Jaakko Kuusisto

Uusia lentokapteeneja nimitetty

54 viestiä aiheessa

Ala-Könni, Niilo, maanviljelijä, Ilmajoki

Laine, Lauri Juhani, ent. kapteeni, diplomi-insinööri, Helsinki

Lehtinen, Pertti Lauri, lentotoiminnanjohtaja, liikennelentäjä, Helsinki

Myrttinen, Mauri Juhani, liikennelentäjä, Somerniemi

Onnea nimityksienne johdosta  :thmbup::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä perusteilla näitä lentokapteenin arvonimiä oikein jaetaan?  ;D

Voit olla varma, että arvonimien myöntämisperusteisssa ei ole mitään naurettavaa, vai mitä tarkoitat?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä perusteilla näitä lentokapteenin arvonimiä oikein jaetaan?  ;D

Voit olla TODELLA varma siitä että arvonimen saaneet henkilöt ovat edesauttaneet ilmailuharrastusta merkittävissä määrin, enemmän kuin moni meistä yhteensä :thmbup:

Onnittelut kaikille nimityksen saaneille.

Ps. pieni googletus auttanee ymmärtämään saavutuksia..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voit olla varma, että arvonimien myöntämisperusteisssa ei ole mitään naurettavaa, vai mitä tarkoitat?

Juha

Ei kun lähinnä vaan huvitti tuo maanviljelijä tuossa. Ei mitään loukkaavaa.  :) Varmasti hänelläkin on perusteet tolle arvonimelle, kun on kerta sen saanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kun lähinnä vaan huvitti tuo maanviljelijä tuossa. Ei mitään loukkaavaa.  :) Varmasti hänelläkin on perusteet tolle arvonimelle, kun on kerta sen saanut.

Lentokapteeni on arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää työssään ansioituneille liikennelentäjille, tai muille ilmailun parissa työskenteleville tai ansioituneille ilmailun harrastajille.

..eli ei tarvii olla Vinnairin kapteeni kyseisen arvonimen myöntämistä varten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä kolahtanut vieläkään,että mikä sua oikein huvittaa? Tämä kyseinen Lentokapteeni-nimitys on myönnetty lähes neljänkymmenen vuoden ansioista ja uhrautumisista harrasteilmailulle! Vilpittömät onnittelut vaan Ilmajoelle,kuin myös muillekin uusille Lentokapteeneille!

- JM-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä kolahtanut vieläkään,että mikä sua oikein huvittaa?

Kyllä tämä on välillä niin vakava palsta että huh... Itse ymmärrän oikein hyvin miksi asiaan sen enempää perehtynyt voi ihmetellä arvonimien saajia. Mutta onnittelut kaikille kapteeneille täältäkin :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pieni kevennys asiassa sallitaan, niin:

Finnairin kapteeni on ammatti.

Lentokapteeni on usein ainakin aluksi ollut todellakin kutsumusammatissa.

Finnairin kapteenille maksetaan hyvää palkkaa siitä, että pitää koneen ilmassa tarvittavan matkan ja ajan.

Moni lentokapteeni on tehnyt paljon talkootyötä ja jopa maksanut omistaan, että pysyy ilmassa.

En mitenkään pyri aliarvioimaan Finnsky Airlinskyn kapteeneita, mutta lentokapteeneita ei yleensä voi juurikaan yliarvostaa. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No johan Osku kirjoitti hassusti!!

Ilmailussa olen oppinut (aloitin 15 vuotiaana ja homma jatkunut yli 35vuotta), että siinä harrstuksessa ei tunneta ammatteja. Ilmailu ja sen parissa työskentely on tärkein meriitti. En tunne Sinua Osku, mutta kannattaisi olla nöyrä ja olla mollaamatta pelkän ammattinimikkeen perusteella.

Sakari Kuosmanen

rehtori

www.suio.fi

edit: siis ei tuo minun titteli tee minua yhtään paremmaksi kuin jos kirjoittaisin vain merkonomi

Siis onnittelut Niilolle!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No johan Osku kirjoitti hassusti!!

Ilmailussa olen oppinut (aloitin 15 vuotiaana ja homma jatkunut yli 35vuotta), että siinä harrstuksessa ei tunneta ammatteja. Ilmailu ja sen parissa työskentely on tärkein meriitti. En tunne Sinua Osku, mutta kannattaisi olla nöyrä ja olla mollaamatta pelkän ammattinimikkeen perusteella.

Sakari Kuosmanen

rehtori

www.suio.fi

En omasta mielestäni mollannut Niiloa, tuo maanviljelijä vain osui silmään tuolta joukosta, jossa kaikki muut olivat lentäjiä. Ja koska en asiaan perehtynyt en tiennyt kaverin ansioista ilmailun saralla. Pahoittelut siis siitä, jos joku tuosta pahoitti mielensä, ei ollut tarkoitus tässä loukata ketään. Asia tuli nyt selville ja Niilo on tosiaan arvonimensä ansainnut joten peace out.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa myös siellä toisella puolella hieman löysätä pipoa ;)

Niin, ja laittaa vähän meille asiasta tietämättömillekin vähän taustaa noista henkilöistä, heidän saavutuksistaan. Selventäisi paljon asiaa paremmin kuin pelkät nimet ja tittelit.  Ja eikä tarvitse aina työntää sitä "kato kuukkelista" -termiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäitä hattuun itse kukin! Luulisi teidän hieman vanhempien käyttäjien sen verran hoksaavan, että ei nämä nuoremmat aina ole asioista ihan niin perillä, kuin te.

Niin, ja laittaa vähän meille asiasta tietämättömillekin vähän taustaa noista henkilöistä, heidän saavutuksistaan. Selventäisi paljon asiaa paremmin kuin pelkät nimet ja tittelit.  Ja eikä tarvitse aina työntää sitä "kato kuukkelista" -termiä.

Jos ette osaa itse etsiä, niin oma on mokanne. Jos Valtioneuvoston Kanslian virallisessa arvonimilistassa ei ole muita tietoja, kuin nuo täsmälleen samat tiedot, mitä Jaskan aloitusviestissäkin on, niin ei se ole silloin viestin postaajan tehtävä ruveta kirjoittamaan referaattia jokaisesta henkilöstä erikseen...

Ja ettei tärkein unohtuisi: Onnea "päivänsankareille"! Oli siellä joukossa yksi tuttukin nimi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäitä hattuun itse kukin! Luulisi teidän hieman vanhempien käyttäjien sen verran hoksaavan, että ei nämä nuoremmat aina ole asioista ihan niin perillä, kuin te.

Jos ette osaa itse etsiä, niin oma on mokanne. Jos Valtioneuvoston Kanslian virallisessa arvonimilistassa ei ole muita tietoja, kuin nuo täsmälleen samat tiedot, mitä Jaskan aloitusviestissäkin on, niin ei se ole silloin viestin postaajan tehtävä ruveta kirjoittamaan referaattia jokaisesta henkilöstä erikseen...

Ja jäitä hattuun myös Mikolle. Nuo postaajat, jotka tänne noita nimityksiä laittavat, tietävät yleensä, millaisilla meriiteillä arvonimet on myönnetty. Tarvitaan vain vähän viitseliäisyyttä laittaa edes jokin meriitti kehiin. Vältytään väärinkäsityksiltä.

Kuulostaa modelta hiukan  - miten sen nyt hienosti sanoisin - ala-arvoiselta kommentoinnilta tuo "Jos ette osaa itse etsiä, niin oma on mokanne". Eivät kaikki osaa, mutta ei se ole heidän MOKANSA. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tässä nämä pätemisen tarpeessa olevat postaajat jotka aihetta repostelevat, mokaavat ihan itse itsensä ja prenikan.

Sen verran pitäisi löytyä käsityskykyä että ei lähdettäisi viemään asiaa sivuraiteelle yhden kommentin perusteella, kuten nyt on tehty ihan modeja myöten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo nimitys on iloinen asia  :thmbup: , ei sen ympärillä pidä riidellä ja tölviä ketään.

Valtioneuvosto on punninnut ehdotettujen hakijoiden ansiolistat, hakemusten perusteella ja kelvollisiksi havainnut.

Onnea vielä Pepelle, Myrtsille, Jerrylle ja Niilo Ala-Könnille  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jäitä hattuun myös Mikolle. Nuo postaajat, jotka tänne noita nimityksiä laittavat, tietävät yleensä, millaisilla meriiteillä arvonimet on myönnetty. Tarvitaan vain vähän viitseliäisyyttä laittaa edes jokin meriitti kehiin. Vältytään väärinkäsityksiltä.

Jäitä hattuun kommentti oli tarkoitettu noille, jotka yhden juniorin kimppuun hyökkäävät kuin hyeenalauma ja "alkavat kouluttamaan", kun toinen tietämättömyyttään erehtyy suunsa aukaisemaan.

Kuulostaa modelta hiukan  - miten sen nyt hienosti sanoisin - ala-arvoiselta kommentoinnilta tuo "Jos ette osaa itse etsiä, niin oma on mokanne". Eivät kaikki osaa, mutta ei se ole heidän MOKANSA. 

Kuulostaa miltä kuulostaa, mutta ei todellakaan ole kenenkään muun vika, jos joku ei osaa tuon vertaa googlea käyttää. Jos ei osaa, on syytä opetella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko olemassa listaa kaikista tähän mennessä lentokapteenin-arvonimen saaneista? Kokeilin googletella, mutta taitaa olla itselläni hakusanat vähän hakusessa tähän aikaan aamusta :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään