Juhani Hämäläinen

Finnair varoittaa peruutuksista ja myöhästymisistä

677 viestiä aiheessa

Varsinkin niillä, jotka kuvittelevat, että airsidelle voidaan tuosta vaan pistää heppu hommiin ilman perehdyttämiskoulutusta.

 

Valitettavasti Jouni EFHK on nyt viime päivinä vuotanut kun seula kikkailujen myötä. Johtajien "määräyksistä" .. , tiedä sitten mitä olisi tapahtunut jos joku oikeasti alansa tuntenut turvahenkilö olisi sanonut EI . Lopputili tjsp ? Turvafirmatkin kun vaihtuu koko ajan halvimpiin ei siellä kukaan kai tiedä edes mitä tehdään ja miksi ?

 

Jos nää jutut joskus päätyisivät EU-valvojille niin hyvin äkkiä Suomi-Vantaa olisi turvatarkastettava (red) maa kuten jo melkein kävi enne vyöriisuntaa syssymmällä.  ;)

 

Toisaalta jos kyseessä olisi ollut jokin muu yhtymä kuin Fineair joukkioineen olisi käytäntö ollut varmasti eri.

 

-Kurjaa kun aina veuhdotaan turvallisuudesta mutta usko siihen on nyt ohi  :( -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuleepa ikävä kyllä mieleen vuosia sitten, kävimme Itäetelässä, Simferopolin kentällä oli kaksi aivan uuden uutukaista suomalaista turvaporttia, kaunista vaaleata puuta, laitteet vimosen päälle, sähköjohdotkin olivat muttei yhdistetty mihinkään, töpselit lojuivat nurkassa, piti kuitenkin kävellä ehdottomasti läpi porteista ja tarkka henkilökunta seurasi katseella näyttöruutua.

 

Ei sitten uskaltanut silloin hymyilläkkään.

Tuskin nytkään sitten uskaltais, jollainhan tuo turvallisuus ylläpidetään.

Iloinen ihminen menossa matkustajakoneeseen selvin päin, ei sentään. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti Jouni EFHK on nyt viime päivinä vuotanut kun seula kikkailujen myötä. Johtajien "määräyksistä" .. , tiedä sitten mitä olisi tapahtunut jos joku oikeasti alansa tuntenut turvahenkilö olisi sanonut EI . Lopputili tjsp ? Turvafirmatkin kun vaihtuu koko ajan halvimpiin ei siellä kukaan kai tiedä edes mitä tehdään ja miksi ?

 

 

Tämä oli tiedossa ja olen luonnollisesti sitä mieltä, ettei tällaisilla työntekijöillä ole sinne mitään asiaa, vaikka johtajat ja ff/fsn:n "asiantuntijat" muuta väittävät. Hävetä tässä saa, sillä samaan aikaan 20 vuotta talossa olleita tarkastetaan kentän toisilla porteilla.

 

Tietääkö muuten kukaan, onko sinne matkalaukkupuolelle haalittu muuta lentoaseman "joutilasta" porukkaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulle on vieläkin jäänyt epäselväksi, onko siellä nyt Oikeasti "pystymetsästä" haalittuja sankareita ja turvatarkastajille annettu tuollaisia ohjeita jne, vai perustuuko tämä kaikki huhupuheisiin?

 

Ovatko ne ulkomailta tuodut "pystymetsäläiset" kuitenkin jollain kentällä vuosia työskennelleitä, vaiko ihan oikeasti jotain täysiä nöösipoikia.

 

Jostain syystä en usko, että vailla mitään koulutusta osaisi edes heitellä niitä laukkuja koneeseen.

 

Onko jollain oikeasti tietoa asiasta. Tähän mennessä topicissa ei ole vielä YHTÄÄN faktaa asiasta ollut. Ainoa fakta on, että lain silmissä IAU on väärässä, tästä on päätös olemassa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jollain oikeasti tietoa asiasta. Tähän mennessä topicissa ei ole vielä YHTÄÄN faktaa asiasta ollut. Ainoa fakta on, että lain silmissä IAU on väärässä, tästä on päätös olemassa.

 

 

Tämä kirjoitus lienee lähimpänä faktaa mitä tällä hetkellä julkisesti on saatavilla. Tietysti tuota tekstiä pitää lukea pienellä varauksella, koska kirjoittajalla "on oma lehmä ojassa".

 

Toisaalta on aivan sama onko tilapäistyövoima joskus työskennellyt jossain muulla kentällä tai onko heille annettu jonkinlainen perehdytys. Ydinkysymys on onko viranomainen katsonut lupakäytäntöä läpi sormiensa ja tietoisesti vaarantanut Helsinki-Vantaan turvallisuuden yhden lentoyhtiön edun nimissä.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulle on vieläkin jäänyt epäselväksi, onko siellä nyt Oikeasti "pystymetsästä" haalittuja sankareita ja turvatarkastajille annettu tuollaisia ohjeita jne, vai perustuuko tämä kaikki huhupuheisiin?

 

Ovatko ne ulkomailta tuodut "pystymetsäläiset" kuitenkin jollain kentällä vuosia työskennelleitä, vaiko ihan oikeasti jotain täysiä nöösipoikia.

 

Jostain syystä en usko, että vailla mitään koulutusta osaisi edes heitellä niitä laukkuja koneeseen.

 

Onko jollain oikeasti tietoa asiasta. Tähän mennessä topicissa ei ole vielä YHTÄÄN faktaa asiasta ollut. Ainoa fakta on, että lain silmissä IAU on väärässä, tästä on päätös olemassa.

 

 

Ihan sama, vaikka olisivat työskennelleet millä tahansa Euroopan kentällä 50 vuotta, kun tarvitaan Vantaalle turvaselvitys tai huoltoluvalla liikkuville valvoja, eikä selvityksiä ole mitenkään ehditty tehdä eikä valvojiakaan ole mitenkään voinut riittää joka paikkaan jokaiselle. Mutta täällä myönnetään virheitä tapahtuneen:

 

– Joitain pieniä puutteita on havaittu, mutta niihin ollaan tietysti reagoitu heti ja vaadittu lentoaseman pitäjältä korjausta asiaan, kertoo ylitarkastaja Arja Pulliainen ilmailuhallinnosta.

 

Hänen mukaansa puutteita on ollut muutamia, mutta ei kymmeniä. Tapaukset ovat sellaisia, joissa henkilö on liikkunut ilman saattajaa alueella, johon hänellä ei ole lupaa.

 

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2071698/muutamia-turvarikkomuksia-lentokentalla-lakon-aikana

 

.. havaitut puutteet luonnollisesti vain jäävuoren huippu.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan sama, vaikka olisivat työskennelleet millä tahansa Euroopan kentällä 50 vuotta, kun tarvitaan Vantaalle turvaselvitys tai huoltoluvalla liikkuville valvoja, eikä selvityksiä ole mitenkään ehditty tehdä eikä valvojiakaan ole mitenkään voinut riittää joka paikkaan jokaiselle. Mutta täällä myönnetään virheitä tapahtuneen:

 

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2071698/muutamia-turvarikkomuksia-lentokentalla-lakon-aikana

 

.. havaitut puutteet luonnollisesti vain jäävuoren huippu.

 

 

Joo, valitettavasti lakkoilun takia on näemmä jouduttu venymään. Mutta jos (siis JOS) työntekijät ovat olleet ammattilaisia, en jaksa uskoa turvallisuuden niin kovin vaarantuneen.

 

Jos tilanne oikeasti olisi niin katastrofaalinen, kuin tuossa yo. blogissa väitetään, tuntuisi HYVIN erikoiselta ettei asiaan puututtaisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajat paranevat aikanaan ja matkustajat palaavat, mutta maine menee vain kerran. Siihen Finnairilla ei ole varaa.

 

Nina Broström, Kauppalehti

 

 

Palaavatko tällä kertaa ja jos palaavatkin muuttaako sekään tappiota voitoksi, rohkenen epäillä. Maine on jo ainakin osittain mennyt johdon ja työntekijäliitojen huonosti harkittujen toimien seurauksena eikä näkyvissä ole mitään, joka viittaisi tulevaisuudessa tilanteen siltä osin paranevan.

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAK:n mielestä sairaslomilla venkulointi on ihan ok:

 

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/164119.shtml

 

Joo, ei oikein taas tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa kun illan pääuutislähetyksessä Finnairin lentokenttätyöntekijöitä edustanut pääluottamusmies Pekka Kähkönen hihitellen tervehti sairauslomille paenneita työntekijöitä toivomalla "korkkia kiinni". Varmaan matkansa vaiketunut/peruuntunut ja matkatavaransa menettäneet asiakkaat ilahtuivat kovin moisesta.

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ei oikein taas tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa kun illan pääuutislähetyksessä Finnairin lentokenttätyöntekijöitä edustanut pääluottamusmies Pekka Kähkönen hihitellen tervehti sairauslomille paenneita työntekijöitä toivomalla "korkkia kiinni". Varmaan matkansa vaiketunut/peruuntunut ja matkatavaransa menettäneet asiakkaat ilahtuivat kovin moisesta.

 

Kai

 

Sama pisti korvaan, harvinaisen huonoon saumaan osui pääluottamusmiehen 'vitsi', ei tyylipisteitä tuosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen esilletulo tapahtui melko huomaamattomassa lehtijutussa torstain Hesarissa otsikolla "Valtio-omistaja tuomitsee Finnairin alihankkijan kohtelun / omistaja kehottaa valtioyhtiötä noudattamaan lakia". Siis valtio tuomitsee sen, miten Finnair kohteli aikaisempaa alihankkijaansa Transpert Oy:tä, jolle Helsingin käräjäoikeus tuomitsi viime viikon perjantaina Finnairin maksamaan korvausta "liki 300000 euroa".

 

Esille tuli näet "Finnairin omistajaohjauksesta vastaava finanssineuvos Jarmo Väisänen". Onko joku joskus kuullut Väisäsestä mitään? Tuleeko valtionohjauksesta vastaava finanssineuvos esiin vain ja vasta silloin, kun oikeus on tuominnut firman maksamaan? No, hyvä että tuli esiin edes silloin... Vaikka esiintulon aiheita olisi kyllä viime aikoina ollut enemmänkin  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airlinequalitylla hieman juttua Finnairista lakon aikana:

 

Helsinki-Shanghai-Helsinki return. The departure was more than six hours delayed. For some weird reason we were boarded at 18.00 and then had sit on the plane for approx. 6 hours before we started flying. On the return trip we were boarded on schedule and then waited 1 hour before we started rolling. After 500 meters we stopped and the luggage had to rearranged - when the luggage had been rearranged we had to wait for refuelling, so finally the flight was 3 hours delayed. Delays can happen, but not a 6 hour lock-up in the plane and rearranging of luggage and refuelling after 500 meters.

 

Tama toinen tapaus on siina mielessa mielenkiintoinen, etta jos laukkupoliisi ei olisi ottanut kassia pois Brysselissa, kaverilta tuskin olisi tallaista vuodatusta tullut:

 

Brussels-Helsinki-Bangkok and back. At Brussels they told us that there was a strike in Helsinki and our flight was delayed by two hours. Furthermore, the flight from Helsinki to Bangkok was delayed until the next day. They would not tell us who was on strike and they made me check in my suitcase even though it was a carryon. We got to Helsinki and the luggage was not unloaded from the plane. The next day the flight to Bangkok was delayed for two hours (with passengers in the plane as no one would empty the toilet tanks from the previous flight). We got to Bangkok - no luggage. Five days there calling everyday to Bangkok and Helsinki (each time getting conflicting information... please get your act together!!) and nothing. On the last day there Finnair calls me at 8:00 to say the suitcase is in Bangkok and will be delivered to my hotel before I check out. Nothing!! I check in Bangkok airport and they have no idea where the suitcase is. I fly to Helsinki, go to luggage claim and they tell me my suitcase was sent to Brussels the day before. I get to Brussels - nothing! At baggage claim they confirm the bag is not in Brussels. I call Helsinki and they guy tells me there's no information on my suitcase. "It has not been found." So all the other information I got before were lies? I start complaining and the guy hangs up on me. Add to this that they refuse to reimburse what we had to buy in Bangkok, the poor customer support and bad food and this has to be the worst airline. It's a shame for other Oneworld airlines that Finnair is a partner!

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun tässä on ollut puhetta muunmuassa Taneli Talousnakin johdosta siitä, että RAMP-miehet siirtyvät vanhoina työntekijöinä Baronan palvelukseen, eikä toimenkuva, palkkaus, tai edut muutu. Jotain puhetta oli siitäkin, että Finnairilla on tarjota ainoastaan osapäivätöitä, kun taas Barona voi tarjota kokopäivätöitä. Eli mistä ne kokopäivätyöt revitään NP:n vanhalle työvoimalle jos kerta toimenkuva ei muutu? Meinaako Barona ostaa myös Globe Groundin, potkia sieltä työntekijät pois ja korvata heidät entisillä Nopolaisilla, vai onko Baronalla jokin salainen Vantaan kokoinen lentokenttä jossain pääkaupunkiseudulla jemmassa josta löytyy samaa toimenkuvaa vastaavaa työtä entisille Northportilaislle?

 

Toiseksi asia haisee jo siltäkin osin, että Barona ei suostu vuoden kestävään irtisanomissuojaan. Miksi ei? Ei lentoliikenne ole mihinkään Vantaalta häviämässä ja siellä on taatusti pätevää salkunheittäjää tarjolla. Vaikuttaa kieltämättä siltä, että vanhat vuosia toimessa olleet "kovapalkkaiset" kaverit yritetään korvata joillain 19v. koululaisilla niinkuin on monessa firmassa jo tehty. (Muistakaa, että näillä miehillä on myös asuntolainat ja perheet hoidettavana)

 

Kolmanneksi joku nero oli laskenut, että matkatavarankuormaus on ollut vuosia tappiollinen. Miten tuommoisen voi laskea? Ei Matkalaukut mitään lentolippuja maksa, mutta itse en ainakaan lähtisi sinne viikon kanarian reissulle ilman laukkua. Samalla laskukaavalla esimerkiksi lennonjohto on tappiota tuottavaa. Tuolla menetelmällä ainoat jotka kentällä tuottaa ovat lipunmyyjät.

 

Jos tähän lopuksi vielä muistuttaisi, että Vantaa oli juuri valittu maailman parhaaksi kentäksi matkatavaroiden käsittelyn kantilta, niin voi siinä sitten jokainen nojatuoliporvari miettiä., että "näillä mennään tässä taloustilanteessa"

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun tässä on ollut puhetta muunmuassa Taneli Talousnakin johdosta siitä, että RAMP-miehet siirtyvät vanhoina työntekijöinä Baronan palvelukseen, eikä toimenkuva, palkkaus, tai edut muutu. Jotain puhetta oli siitäkin, että Finnairilla on tarjota ainoastaan osapäivätöitä, kun taas Barona voi tarjota kokopäivätöitä. Eli mistä ne kokopäivätyöt revitään NP:n vanhalle työvoimalle jos kerta toimenkuva ei muutu? Meinaako Barona ostaa myös Globe Groundin, potkia sieltä työntekijät pois ja korvata heidät entisillä Nopolaisilla, vai onko Baronalla jokin salainen Vantaan kokoinen lentokenttä jossain pääkaupunkiseudulla jemmassa josta löytyy samaa toimenkuvaa vastaavaa työtä entisille Northportilaislle?

 

Itse ainakin olen ymmärtänyt että porukka tekisi osan päivää kentällä ja loppupäivän jossain muualla kentän läheisyydessä esim. itellalla?

 

Toiseksi asia haisee jo siltäkin osin, että Barona ei suostu vuoden kestävään irtisanomissuojaan. Miksi ei? Ei lentoliikenne ole mihinkään Vantaalta häviämässä ja siellä on taatusti pätevää salkunheittäjää tarjolla. Vaikuttaa kieltämättä siltä, että vanhat vuosia toimessa olleet "kovapalkkaiset" kaverit yritetään korvata joillain 19v. koululaisilla niinkuin on monessa firmassa jo tehty. (Muistakaa, että näillä miehillä on myös asuntolainat ja perheet hoidettavana)

 

Miksi pitäisi? Sitä suojaa ei ymmärtääkseni ollut kun olivat Nortportin kirjoilla? Vai oliko?

 

Sehän tässä menossa eli vanhat "kallispalkkaiset" kiukuttelevat vanhat jermut pihalle ja nuoret pätkätyöläis opiskelijat tilalle. Ihan samaa on tehty muilla aloilla jo 90-luvulta lähtien nyt on vaan ilmailualan vuoro. Samanlainen kuvio tapahtui alkusyksyllä kun Finavia otti Otso-vartioinnin jolloin mm. securitas potkittiin pihalle.

 

Kolmanneksi joku nero oli laskenut, että matkatavarankuormaus on ollut vuosia tappiollinen. Miten tuommoisen voi laskea? Ei Matkalaukut mitään lentolippuja maksa, mutta itse en ainakaan lähtisi sinne viikon kanarian reissulle ilman laukkua. Samalla laskukaavalla esimerkiksi lennonjohto on tappiota tuottavaa. Tuolla menetelmällä ainoat jotka kentällä tuottaa ovat lipunmyyjät.

 

Ei ole laskettu että pelkästään matkatavarankuormaus olisi tappiollista vaan Northport on tainnut tehdä tappiota koko olemassaoloaikansa. Tällä verukkeella on helppo myydä ns. ylikapasiteetti Baronalle ja ostaa täsmä palvelua juuri sen verran mitä tarvitaan ja juuri silloin kun tarvitaan.

 

Jos tähän lopuksi vielä muistuttaisi, että Vantaa oli juuri valittu maailman parhaaksi kentäksi matkatavaroiden käsittelyn kantilta, niin voi siinä sitten jokainen nojatuoliporvari miettiä., että "näillä mennään tässä taloustilanteessa"

 

Tällaiset tittelit ei paljoa paina matkustavaisten reittivalinnoissa eli toisinsanoen ne eivät tuo lisärahaa yhtiön kirstuun. Hyvä esimerkki on CDG, joka on maailmalla tunnettu matkatavaran hukkaajana mutta silti sitä käyttää vuosittain yli 61milj. ihmistä ;) Kuinkakohan moni tavallinen matkustavainen tietää että hesa-vantaa on voittanut tällaisen tittelin jos siitä ei ole missään laajemmin tiedotettu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällaiset tittelit ei paljoa paina matkustavaisten reittivalinnoissa eli toisinsanoen ne eivät tuo lisärahaa yhtiön kirstuun. Hyvä esimerkki on CDG, joka on maailmalla tunnettu matkatavaran hukkaajana mutta silti sitä käyttää vuosittain yli 61milj. ihmistä ;) Kuinkakohan moni tavallinen matkustavainen tietää että hesa-vantaa on voittanut tällaisen tittelin jos siitä ei ole missään laajemmin tiedotettu?

Itseasiassa kyllä tuo CDG:n laukkuongelma aiheuttaa sen, että AF-KL asiakkaista monet valitsevat mieluummin KL:n. Tai muista asiakkaista mieluummin FRA kautta kuin CDG.  Olet todella oikeassa, etteivät nuo tittelit rahaa kassaan tuo.

Ja kyllä sinne Pariisiin pitää päästä (suosituin kaupunkilomakohde Suomesta) ja CDG kun sattuu olemaan AF:n hub, niin kyllä sinne noita matkustajia tulee. Mutta Helsinki häviää, kun joku britti, ranskalainen tai belgialainen miettivät vaihtoehtoja. Tähän asti Finnair on kerännyt asiakkaansa halvalla hinnalla, mutta nyt meni vähäinen mainekin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin olen ymmärtänyt että porukka tekisi osan päivää kentällä ja loppupäivän jossain muualla kentän läheisyydessä esim. itellalla?

 

Miksi pitäisi? Sitä suojaa ei ymmärtääkseni ollut kun olivat Nortportin kirjoilla? Vai oliko?

 

Sehän tässä menossa eli vanhat "kallispalkkaiset" kiukuttelevat vanhat jermut pihalle ja nuoret pätkätyöläis opiskelijat tilalle. Ihan samaa on tehty muilla aloilla jo 90-luvulta lähtien nyt on vaan ilmailualan vuoro. Samanlainen kuvio tapahtui alkusyksyllä kun Finavia otti Otso-vartioinnin jolloin mm. securitas potkittiin pihalle.

 

Ei ole laskettu että pelkästään matkatavarankuormaus olisi tappiollista vaan Northport on tainnut tehdä tappiota koko olemassaoloaikansa. Tällä verukkeella on helppo myydä ns. ylikapasiteetti Baronalle ja ostaa täsmä palvelua juuri sen verran mitä tarvitaan ja juuri silloin kun tarvitaan.

 

Tällaiset tittelit ei paljoa paina matkustavaisten reittivalinnoissa eli toisinsanoen ne eivät tuo lisärahaa yhtiön kirstuun. Hyvä esimerkki on CDG, joka on maailmalla tunnettu matkatavaran hukkaajana mutta silti sitä käyttää vuosittain yli 61milj. ihmistä ;) Kuinkakohan moni tavallinen matkustavainen tietää että hesa-vantaa on voittanut tällaisen tittelin jos siitä ei ole missään laajemmin tiedotettu?

 

Itellalla? Silloinhan työnkuva muuttuu, vai onko Itellalla maapalveluita Helsinki-Vantaalla?

Käsittääkseni mitään irtisanomissuojaa ei vanhoilla Nopolaisilla ollut. Otin vaan asian esille, koska se näyttää suoraan mitä Baronan johtoporras meinaa vanhoilla Nopolaisilla tehdä.

Ei paina tittelit ei. Otin vaan tämänkin asian esille kun täälläkin on ollut puhetta lakkoilevista moraalittomista laiskureista. Ja kyllä varmaan matkustajatkin osaavat jäkikäteen arvostaa kun laukut on aina myöhässä tai jossain Hong Kongissa kun kesäpojat vähän kuormaa.

 

Edit. Jostain muistan lukeneeni, että entisen toimitusjohtajan vuosipalkka Finnairilla oli +600 tuhatta. Vastaa 20-30 Ramp-miestä. Ja kun tappioliisesta puhutaan, niin vaikuttaa sitä, että toimitusjohtaja on vahvasti tappiollinen, vai tekeekö hän tuottavaa työtä 600 tonnin edestä? No onneksi hän tajusi ulkoistaa itsensä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itellalla? Silloinhan työnkuva muuttuu, vai onko Itellalla maapalveluita Helsinki-Vantaalla?

Käsittääkseni mitään irtisanomissuojaa ei vanhoilla Nopolaisilla ollut. Otin vaan asian esille, koska se näyttää suoraan mitä Baronan johtoporras meinaa vanhoilla Nopolaisilla tehdä.

Ei paina tittelit ei. Otin vaan tämänkin asian esille kun täälläkin on ollut puhetta lakkoilevista moraalittomista laiskureista. Ja kyllä varmaan matkustajatkin osaavat jäkikäteen arvostaa kun laukut on aina myöhässä tai jossain Hong Kongissa kun kesäpojat vähän kuormaa.

 

Missä täällä on kirjoitettu lakkoilevista moraalittomista laiskureista?

 

Eli toisinsanoen työntekijät yrittää saada lisää etuja työnantajan vaihtuessa?

 

En tiedä mitä kavereiden työsopimuksissa ja toimenkuvissa (onko edes tehty?) lukee mutta logistiikan hommia ne on itellankin hommat, laukut vaihtuu paketeiksi ja kirjeiksi sekä lentokoneet keltaisiksi laatikoiksi ja rullakoiksi.

 

Onko nämä Baronan aikeet jossain ilmoitettu vai automaattinen "vuokrafirma antaa kaikille kenkää" -oletus? Baronallakin on kilpailijoita mm. Varamiespalvelu, VPS, Eilakaista... ja tusina muuta jo pelkästään suomessa eli jos palvelu on huonoa niin palveluntarjoajan vaihto tapahtuu ihan varmasti. Kyllä tuollaiselle kakulle löytyy ottajia.

 

Edit. Jostain muistan lukeneeni, että entisen toimitusjohtajan vuosipalkka Finnairilla oli +600 tuhatta. Vastaa 20-30 Ramp-miestä. Ja kun tappioliisesta puhutaan, niin vaikuttaa sitä, että toimitusjohtaja on vahvasti tappiollinen, vai tekeekö hän tuottavaa työtä 600 tonnin edestä? No onneksi hän tajusi ulkoistaa itsensä.

 

Meinaatko että Vehviläinen tulee yhtään halvemmalla? Minä olen väärä ihminen sanomaan tekeekö joku johtaja palkkansa eteen töitä mutta johtajalla on johtajan vastuu ja työntekijällä työntekijän.

 

En sitten todellakaan ole puhtaasi kummankaan osapuolella, vaan yritän hahmottaa mitä hlvettiä tässä on tapahtumassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Meinaatko että Vehviläinen tulee yhtään halvemmalla? Minä olen väärä ihminen sanomaan tekeekö joku johtaja palkkansa eteen töitä mutta johtajalla on johtajan vastuu ja työntekijällä työntekijän.

 

No Finnairin johdon tulokset ovat viime aikoina hyvin "näkyneet". Ei oikein tule mieleen että he olisivat palkkansa eteen tehneet muuta kun tyhmiä päätöksiä ja toi vastuun kantaminen niistä menetetyistä miljoonista vaatisi kyllä isompaakin "remonttia" Finnairin johdossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli toisinsanoen työntekijät yrittää saada lisää etuja työnantajan vaihtuessa?

 

Luuletko tosissasi että kysymys on lisäetujen hankinnasta? Kerropa mikä olisi toinen arvauksesi syystä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luuletko tosissasi että kysymys on lisäetujen hankinnasta? Kerropa mikä olisi toinen arvauksesi syystä.

 

Jos työnantajan vaihtuessa vaaditaan irtisanomissuojaa niin mitä muuta se on kuin lisäedun hankintaa? Ei se minunkaan mielestä se ole reilua että etuja otetaan pois mutta ei mitään saa tilalle.

 

Igor: Kuten olen jo monta kertaa toitottanut, mitä itse tekisit johtajana kun yhtiö paukuttaa tappiota 500000euroa päivässä? Pää puskaan ja soitetaan radion Toivotaan Toivotaan -ohjelmaan?? En ole useista pyynnöistä huolimatta saanut minkäälaista kunnolllista ja selkeää vastausta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä täällä on kirjoitettu lakkoilevista moraalittomista laiskureista?

 

Eli toisinsanoen työntekijät yrittää saada lisää etuja työnantajan vaihtuessa?

 

En tiedä mitä kavereiden työsopimuksissa ja toimenkuvissa (onko edes tehty?) lukee mutta logistiikan hommia ne on itellankin hommat, laukut vaihtuu paketeiksi ja kirjeiksi sekä lentokoneet keltaisiksi laatikoiksi ja rullakoiksi.

 

Onko nämä Baronan aikeet jossain ilmoitettu vai automaattinen "vuokrafirma antaa kaikille kenkää" -oletus? Baronallakin on kilpailijoita mm. Varamiespalvelu, VPS, Eilakaista... ja tusina muuta jo pelkästään suomessa eli jos palvelu on huonoa niin palveluntarjoajan vaihto tapahtuu ihan varmasti. Kyllä tuollaiselle kakulle löytyy ottajia.

 

Meinaatko että Vehviläinen tulee yhtään halvemmalla? Minä olen väärä ihminen sanomaan tekeekö joku johtaja palkkansa eteen töitä mutta johtajalla on johtajan vastuu ja työntekijällä työntekijän.

 

En sitten todellakaan ole puhtaasi kummankaan osapuolella, vaan yritän hahmottaa mitä hlvettiä tässä on tapahtumassa.

 

 

Joo ei ole puhuttu sananmukaisesti moraalittomista laiskureista, mutta kannattaa lukea ajatuksella koko topikki läpi.

Eivät todellakaan yritä hankkia mitään lisäetuja vaan koittavat haalia itselleen lisäaikaa hankkiakseen työpaikan ja järjestääkseen henk.koht. talouden kuntoon vuoden sisään.

Vai että Itellalle? No oletetaan, että Sinä olet lentäjä. Joku firma tulee ja ostaa työpaikkasi yhdessä yössä. Sinulle ilmoitetaan, että tästä lähin ajat Helsingin lähiliikenteen bussia silloin kun sinulla ei ole lentovuoroa. Olet suunnitellut taloutesi lentäjän palkan mukaan, mutta eihän se paljoa haittaa jos tulot tippuu noin 500%/kk. Yoke vaan vaihtuu bussin rattiin, ja lentokone linja-autoon ei pitäisi olla mitään naputtamista.

Vuokrafirma antaa taivaan varmasti kenkää "isopalkkaisille" Nopolaisille. Ajatteleppa ihan ite. Miten voit myydä samaa työvoimaa asiakkaalle (Finnair) samaan hintaan jolla he aikaisemmin tekivät töitään jollet karsi joko työntekijöiden eduista tai palkasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Joo ei ole puhuttu sananmukaisesti moraalittomista laiskureista, mutta kannattaa lukea ajatuksella koko topikki läpi.

Eivät todellakaan yritä hankkia mitään lisäetuja vaan koittavat haalia itselleen lisäaikaa hankkiakseen työpaikan ja järjestääkseen henk.koht. talouden kuntoon vuoden sisään.

Vai että Itellalle? No oletetaan, että Sinä olet lentäjä. Joku firma tulee ja ostaa työpaikkasi yhdessä yössä. Sinulle ilmoitetaan, että tästä lähin ajat Helsingin lähiliikenteen bussia silloin kun sinulla ei ole lentovuoroa. Olet suunnitellut taloutesi lentäjän palkan mukaan, mutta eihän se paljoa haittaa jos tulot tippuu noin 500%/kk. Yoke vaan vaihtuu bussin rattiin, ja lentokone linja-autoon ei pitäisi olla mitään naputtamista.

Vuokrafirma antaa taivaan varmasti kenkää "isopalkkaisille" Nopolaisille. Ajatteleppa ihan ite. Miten voit myydä samaa työvoimaa asiakkaalle (Finnair) samaan hintaan jolla he aikaisemmin tekivät töitään jollet karsi joko työntekijöiden eduista tai palkasta.

 

Nuo tekstit näkee juuri sellaisena kuin haluaa ;)

 

Ai että järjestellä henk. koht. talouden kuntoon... Heh heh olihan tuo vitsi, olihan?

 

Muutama sivu sitten oli hirveä naukuminen siitä kun maakuntakentällä X tehdään pari tuntia duunia - pari tuntia vapaata - pari tuntia duunia tyylisiä vuoroja jolloin päivän pituus venyy sinne 12-14h mittaiseksi. Se mitä barona on uskotellut tarjoavansa; yksi henkilö tekee ruuma-apinan hommia osanpäivää ja lopun päivää jotain muuta. Näin saadaan kaveri tekemään jatkuvaa työtä koko päivä jolloin finnair hyötyy ja myös joku toinen firma hyötyy esim. tämä Itella (fiktiivinen skenaario) siitä kun kummankaan ei tarvitse maksaa kuin siitä ajasta mille on tarvis sekä myös vuokrafirma. Tämän lisäksi työntekijä saa tehdä normaalin työläisen päivän. Tässä tulee myös se säästö.

 

Minusta nopon olisi kannattanut tehdä tätä jo ennen myyntiä mutta ilmeisesti johtajilla ei ollut munaa myydä työvoimaa muihin firmoihin vaan myivät koko porukan Baronalle.

 

Missä on kerrottu että näissä toisissa hommissa olisi eri palkkaus? Ei työnantaja voi muuttaa yksipuolisesti työsopimusta ja varsinkaan palkkausta.

 

Tietysti toinen vaihtoehto on se että nopo olisi potkinut porukaa pihalle ja alkanut teettämään samanlaisia vuoroja kuin maakuntakentillä. Minusta ei mikään hyvä idea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo tekstit näkee juuri sellaisena kuin haluaa ;)

 

Ai että järjestellä henk. koht. talouden kuntoon... Heh heh olihan tuo vitsi, olihan?

 

Muutama sivu sitten oli hirveä naukuminen siitä kun maakuntakentällä X tehdään pari tuntia duunia - pari tuntia vapaata - pari tuntia duunia tyylisiä vuoroja jolloin päivän pituus venyy sinne 12-14h mittaiseksi. Se mitä barona on uskotellut tarjoavansa; yksi henkilö tekee ruuma-apinan hommia osanpäivää ja lopun päivää jotain muuta. Näin saadaan kaveri tekemään jatkuvaa työtä koko päivä jolloin finnair hyötyy ja myös joku toinen firma hyötyy esim. tämä Itella (fiktiivinen skenaario) siitä kun kummankaan ei tarvitse maksaa kuin siitä ajasta mille on tarvis sekä myös vuokrafirma. Tämän lisäksi työntekijä saa tehdä normaalin työläisen päivän. Tässä tulee myös se säästö.

 

Minusta nopon olisi kannattanut tehdä tätä jo ennen myyntiä mutta ilmeisesti johtajilla ei ollut munaa myydä työvoimaa muihin firmoihin vaan myivät koko porukan Baronalle.

 

Missä on kerrottu että näissä toisissa hommissa olisi eri palkkaus? Ei työnantaja voi muuttaa yksipuolisesti työsopimusta ja varsinkaan palkkausta.

 

Tietysti toinen vaihtoehto on se että nopo olisi potkinut porukaa pihalle ja alkanut teettämään samanlaisia vuoroja kuin maakuntakentillä. Minusta ei mikään hyvä idea.

 

Asiapuhetta! Kaikki myyntiin ja heti niin saadaan maksimaalinen tuotto, Tulos tulos tai ulos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään