Juhani Hämäläinen

Finnair varoittaa peruutuksista ja myöhästymisistä

677 viestiä aiheessa

   Finnair varoittaa, että lentoliikenteessä saattaa tulla tänään myöhästymisiä

ja peruutuksiakin. Syynä on Ilmailualan Unioonin jäsenten ulosmarssi.

 

 

   www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/stt/uutinen.jsp?selected=paauutiset&oid=47395616

 

    www.stt.fi/fi/sttn-uutisia/view/finnair_varoittaa_lentoliikenteen_myohastymisista.html

 

 

 

Täällä odotellaan paikalla 801, puoli tuntia kulunut eikä portaita tai bussia näy...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Täällä odotellaan paikalla 801, puoli tuntia kulunut eikä portaita tai bussia näy...

 

Veikkaan ettei ihan heti ainakaan ole tulossa, portaat kuuluvat nimittäin Northpo.. korjaan, Baronan hommiin..  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta boardasin justiinsa AY067:aan, joka vaikuttaisi lähtevän melkein ajallaan. Se, onko laukut mukana nähdään sitten Hong Kongissa  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta boardasin justiinsa AY067:aan, joka vaikuttaisi lähtevän melkein ajallaan. Se, onko laukut mukana nähdään sitten Hong Kongissa  ::)

 

Jotenkin on pieni kutina, ettei laukkuja tule näkymään. ::) Mutta toisaalta säästyypähän kerosiinia!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin on pieni kutina, ettei laukkuja tule näkymään. ::) Mutta toisaalta säästyypähän kerosiinia!

Kyllä tuossa kapteeni kuulutti, että vielä 20min ja sitten on laukut kyydissä. Saa sitten nähdä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuossa kapteeni kuulutti, että vielä 20min ja sitten on laukut kyydissä. Saa sitten nähdä.

Pitkät ovat nämä 20min ollut  ;), mutta kapteenin viimeisimmän kuulutuksen mukaan tuossa klo 18.00 kulmilla pitäisi päästä ilmaan.

 

Kuormaus on ollut valmis jo ajat sitten, mutta pushback-traktori puuttuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitkät ovat nämä 20min ollut  ;), mutta kapteenin viimeisimmän kuulutuksen mukaan tuossa klo 18.00 kulmilla pitäisi päästä ilmaan.

 

Kuormaus on ollut valmis jo ajat sitten, mutta pushback-traktori puuttuu.

 

Jotenkin ei yllätä ;) Hmm, ilmeisesti tekniikasta tai jostain muusta firmasta tulee pushback-mies työntämään, pushback-toiminnankin kuuluessa Northportille.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuntuu, etta Finnairin johdolta on pelisilma kadoksissa. Kaupat tehdaan tanaan, ja tyontekijat ovat jo huomenna uuden tyonantajan palveluksessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suorastaan ihailtavaa tuo Finnair-konsernin johdon kunnioitus työntekijöitään kohtaan. :thmbup:

 

Se on vaan Antti tämänpäivän työntekoa ja ulkoistamisen vimmaa Suomessa. Finnairissa ollaan vaan hieman jäljessä asioissa.

 

Iltapäivän kaukolennoista vasta 67 lähtenyt. Hyviä istumisia esim. Bangkokiin 16:50 lähtijöille; ETD 20:15 ja siihen 9,5 tuntia päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa tulla jo tavanomaiseksi nuo Finnairin "jokaviikkoiset" työntekijänsä kyykytysyritykset. Juuri kun selvittiin lentäjiin kohdistuneesta kyykytysyrityksestä niin heti piti Finnairin johdon etsiä uusi rettelöintikohde. Olis jo aika vaihtaa suurempikiN osa johtoa hieman neuvottelukykyisemmäksi ja TAITOSEKSI.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa tulla jo tavanomaiseksi nuo Finnairin "jokaviikkoiset" työntekijänsä kyykytysyritykset. Juuri kun selvittiin lentäjiin kohdistuneesta kyykytysyrityksestä niin heti piti Finnairin johdon etsiä uusi rettelöintikohde. Olis jo aika vaihtaa suurempikiN osa johtoa hieman neuvottelukykyisemmäksi ja TAITOSEKSI.

Taitaa olla neuvottelukulttuurissa parantamisen varaa molemmilla osapuolilla. Omasta asiakkaan näkökulmasta näitä lakkoja on turhan paljon ja tuntuu, että ne yleisemminkin vaivaavat entisiä valtioiden lentoyhtiöitä Euroopassa. Itsellä ei tule heti mieleen lakkoja halpislentöyhtiöissä. Missä vika?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla neuvottelukulttuurissa parantamisen varaa molemmilla osapuolilla. Omasta asiakkaan näkökulmasta näitä lakkoja on turhan paljon ja tuntuu, että ne yleisemminkin vaivaavat entisiä valtioiden lentoyhtiöitä Euroopassa. Itsellä ei tule heti mieleen lakkoja halpislentöyhtiöissä. Missä vika?

Varmasti niiden johto haluaa että niiden koneet lentävät. Finnairilla johdolla näyttää oilevan päätarkoituksena eri henkilöstöryhmien kyykyttäminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa tulla jo tavanomaiseksi nuo Finnairin "jokaviikkoiset" työntekijänsä kyykytysyritykset. Juuri kun selvittiin lentäjiin kohdistuneesta kyykytysyrityksestä niin heti piti Finnairin johdon etsiä uusi rettelöintikohde. Olis jo aika vaihtaa suurempikiN osa johtoa hieman neuvottelukykyisemmäksi ja TAITOSEKSI.

 

Okei-lehdessä 11/2009 sivuilla 6-7 on lisää Taneli Hassisen mietteitä kyykytyksestä. Artikkelissaan Hassinen pohtii mm tätä nykyistä retteleöintikohdetta, ja kehoittaa kaikkia muitakin finnairilaisia miettimään omaa tarpellisuuttaan yhtiön tulevaisuuden kannalta. Tästä viisaudesta alkaa jokaisen oma henkilökohtainen sopeutumissuunnitelma, Taneli vielä selkeyttää lopuksi.

 

Ja lisätään vielä linkki Okay-lehteen: http://www.finnairgroup.com/media/media_11_8.html

topi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei-lehdessä 11/2009 sivuilla 6-7 on lisää Taneli Hassisen mietteitä kyykytyksestä. Artikkelissaan Hassinen pohtii mm tätä nykyistä retteleöintikohdetta, ja kehoittaa kaikkia muitakin finnairilaisia miettimään omaa tarpellisuuttaan yhtiön tulevaisuuden kannalta. Tästä viisaudesta alkaa jokaisen oma henkilökohtainen sopeutumissuunnitelma, Taneli vielä selkeyttää lopuksi.

 

Ja lisätään vielä linkki Okay-lehteen: http://www.finnairgroup.com/media/media_11_8.html

topi

Selvää työntekijöiden uhkailua. Todistaa hyvin tuon kyykytyslinjan tarkoitushakuisuuden, josta onkin todisteena nuo jatkuvat levottomuudet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on vaan Antti tämänpäivän työntekoa ja ulkoistamisen vimmaa Suomessa. Finnairissa ollaan vaan hieman jäljessä asioissa.

 

 

Finnair haluaa matkatavarankasittelyn samalle tasolle Pariisin (CDG) ja Lontoon (LHR) kanssa. Kun motivoituneet tyontekijat haviavat tuosta hommasta, naemme pian enemman matkatavaroiden myohastelya, varastelua seka lentokoneiden kolhimisia -- kaikki, jotka myos maksavat.

 

USA:ssa yhden Alaskan lennon matkustajat ja miehisto meinasi maksaa ulkoistamisesta kovan hinnan, kun tyontekija teki reian koneen kylkeen ja paatti olla ilmoittamatta siita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Mennään yhdessä kun meillä on sama matka" vai miten se uusi illaksi kotiin sluogani nyt meneekään. Finnairin johdolla ja henkilöstöryhmillä ei oikein vaikuta olevan halua mennä yhdessä minnekkään. Aika pahalta näyttää nää finnairin sekoilut. :thmbdn:

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tässä mieleen, että ilma-alusrekisterin mukaan Finnair Finance omistaa, tai omisti kun viimeksi katsoin, 37 matkustajakonetta. Sieltä sopisi aivan hyvin parantaa kassatilannetta tekemällä muutaman sale and leaseback-operaation. Sitäpaitsi erinäisten vuosikatsausten mukaan jo sovittuja lainalupauksia ja vastaavia oli vähän aikaa sitten noin miljardin euron verran käyttämättä. Eikä yhtiö muutenkaan ole velkaisesta päästä.

 

Ihmetyttää tällainen säästöjä hinnalla millä hyvänsä-politiikka henkilökunnan kustannuksella. Vaikka kyllä sen nyt Erkkikin jo tietää, kuka tämän-kin kakun on leiponut.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on perunut kuusi aamulentoa, ja myös myöhästymiset ovat todennäköisiä. Helsinki-Vantaan lentokentälle on myös kasautunut Finnairin oman arvion mukaan satoja matkalaukkuja. Kentälle saapuneiden matkustajien laukut toimitetaan heille myöhemmin.

Ilmailualan unioni IAU aloitti mielenilmauksen eilen vastalauseena henkilöstöjärjestelyille. Ulosmarssin on määrä päättyä aamupäivällä kello 10.

iltalehti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka kyllä sen nyt Erkkikin jo tietää, kuka tämän-kin kakun on leiponut.

Kyllä minä väitän, että tähän nykytilanteeseen on ammattiliittojen joustamaton asenne suurimpana syynä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä väitän, että tähän nykytilanteeseen on ammattiliittojen joustamaton asenne suurimpana syynä.

 

Minkä takia ammattiliitojen pitäisi joustaa? ammattiliitothan ovat jäsentensä edunvalvojia! Ei hyvinä aikoinakaan koskaan kysytä ay-liikkeen edustajalta millä tavoin ja miten paljon haluaisitte liikevoitosta käyttöönne ennen omistajille jaettavia korvauksia.

 

Toinen kysymys on tietysti tarvitseeko palkkaorjan olla lojaali isäntäänsä kohtaan, jos vakiintuneita työelämän perussääntöjä ei työnantajan taholta haluta kunnioittaa hinnalla millä hyvänsä säästöpolitiikan nimissä, kuten Ilkka edellä jo totesi.

 

topi

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tässä mieleen, että ilma-alusrekisterin mukaan Finnair Finance omistaa, tai omisti kun viimeksi katsoin, 37 matkustajakonetta. Sieltä sopisi aivan hyvin parantaa kassatilannetta tekemällä muutaman sale and leaseback-operaation.

 

Eiköhän tämäkin nähdä v.2010:n lopussa kun yhtiö pääsee irti lentäjien irtisanomissuojan ikeestä.  :( Toisaalta ei nuo leaseback:t ole varmaan mikään halpa ratkaisu.

 

Sitäpaitsi erinäisten vuosikatsausten mukaan jo sovittuja lainalupauksia ja vastaavia oli vähän aikaa sitten noin miljardin euron verran käyttämättä. Eikä yhtiö muutenkaan ole velkaisesta päästä.

 

eli velkaa vaan lisää ilman minkäälaisia toiminnan tehostamisia? ??? Minusta se ei ole hirveän kestävää kehitystä, varsinkaan kun kassavirta on kokoajan pakkasen puolella. Ilkalla tuppaa nämä ideat olemaan melkoisen riskialttiita.

 

Ihmetyttää tällainen säästöjä hinnalla millä hyvänsä-politiikka henkilökunnan kustannuksella. Vaikka kyllä sen nyt Erkkikin jo tietää, kuka tämän-kin kakun on leiponut.

 

Niin tietää; Suila, Potila ja kumpp...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähtevät lennot: osassa aamun lähdöistä lukee tällä hetkellä lennon kohdalla SULJETTU ja alla aika 09:30. Tarkoittaako että portti on suljettu ja matkustajat odottavat odotusaulassa vai onko edes lähtöselvitystä tehty? Vai ovatko matkustajat jo koneessa ja portti on pistetty jo kiinni?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään