sehän noissa kyssäriketjuissa ideana on, pyritään ratkomaan kysymyksiä ensimmäisenä... Sen sijaan, jos joku laittaisi pystyyn ketjun, jossa esitetään satunnaisia kyssäreitä ilman vastauksia, niin sittenhän tämä ei sellaisesta tosiaan eroaisi mitenkään  :laugh:

Ymmärtääkseni tässä on kyseessä pienen innostuneen lentäjäporukan hanke jossa ihan ikiomalla rahalla painetaan läpi harmaan kiven. Koska herra(t) eivät itse ole täällä käyneet kertomassa hankkeestaan niin en minäkään sitä tee. Olkoonkin että joitakin saattaa "raavittaa" kun "kaikki-mulle-heti-nyt" -periaatteen vastaisesti tietoa  ei olekaan tarjottimella.

Silloin ei ehkä olisi kannattanut pistää kuvia tänne ollenkaan, jos se on sitten niin salaista  :-[

Näin kaamoksen keskellä on hieno että joku jaksaa painaa illat pitkät maansiirtokoneen puikoissa jotta ensi kesänä ei tarvitsisi aina ajaa ensin naapuripaikkakunnalle lentämään.

Ollaan sentään jostain samaa mieltä. Uudet kentät, olkoon sitten vaikka yksityisiä, on aina hieno juttu :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä jopa minä täysummikkona löysin lentopaikan projektisivuja alle 30 sekunnin...

Linkki ::)

Edit/Ei löydy salaisen lentopaikan projektisivuja vaikka kuinka etsii,kolari löytyi.......

Otan privaattina vastaan linkin mielelläni,salaisuus tietenkin säilytetään. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinno minen epäile hetkeäkään etteikö google ja eniro auta etsimään erilaisia paikkoja, mutta kyse ei nyt ole siitä. Arvuutteluketjuja tosiaan on ja ne ovat mukavia, mutta tämä on valokuvaosastolla nähdäkseni ilman minkäänlaista kehotusta paikan arvuutteluun.Enkä minä sanonut tason laskusta mitään, vaan viittasin ketjuun, jossa aiheesta keskusteltiin. Asia on hieno ja olen vilpittömän iloinen, jos tässä maassa rakennetaan lentopaikkoja. En myöskään halua dissata niitä, jotka tuovat projektista hienoja kuvia näytille. Kyse on siitä täällä jatkuvasti esiintyvästä touhusta, jossa sisäpiiri jauhaa paskaa mitä erilaisimmista aiheista ja usein vielä päiväkausia.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sisäpiirin on helppo liittyä, Jounihan tuossa kertoi että se onnistuu 15 minuutin Googlettamisella. Että olkaa hyvä vain.

En minä ihan noin etevä ole. Tieto entisestä lentokentästä ja aiemmin ohimennen kuultu maininta projektista saivat valon syttymään. Tuo aika meni sitten kuvien paikantamiseen kartalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

päästetäänpä epätietoiset piinasta ::)

kyse on ähtärissä sijaitsevan karhukankaan kevytlentopaikan työmaasta, joka tosiaan on pantu alulle yhden miehen hankkeena.

jollain tasolla kökässä ovat olleet mukana myös http://ahtarinilmailijat.net/  jäsenistö.

kiitoradalle tulee 1. vaiheessa pituutta vajaat 600 m.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla