Ilkka Kangastalo

Sinne jäi laukut koneeseen

27 viestiä aiheessa

Lensin tänään Kuusamosta Helsinki-Vantaalle. Hienoinen yllätys perille saavuttuamme oli Northportin ulosmarssi. Näin siinä kävi:

Matka sujui rauhallisesti ja maisemat olivat vähän harmaat

[ attachment removed / expired ]

Eipä rullattukaan terminaalia kohti vaan lähdettiin ihan eri suuntaan. Oikeita lentokoneitakin näkyy vielä Helsingissä

Tässä kohdassa aloin jo ihmetellä että mihin sitä ollaan menossa

Oltiin menossa seisontapaikalle 801, joka sijaitsee Blue1:n hallin edustalla, varsin kaukana kakkosterminaalista. Parkkiin tultiin klo 15.24. Hetken kuluttua kuulutettiin mistä on kyse. Tarvittaisiin porrasauto ja pari bussia mutta ei ollut tarpeeksi työntekijöitä niitä ajamaan. Tällainen auto kurvasi kohta paikalle mutta ilmeisesti portaat eivät olleet aivan sopivat ja auto poistui paikalta. 

Bussi kävi klo 16.30 mutta sopivaa porrasautoa ei edelleenkään näkynyt joten bussikuski ajeli muualle. Tunnelma koneessa pysyi tyynenä vaikkei kukaan oikein tiennytkään miten kauan tässä menisi.

Klo 16.35 saatiin yhdistelmä porrasauto + pari bussia paikalle joten meidät päästettiin ulos koneesta. 

Infotaululla lupailtiin tällaista mutta ei pidetty. Kentällä oli yksi ryhmä purkamassa/lastaamassa laukkuja ja se oli Aasian liikenteen koneiden kimpussa. Laukut luvattiin "ehkä huomenna".

Hiljaista oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiljaista oli.

Saavuit sitten ihan hyvään aikaan. Ulosmarssin alkaessa (1500 ->) tuloauloissa oli kyllä vilinää kuin ampiaispesässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hyvä että Kuusamosta tulossa, ei pelkoa tuliaispullojen katoamisesta laukun mukana.  ;)

Eipä noita pulloja Helsinki-Vantaalla kylläkään katoile.. :) Eri asia tuolla Maailmalla ehkä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kohdassa aloin jo ihmetellä että mihin sitä ollaan menossa

width=800 height=531http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=91231.0;id=233069;image[/img]

Ja tolla vasemmalla koneella lähdettiin sitten Ouluun päin joskus 19:20 tms...piti olla ensin:

16:00 -> peruttu

17:05 portti 20B

17:05 portti 15A

17:05 portti pois

17:05 -> 18:00

18:00 portti 19A

sitten yksi kenttävirkailija hoiti yhden 321:n täyteen, kolme bussia erinnäisin väliajoin. Tunti siihen meni. Meidän eka bussi tuli tuonne hallin kulmalle, kääntyi vasemmalle ja loppujen lopuksi teki 360 astetta ja jatkoi tuohon koneen kylkeen jossa oli tikkaat mallia rakennusteline. Lopuksi sitten odoteltiin että joku hakis ne tellingit veks sieltä (oltiin tellinkijonossa numerolla "neljä tai viisi") ja kattelis ettei kontteja tms transhittejä lennän motteihin kun käynnistellään ja lähdetään ilman laukkuja Ouluun. Oulussa lasku 20:15.

Olihan siellä melkoinen kaaos kyllä. Itse lennän firman corporate passilla yleensä SAS/Blue1:lla ja olisin lentänyt nytkin, mutta kun mun piti päästä kotiin aikaisemmin, otin Finskin koska niillä oli 16:00 lento....kuten eräs aikamme suuri ajattelija on jo monesti todeksi todistanut, aina häviää...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tossa toisessa MD-11 oikeanpuolista moottoria? Vai näänkö omiani?

LGD joka on ollut aika pitkään jo tuon näköinen. Odottelee ostajaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä ei ole laukku ehtinyt Vantaalta Töölööseen, 25 tuntia saapumisesta on kulunut.

Jos ennustaa saa niin veikkaisin että laukku tulee n. 2-3 päivää sen jälkeen kun kaikki työntekijät ovat taas rivissä ja useampi ylityöläinenkin mukana purkamassa sumaa.

Riippuen tietenkin siitä onko laukkusi nrolla 1 vai 17642 siinä kohtaa kun ensimmäisen laukun kotia aletaan etsiä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ennustaa saa niin veikkaisin että laukku tulee n. 2-3 päivää sen jälkeen kun kaikki työntekijät ovat taas rivissä ja useampi ylityöläinenkin mukana purkamassa sumaa.

Riippuen tietenkin siitä onko laukkusi nrolla 1 vai 17642 siinä kohtaa kun ensimmäisen laukun kotia aletaan etsiä.  ;)

Yllättäen ilmoittivat, että minun laukkuni on saapunut jo nyt Hong Kongiin. Minähän lähdin maanantain AY067:lla heti lakon alkamisen jälkeen. Ovat siis saaneet laukun heti seuraavaan eli tiistain AY067:aan  :o

Vielä kun saisivat sen siirrettyä Hong Kongista tänne Sanyaan, mutta se onnistuu kuulemma vasta huomenna. Tänään ei enää ole suoraa lentoa tuolla välillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinköhän menee viikko ennen kuin laukkuni on perillä. Onneksi ei tullut laitettua sinne mitään kovin äkkiä tarvittavaa. Kolleegalla oli mm. työkännykkä, kotiavaimet ja partakone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolleegalla oli mm. työkännykkä, kotiavaimet ja partakone.

Mitään näistähän ei tarvita akuutisti.  :laugh:

Jos jotain on elämässä tähän saakka oppinut, niin sen että kotiavaimet ja autonavaimet seuraa aina mukana lentomatkustuksessa.

Mites Kangastalon hiihtoanorakki siellä laukussa, tuleeko homeessa kotiin jos tulee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites Kangastalon hiihtoanorakki siellä laukussa, tuleeko homeessa kotiin jos tulee?

Kieltämättä olen tästä ollut hieman huolissani  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis joku laittaa ylipäänsä koskaan mitään arvokasta, särkyvää ja/tai korvaamatonta checkattuun matkalaukkuun!!!! Käsittämätöntä minun mielestäni!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis joku laittaa ylipäänsä koskaan mitään arvokasta, särkyvää ja/tai korvaamatonta checkattuun matkalaukkuun!!!! Käsittämätöntä minun mielestäni!

Muutaman vuoden tulopalvelussa työskennelleenä olen kyllä nähnyt jos jonkinmoista tavaraa checkatuissa laukuissa. Kotiavaimet ja lääkkeet on vielä vaisuja verrattuna kalaan ja useaan litraan jäätelöä. Myös kanistereita pyhää vettä näkee aina silloin tällöin tuotavan tuolta hiekkalaatikolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutaman vuoden tulopalvelussa työskennelleenä olen kyllä nähnyt jos jonkinmoista tavaraa checkatuissa laukuissa. Kotiavaimet ja lääkkeet on vielä vaisuja verrattuna kalaan ja useaan litraan jäätelöä. Myös kanistereita pyhää vettä näkee aina silloin tällöin tuotavan tuolta hiekkalaatikolta.

Kalaa tulee varsinkin tuolta idän koneista melko usein...joskus ollut useampi kontillinen matkalaukkuja, joissa jokaisessa on ollut kalatuotteita. Ja ne vast haisevatkin, joutuu melkein hengityssuojaimet laittaan että saadaan laukut hihnalle ilman oksentamista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalaa tulee varsinkin tuolta idän koneista melko usein...joskus ollut useampi kontillinen matkalaukkuja, joissa jokaisessa on ollut kalatuotteita. Ja ne vast haisevatkin, joutuu melkein hengityssuojaimet laittaan että saadaan laukut hihnalle ilman oksentamista...

Jotenkin luulisi, että jos ihmisillä ei ole järkeä päässä, niin paikalliset tullimääräykset kieltäisivät pilaantuvien elintarvikkeiden yksityisen maahantuonnin. Vaikka kyllähän se jonkinverran harmittaa, kun ei Amerikkaan saa tuoda Suomesta mukana makkaraa edes tyhjiöpakkauksessa. Ruisleipää kuitenkin. Mutta jos leivät viedään, niin se ei ole lähellekään samaa tasoa oleva ongelma kuin avaimet!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen laukku tuli noin 48 tunnissa Helsingistä Luoteis-Englantiin. Itse tulin tiistai-iltana kotiin (suora HEL-MAN lento vaihtui HEL-LHR-MAN lentokokonaisuudeksi) ja laukku tuli torstaina kotiin kuljetuksella. Firman omien tietojen mukaan laukku oli saapunut Manchesteriin jo torstaiaamuna. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin luulisi, että jos ihmisillä ei ole järkeä päässä, niin paikalliset tullimääräykset kieltäisivät pilaantuvien elintarvikkeiden yksityisen maahantuonnin. Vaikka kyllähän se jonkinverran harmittaa, kun ei Amerikkaan saa tuoda Suomesta mukana makkaraa edes tyhjiöpakkauksessa. Ruisleipää kuitenkin. Mutta jos leivät viedään, niin se ei ole lähellekään samaa tasoa oleva ongelma kuin avaimet!

Enta sitten intialaiset? Dohassa pyrkivat turvatarkastuksen lapi omine herkkuineen New Yorkin koneeseen -- oli muuten aikamoinen evasvuori paatymassa roskiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En epäile etteikö voisi mutta.....

Joku sitten ihmettelee miks masu on pipi. :-[

Sikstoiseks en minä ainakaan vie etelään ruokaa mukanani, toisaalta purskahdin nauruun kun FW täti kysy jos minulla on sausagea mukanani.Oletin että suuren meren takana on ruokaakin, olihan niillä.

Sitäpaitti ihan syötävääkin.

Joka maassahan syödään, ellei ole kaurapuuroa häjympää niin syön. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus sain kirjeitä, jotka olivat käyneet kääntymässä Fidji-saarilla. Jos laukussa on HEL-tägi, en edes uskalla ajatella, missä ne saattavat piipahtaa... Ettei vaan kalsareita olisi väärässä kääntöpaikassa tökkinyt hangollaan itse wanha wihtahousu, tuo pelsepuupi ja kolmiohäntä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En epäile etteikö voisi mutta.....

Joku sitten ihmettelee miks masu on pipi. :-[

Sikstoiseks en minä ainakaan vie etelään ruokaa mukanani, toisaalta purskahdin nauruun kun FW täti kysy jos minulla on sausagea mukanani.Oletin että suuren meren takana on ruokaakin, olihan niillä.

Sitäpaitti ihan syötävääkin.

Joka maassahan syödään, ellei ole kaurapuuroa häjympää niin syön. :thmbup:

Kumma että just tänne tulevalta suomalaiselta osasivat kysyä ettei vaan olis HooKooBlöötä mukana? Mistähän ne on sen oppineet  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus sain kirjeitä, jotka olivat käyneet kääntymässä Fidji-saarilla. Jos laukussa on HEL-tägi, en edes uskalla ajatella, missä ne saattavat piipahtaa... Ettei vaan kalsareita olisi väärässä kääntöpaikassa tökkinyt hangollaan itse wanha wihtahousu, tuo pelsepuupi ja kolmiohäntä.

Kerran eivat meinaneet paastaa Newarkissa Cancunin koneeseen, kun sanoivat, etta fidjisaarelaiset tarvitsevat viisumin Meksikoon... :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla