Juhani Hämäläinen

Finnair varoittaa peruutuksista ja myöhästymisistä

677 viestiä aiheessa

Ehkä tähän kateuden sävyttämään keskusteluun saisi lopun alkua toteamalla, että suurimmat Finnairin lentäjäpalkat kuuluvat henkilöille, jotka eivät ole rivityöntekijöitä. He ovat kohonneet johtajiksi, tarkastuslentäjiksi, kouluttajiksi tai muiksi alansa keskimääräistä suuremmiksi asiantuntijoiksi, joita yhtiö hyödyntää muussa kuin normaalissa rivityöntekemisessä. Siitä maksetaan paremmin ja kuuluukin maksaa.             

 

Onko asia niin, että Finnairin 600? lentäjästä ainakin 97 on siis johtajia ja muita pikkupomoja? Eikö johtajien ja pikkupomojen suuri määrä ollut juuri SE Finnairin organisatorinen ongelma? Ei tartte vastata, oli tällainen kinkunsulatteluvitsi....

 

:)

 

Mika

 

ps. Rintala totesi lakon aikoihin, että heidän palkkansa muodostuu onnistuneesta edunvalvontatyöstä ja työn vaativuudesta. Jos Rintalakin sanoo asian suoraan, niin miksi meidän muiden tarvii kierrellä ja kaarrella (vaikka lentäjiä olemme) asian ympärillä?

 

ps2. Miten tähän ketjuun saadaan vielä UPL/PPL -ulottuvuus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Duunikaverin vuodatus: Vinnairin vuorokone Helsingistä Kajaaniin maanantaina 21.12 lähtöaika klo 19.20. Kone oli pakattu matkustajilla klo 19.10 mennessä, lentoemäntä ilmoitti, että lentäjät ovat tulossa hieman myöhässä suoraan Tukholmasta. Lentäjät saapuivat paikalle klo 20 jälkeen, esittelivät itsensä ja ilmoittivat että lähtemään päästään heti kun kone on lastattu matkatavaroilla. Seuraavaksi ohjaamosta kuulutettiin, että olemme valmiit lähtemään noin klo 21, sitten puolikymmenen aikaan tuli ilmoitus lastauksen kestävän vielä hetken jne..... Työt oli saatu tehdyksi vähän ennen klo 23, jonka jälkeen jäänpoiston kautta reitille. Perillä kajaanissa kone oli klo 00.10. Aikataulun mukainen saapuminen olisi ollut klo 20.20. Sämpylätarjoilu koneessa aloitettiin klo 20 jälkeen, oluet loppuivat yhden kierroksen jälkeen, vettä oli varattu koneeseen riittävästi. Paluumatkan kone ei ollut kuin 45 minuuttia myöhässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IAU uhkaa Finnairia uudella työnseisauksella

 

Ilmailualan Unioni vaatii Finnairia vastuuseen sen käyttämän maapalveluyhtiön RTG Handling Oy:n työehtosopimusrikkomuksista. IAU uhkaa katkaista sopimusneuvottelut ja aloittaa työnseisauksen, ellei Finnair korjaa toimintaansa.

 

IAU:n mukaan välimiesoikeus tuomitsi RTG Handling Oy:n maanantaina 1 500 euron hyvityssakkoihin työehtosopimuksen rikkomisesta. Tuomion mukaan yhtiö lomautti työntekijöitään väärin perustein samalla kun palkkasi uusia työntekijöitä samoihin tehtäviin.

 

Jos IAU päättää aloittaa esimerkiksi laillisen työnseisauksen, se alkaa aikaisintaan kahden viikon kuluttua hallituksen päätöksestä. Työnseisaus koskisi vain kotimaan liikennettä.

 

YLE uutiset

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep jep... Tätä nykyä lentokentällä taidetaan eniten viettää aikaa matkatavaranodotushallissa, onneksi sinne kuuluu wlani...  ;) Ennen laukkujen hakemista kerkeää vaikka käydä syömässä...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IAU uhkaa Finnairia uudella työnseisauksella

 

IAU:n mukaan välimiesoikeus tuomitsi RTG Handling Oy:n maanantaina 1 500 euron hyvityssakkoihin työehtosopimuksen rikkomisesta. Tuomion mukaan yhtiö lomautti työntekijöitään väärin perustein samalla kun palkkasi uusia työntekijöitä samoihin tehtäviin.

 

YLE uutiset

 

Kyllä tämäkin yritys pääsi taas helpolla, tämän tasoiset sanktiothan suorastaan yllyttävät työnantajaa ryhtymään laittomuuksiin! ;)

 

topi

 

muok. lisätty keltainen naama väärinkäsitysten välttämiseksi, valitsinkohan oikein?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tämäkin yritys pääsi taas helpolla, tämän tasoiset sanktiothan suorastaan yllyttävät työnantajaa ryhtymään laittomuuksiin! ;)

 

On se törkeää, että työnantaja pääsee noin vähällä, jos verrataan niihin huomattaviin taloudellisiin menetyksiin mitä väärin perustein lomautetuille työntekijöille on tullut. Missä on oikeudenmukaisuus?

 

Mitä palveluja Finnair ostaa RTG:ltä?

http://www.readytogo.fi/RTG_Ground_Handling_Oy.iw3 Pulju näyttää olevan oikea monialatoimija. Nettisivuja siellä ei tosin osata tehdä. Tuo "laukun etsiminen netissä"-sivu ei aukea linkistä, mutta kopioimalla osoitteen pääsee oikeaan paikkaan.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä palveluja Finnair ostaa RTG:ltä?

 

Käsittääkseni ainakin maapalveluja pienemmillä kentillä joilla Nopo tai paroona ei toimi?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On outoa, että heillä on varaa tähän, kommentoi Levillä vuodenvaihteen viettänyt espoolainen miesmatkustaja tilannetta MTV3.fille.

 

Espoolainen oli vaihteeksi oikeassa. Loppuvuosi 2009 ja näköjään myös alkuvuosi 2010 on Finnairilla ollut sellaista matalalentoa, että on suorastaan ihmeellistä ettei ole tullut tulosvaroitusta. Firmahan on operoinut suht ohuella katteella jo vuosia, ennen tätä tappiokautta.

 

Mikalle tsemppiä firman saneeraamiseen kilpailukykyiseksi ja voittoa tuottavaksi  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, mutta mikä on fanisivu jossa on tasan yksi käyttäjä..

 

(sieltähän ensimmäisestähän ne kaikki alkaa, mutta vähän heikolta näyttää)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No törmäsin toisella sivulla tuohon linkkiin ja todella vasta yksi fani.

Empiirista tutkimusta, paljonkohan on loppuviikosta?

Veikkaan 40.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epävirallinen keskiviikkokyssäri:

 

Kuvassa on kaksi matkalaukkutägiä. Niillä on jotakin yhteistä ja jotakin ei. Mistä on kysymys?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epävirallinen keskiviikkokyssäri:

 

Kuvassa on kaksi matkalaukkutägiä. Niillä on jotakin yhteistä ja jotakin ei. Mistä on kysymys?

 

Hah hah

Tuo vasemman puoleinen ei ole laukkutägi. Se panttiin Ilkan ranteeseen checkin:ssä  ;D

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vasemmanpuoleinne on tägi jonka päälle on pantu ns. mini-rush-tägi johon joku on laittanut code-share lennon numeron jota (ehkä) matkalaukkujen lajittelujärjestelmä ei tunne ???

 

Mää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epävirallinen keskiviikkokyssäri:

 

Kuvassa on kaksi matkalaukkutägiä. Niillä on jotakin yhteistä ja jotakin ei. Mistä on kysymys?

 

 

- Sama tägi BA799 / 01170, eri lennot.

Nähtävästi eivät tulleet perille samaan aikaan myöskään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Nähtävästi eivät tulleet perille samaan aikaan myöskään.

 

 

Ei tulleet, ei...

 

Vieläkö joku laittaa lisää arvauksia tai peräti ns. parempaa tietoa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molemmat laukut matkalla LHR:lle, toinen lähti BA799:llä klo 1710 ja toinen AY3665:llä klo 1930?

 

Minäkin olisin tämän kannalla, sulla oli kaksi laukkua joista toinen lähti BA799:llä ja toinen jäi rannalle seuraten

yöpyvällä AY3665:lla perässä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molemmat laukut matkalla LHR:lle, toinen lähti BA799:llä klo 1710 ja toinen AY3665:llä klo 1930?

 

Just näin kävi. Lähdettiin Lontooseen BA:lla 1. tammikuuta, mentiin kentälle ajoissa (reilusti kaksi tuntia ennen lähtöä), tsekattiin kolme laukkua sisään ja kaksi niistä tuli ajoissa perille.

Ei siinä muuta kuin tiskille paperitöitä tekemään, sitten hammasharjan ja kalsareiden ostoon - laukku luvattiin toimittaa hotellille aikaisintaan seuraavana päivänä iltapäivän puolella.

Isompaa vahinkoa ei syntynyt, mitä nyt yksi päivä meni palellessa kun Lontoossa oli h-tin kylmä ja lämpimät vaatteet laukussa. Laukku tuotiin hotelliin illalla.

 

Aika peruskamaa siis, sattuuhan näitä. Hieman ihmetyttää se, miten laukkuni ei "ehtinyt" koneeseen vaikka aikaa handlaamiseen oli varmaankin riittävästi. Olikohan Helsinki-Vantaalla menossa italialainen lakko?

 

Vaikka olen muutaman kerran elämäni aikana lentokoneella matkustanut, ei matkatavaran myöhästymisiä ole tapahtunut kuin kerran (muistaakseni) aiemmin. Nyt on reilun kuukauden sisällä kaksi tapausta, ekalla kerralla laukkua odoteltiinkin viikko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Aika peruskamaa siis, sattuuhan näitä. Hieman ihmetyttää se, miten laukkuni ei "ehtinyt" koneeseen vaikka aikaa handlaamiseen oli varmaankin riittävästi. Olikohan Helsinki-Vantaalla menossa italialainen lakko?

 

Jos en väärin muista, niin joku on sanonut tällä foorumilla, että BA:n handlauksen hoitaa joku toinen firma kuin mikä hoitaa Finnairin handlauksen. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos en väärin muista, niin joku on sanonut tällä foorumilla, että BA:n handlauksen hoitaa joku toinen firma kuin mikä hoitaa Finnairin handlauksen. :-[

 

Jos-kus hoiti kyllä vaan nykyään ei kun "Oneworld" rulaa!  ;)

 

Muuten onko niin että samalla täginumerolla voi olla useita laukkuja ? Jos laukku katoaa niin ko. numerollahan sitä etsitään ja jos niitä onkin monta niin baronia-airin liian vähän henkilökunnan myötä Lontooseen menevistä olisi kai kolme Kokkolassa ja loput Riihimäellä niin mistä kukaan tietää mikä on hukassa ? Vaikkei tietäisikään mikä on hukassa niin mistä tietää mitä etsitään ?

 

- ::) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä jokaisella laukulla on "oma" täginumero yhdistettynä prefixiin eli AY,SK jne.. poikkeuksiakin tietty löytyy, mutta erittäin harvinaisia..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä jokaisella laukulla on "oma" täginumero yhdistettynä prefixiin eli AY,SK jne.. poikkeuksiakin tietty löytyy, mutta erittäin harvinaisia..

 

Sitäpä tässä ihmettelenkin kun tuolla Ilkan esittämässä kuvakysymyksessä on kaksi tägiä samalla numerolla ja vastauksissa puhuaan vielä kahdesta eri laukustakin ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään