Guest helopilot1

Brittien Lynksi voimajohtoihin Tsekeissä

4 viestiä aiheessa

Aaargh,mut asiasta kolmanteen:Onko lynxi vielä nopein kopteri?

T:Pygmi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo toi ennätys-lynksi oli semmonen "one of a kind" tutkielma. Muuten tuo linkissä oleva teksti kyllä yksinkertaistaa noita asioita (pakenevan lavan sakkaus ja etenevän lavan kokoonpuristuvuus) aika paljon. Asia sinänsä on juuri noin, mutta lavan aerodynaamisella muotoilulla em. "ongelmia" on pyritty vähentämään ja siinä on kaiketi onnistuttukin melko hyvin. Tietääkseni hekon kyllä saisi kulkemaan nykytietämyksellä kovempaakin, mutta sille ei liene kovinkaan paljon taloudellisia sen paremmin kuin operatiivisiakaan perusteita. Helikopterin lapa niinkuin lentokoneen siipikin on aina kompromissi: On mietittävä, missä lentotilassa / nopeudella aerodynamiikan halutaan olevan parhaimmillaan. Eli jos lavat muotoillaan niin, etä niiden aerodynamiikka toimii hyvin ja tehokkaasti nopeassa eteenpäinlennossa niin ongelmia saattaa ilmetä hitailla nopeuksilla / leijunnassa.

Rah-66:sta olis tullu tolla nopeussektorillakin aika kova peli jos vaan olisivat ikinä saaneet sen koelentovaihetta pidemmälle....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään