Tumi Hämäläinen

Huutokaupassa Cessnan runko ja osia (Huutokauppa pidetty)

94 viestiä aiheessa

No mutta sehän ei ole ongelma. Siitähän saadaan vaikka ruotsinvientimalli, jos niikseen halutaan :)

Pakko lainata komia kuva,alahan maalaamaan. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juttelin koneen nykyisen haltijan - en omistajan kanssa - ja taisi mainita jotain neljästä tonnista. Ajattelin jotta kävis huutamassa muijalle joululahjaksi ;D

Neljällä tonnilla kallis atomiläjä. Muutama vuosi sitten kauppasin kerhon Cherokeen. Meni laskussa lumipenkkaan ja nokkatelineen alaosa murtui ja potkuri otti maahan. Koneelle olisi pitänyt tehdä iskutarkastus eikä kasko pienuudessaan olisi riittänyt niin otettiin rahat ja lunastettiin kerholle loppu romu. Hyvää aihiota piti kaupata useita kuukausia ja lopulta ostaja löytyi n.4000eken hinnalla. Ja kone olisi käytännössä lentänyt ruuvaamalla paikalleen uusi potkuri ja nokkatelineen haarukka. edes moottoripukki ei vääntynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uteliaisuutta vain,uskallatko Tumi veikata perstuntuman hintaan :)

Mulla on sellainen mielikuva, että tonni on liian vähän ja neljä liikaa. No, mulla ei ole tieto-taitoa arvioida tällaisia, mutta heitän mutu-tuntumalta, että voisi lähteä 2.750 eurolla. En tiedä, onko laitteelle asetettu lähtöhintaa. Voi myös olla, että jos huudot eivät ylitä mahdollisesti asetettua tavoitetta, laite jää myymättä. Tietenkin lopullinen summa määräytyy sen mukaan, kuinka paljon on innokkaita huutajia, ja onko kohde jollekin ihan must juttu. Luulen, että mitään kovin kovaa vääntöä ei taideta nähdä. Samassa huutokaupassa on myös autoja, ja niiden huudoissa voikin sitten olla enemmän kilpailua.

Tästä päästäänkin jouhevasti arvuutusleikkiin: heittäkääpä arvionne millä ko. projekti irtoaa perjantain huutokaupassa (jos ylipäätään irtoaa). Lähimmäksi osuneelle ten points ja papukaijan lentomerkki ynnä mainetta ja kunniaa.

Olen perjantaina huutokaupassa mukana, ja tiedotan sen jälkeen het kun ennätän koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneesta voi tehdä myös ennakkotarjouksen, jolloin ei tarvitse olla välttämättä paikalla itse huutokauppatilaisuudessa (Karikon Autotalo, Karikontie 1, Mikkeli 4.12. klo 13.00 alkaen). Multa löytyy sähköpostiosoite, jos joku haluaa tehdä tarjouksen. Ennakkotarjous on jätettävä viimeistään 1.12., eli se on jo huomenna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Naapurifoorumilla on keskustelua aiheeseen liittyen: http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=3187.0 Toivoisin kovasti, että tästä tehtäisiin vielä lentävä kone. Simulaattorin osia valmistettiin tänä vuonna aiemmin Urjalassa.

Sanoisin 2100€.

Mihinkäs tällä Urjalan haverilla viitataan. nim. asiasta tietämätön

edit: ilm. tämä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009111410599918_uu.shtml

Huutokaupan tulokseksi veikkaan 2000e

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, kävi sama mielessä. Näin tuon heti eilen Arin viestin jälkeen sieluni silmin isoilla "tundrapyörillä"

Noin komiaa jäläkiä ei voi savolaisilta syntyä, ei ainakaan selevin päin 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin komiaa jäläkiä ei voi savolaisilta syntyä, ei ainakaan selevin päin 8)

Mutta enhän minä savolainen olekkaan, asun vaan täällä. Sen verran monessa paikassa on tullut "kurvailtua" elämän aikana, että sanon vaan kaikille kyselijöille, että minä en ole mistään kotoisin.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta enhän minä savolainen olekkaan, asun vaan täällä. Sen verran monessa paikassa on tullut "kurvailtua" elämän aikana, että sanon vaan kaikille kyselijöille, että minä en ole mistään kotoisin.  ;D

Siis suomeksi Savolainen kosmopoliitti,ymmärsinkö oikein ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostan tämän nyt vielä pintaan, sillä huutokauppa lähestyy (perjantaina 4.12. klo 13.00 Mikkelissä). Kyselijöitä on ollut jonkin verran, joku on tehnyt jopa ennakkotarjouksenkin. Hieno juttu olisi, Cessna menisi sopivalla hinnalla kaupaksi, ja että tästä tehtäisiin vielä ihan oikea lentävä kone. Se on toiveeni. Mulla on sellainen käsitys, että tästä sellaisen saisi kohtuudella.

Nyt voisitte vielä heittää arvionne millä hinnalla menee huutokaupassa (jos menee). Joitakin arveluita on jo tullut, mutta lisää vaan kehiin. Haarukka näyttää olevan tonnista neljään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohtuuhinta kyllä saattaa karata käsistä, ellei satu olemaan autotallissa valmiina tuohon sopivaa moottoria. Uuden moottorin hinta plus asennus kotimaan kamaralla nimittäin kustantaa nykyisin senverran paljon, että moottorin hinnalla saa ostettua suoraan jo rekisterissä olevan lentokelpoisen jopa 4-paikkaisen koneen, jossa on yksityiskäyttöön jäljellä reppaasti tuntejakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohtuuhinta kyllä saattaa karata käsistä, ellei satu olemaan autotallissa valmiina tuohon sopivaa moottoria. Uuden moottorin hinta plus asennus kotimaan kamaralla nimittäin kustantaa nykyisin senverran paljon, että moottorin hinnalla saa ostettua suoraan jo rekisterissä olevan lentokelpoisen jopa 4-paikkaisen koneen, jossa on yksityiskäyttöön jäljellä reppaasti tuntejakin.

Jos tuohon meinaa lentomoottorin laittaa ja tyypittää niin taitaa korjaamon lasku olla monta kertaa kalliimpi kuin uusi moottori  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuohon meinaa lentomoottorin laittaa ja tyypittää niin taitaa korjaamon lasku olla monta kertaa kalliimpi kuin uusi moottori  ::)

Tuskin tuohon kukaan haaveilee alkuperäistä Rollsin O-240:stä laittaakaan. Tai, mistä minä tiedän... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tainnut lähteä Reimsin tehtaalta, Ranskassa, Continental O-200-A moottori nokallaan kohti Suomea.

Jassoo, mistä sait tiedon? Ranskassahan tuo on kyllä tehty, ja jostain mulla oli sellainen käsitys, että siinä olisi ollut O-240.

No, kun mietitään minkälaisella moottorilla tuon projektin voisi NYT varustaa, niin mitäs vaihtoehtoja löytyy? Jos ei nyt ihan niitä alkuperäisiä moottoreita käytetä, ja kustannukset pysyisivät kohtuullisina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olis käsissä taitoa rakentaa, niin Continental O-470 ja siihen vakiokierroshuiska  :o

Semminkin kun yhdellä tutulla voisi olla em. moottori ja potkuri kaupan. Ja jos menee mopon painopisteasema munilleen ison myllyn takia, niin laittaa vaikka lyijyä takarunkoon balansoimaan tilannetta  ;D

Kai sinne todellisuudessa löytää tiensä joku käytetty 320 tai 360-sarjan Lyco, jos kustannukset on pääasia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo, mistä sait tiedon? Ranskassahan tuo on kyllä tehty, ja jostain mulla oli sellainen käsitys, että siinä olisi ollut O-240.

No, kun mietitään minkälaisella moottorilla tuon projektin voisi NYT varustaa, niin mitäs vaihtoehtoja löytyy? Jos ei nyt ihan niitä alkuperäisiä moottoreita käytetä, ja kustannukset pysyisivät kohtuullisina.

Kutina...

No koska en löydä Reims/Cessna 150 koneiden tyyppisertifikaattia, niin

-C150:n tyyppisertifikaaatti, FAA (ei puhu mitään F150 koneista)

-Myynnissä olevat F150L koneet, sarjanumeroltaan molemmin puolin, ovat myynnissä O-200-moottoreilla.

-C150, How It's Flies, historiaa.

-Cessna 150-152 Club, FAQ-Models

-Valitettavasti ilma-alusrekisterissä ei ole yhtään F150L konetta, sieltäkin muuten näkisi osviittaa.

Tuleekin tässä mieleen, kun kerhon FA150K, OH-CBV, myytiin 2003 Ranskaan. Siirtolentäjien saatua kone Pariisiin (Pontoise, LFPT ~20NM Eiffel-tornista), vastaanottajat/ostajat alkoivat ihmetellä, kun koneessa ei olekaan ruiskutusmoottoria (eivät käyneet potkimassa renkaita Malmilla).

Millainenhan F150 Acrobat siellä on saanut tuon mielleyhtymän aikaan?

MIES ja hänen koneensa.

[ attachment removed / expired ]

Jäähyväisen RivoVihtorille.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä tieto oli Wikissä (johon aina ei tietenkään ole luottamista?):

American-made 150s were produced with the Continental O-200-A 100 hp (75 kW) engine, but the Reims-built aircraft are powered by a Rolls Royce O-240-A piston engine of 130 hp (97 kW).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä tieto oli Wikissä (johon aina ei tietenkään ole luottamista?):

American-made 150s were produced with the Continental O-200-A 100 hp (75 kW) engine, but the Reims-built aircraft are powered by a Rolls Royce O-240-A piston engine of 130 hp (97 kW).

Tuo on kyllä väärää tietoa. Niissä kaikissa on ollut O-200.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään