Arto Eriksson

Onko kokemuksia ko objektiivista: Sigma APO 135-400mm

9 viestiä aiheessa

http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3275&navigator=3

Elikkäs otsikon mukainen tötterö olis tutulla myynnissä, onko täällä kellään kokemuksia tästä tai musta sigman pidemmistä zoomeista onko hyviä?

Minulle on jostain tullut mielikuva että Sigman tuotteissa olisi paljon seassa ns maanantaipäivän yksilöitä, pitääkö paikkansa?

Kannattaako ostaa, tälläinen lähes käyttämätön objektiivi amatööri lintukuvaukseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kaupat syntyy se tulee mulla Sonyn runkoon, Tossa lueskentelin noita ulkolaisia kokemuksia ko objektiivista ja taitaa olla ääripäissä aika suttunen ja joillain autofocus takkuilee ajoittain, se tosin voi johtua huonosta valovoimasta ja hämärästä olosuhteesta, mulla on yksi objektiivi jonka AF tulee hämärässä lähes toimintakyvyttömäksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, en tiiä kyseisestä töötistä mitään, vastasin vaan noin Smegmaa koskien yleisesti.

Mulla on yksi Canonin bajolla ja siinä on pieni front focus ongelma.

FOKAlla korjaus maksaa 45€.

Syy miksi omaa en oo vieny, niin ongelma on vaan suurimmalla aukolla. Kun mä ostan joskus sen 5D2 rungon, niin saan sen sillä säädöllä pois.

Osa noista Sigman suttuisuus-ongelmista johtuu juuri tuosta fokus-ongelmasta. Väitetään että optiikka ei olisi terävä, kun lasi ei tarkenna oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia on helppo selvittää luotettavasti koekuvaamalla se kaverin sigma, käytetyä optiikkaa (tai uutta) ei kannata yleensäkään ostaa koekuvaamatta sitä omalla rungolla ensin.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuli ostettua ko obiska, aika hyvältä vaikuttaa vaikka en mikään pro ole noilta ominaisuuksia vaatimaan, loppuis vaan tuo suttukeli niin pääsis testaileen ulos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

loppuis vaan tuo suttukeli niin pääsis testaileen ulos.

Nimenomaanhan sitä näillä suttukeleillä pitäisi testailla, niin tietäisi oikeasti, onko siitä mihinkään. Kyllä melkeinpä joka lasilla hyvässä kelissä/valossa riittävän hyvät kuvat ottaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaanhan sitä näillä suttukeleillä pitäisi testailla, niin tietäisi oikeasti, onko siitä mihinkään. Kyllä melkeinpä joka lasilla hyvässä kelissä/valossa riittävän hyvät kuvat ottaa...

Noin laitteiston testimielessä toi pitää paikkansa, mutta olen niin perhanan mukavuudenhaluinen että pruukaan ottamaan kuvia vaan hienolla ilmalla ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Joo, mutta ei jaksa noita harmaan viittä eri sävyä tuijotella.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään