Guest Raikkale

Ryanair vaatii Suomen liikenneministeriä tilille vaikenemisesta

9 viestiä aiheessa

Ryanair on esittänyt tiedotteessaan julkisen vetoomuksen liikenneministeri Anu Vehviläiselle (kesk). Irlantilainen halpalentoyhtiö vaatii selitystä, miksi Vehviläinen ei ole vastannut sen kutsuihin.

 

Lentoyhtiö on tiedotteensa mukaan lähettänyt Vehviläiselle jopa kolme kutsua neljän viime kuukauden aikana, koska se haluaa keskustella laajentumissuunnitelmistaan.

 

Irlantilaisyhtiön suunnitelmissa olisi aloittaa lennot Helsingistä. Tällä hetkellä Ryanair käyttää Suomessa ainoastaan Tampereen Pirkkalan-kenttää. Yhtiön tiedotteessa arvioidaan, että se voisi lisätä Helsinki-Vantaan liikennettä 15 prosenttia ja tuoda 2 000 uutta työpaikkaa.

 

 

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ryanair+vaatii+Suomen+liikenneministeri%C3%A4+tilille+vaikenemisesta/1135251180911

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair siis haluaa vongata Helsinki-Vantaan maksuja alemmaksi ylimmältä mahdolliselta taholta, nyt kun näkee Easyjetin laajentavan Helsingissä. Ei Helsingin kalleus tunnu Easyjetiä haittaavan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maailmassa kaikkihan on myytävänä, ovatkohan tarjoilleet liika pientä korvausta, yleensä ministerit sitten ovat otsikoissa tuollaisen keskustelun jälkeen, vrt.Tiura.

Menisköhän nuo muuta kautta nuo tuollaiset neuvottelut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedan kylla ihan kokemuksesta, etta jopa tasavallan presidentti suostuu tapaamaan, jos on todella jotakin konkreettista annettavaa. Tassa tiedote asiasta:

 

MINISTER FOR TRANSPORT IGNORES RYANAIR'S COMMITMENT TO GROW TRAFFIC

Ryanair’s proposal to reverse Finnish passenger collapse ignored by

Minister for Transport

 

Ryanair plan to deliver 2m pax p.a. and 2,000 jobs at Helsinki

 

Ryanair, the world’s favourite airline, called for Ms Anu Vehvilainen, Minister for Transport, to explain why she has failed to even acknowledge a proposal from Ryanair which would reverse Finland’s collapsing passenger traffic by delivering 2m passengers p.a. at Helsinki – growing the airport’s traffic by 15% and creating 2,000 new jobs.

 

Ryanair confirmed that it has requested a meeting with the Minister on three separate occasions over the past four months to discuss its growth plan but has failed to receive any acknowledgment from the Minister.

 

Ryanair currently offers seven routes to/from Tampere which deliver 500,000 passengers pa, sustaining 500 local jobs. Ryanair said that Finland’s high passenger charges have discouraged airlines from developing Finnish routes. Ryanair guaranteed growth in Helsinki if the government incentivised all airlines to develop new routes in return for a reduction in its high passenger taxes and airport charges.

 

Ryanair’s Stephen McNamara said,

 

“Ryanair is the only major European airline growing this year and we will be the only airline to grow in 2010.  Ryanair can reverse the collapse in traffic at Helsinki Airport if the government incentivises airlines to grow but our proposal to the Minister for Transport has so far been completely ignored.

 

Ryanair is eager to work with Ms Vehvilainen to develop and promote Finnish tourism and we call on the Minister to explain to the Finnish taxpayer why she has refused to meet with Europe’s largest airline to deliver growth and new jobs. With Finnish passenger traffic collapsing Ms Vehvilainen must take action to protect jobs in the tourism and hospitality industries by meeting with Ryanair – the only airline that can guarantee growth at Finnish airports in 2010.”

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyh hemmetti, olipas ryynärillä koppava "me-ollaan-ainoo-merkittävä-suosittu-jne"-tiedote. Jos tuolla asenteella on kirjoiteltu ministerille, en ihmettele, ettei katsottu aiheelliseksi lähteä leikkimään.

 

Mistähän yhtiö oikein halusi neuvotella? Onko ministeri oikean tason neuvottelukumppani keskustelunavaajaksi vai onko saatu kylmä vastaus alemmilta tasoilta? Ovatko siis EFHK:n maksut yhtiökohtainen neuvottelukysymys vai kuuluisiko sama kohtelu kaikille?

 

Mitä jos firma aloittaisi keskustelun teoilla? Welcome to HEL :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä jos firma aloittaisi keskustelun teoilla? Welcome to HEL :thmbup:

 

Jaa. Eikös niillä jo muutama matkustaja liikahda täällä suomessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin koko liikeidea perustuu volyymiin, mikä tarkoittaa sitä, että on avattava uusia reittejä ja markkinoita. Sitä ei kuitenkaan useinkaan mainita, että vaikka Ryanairilla on suuri vapaa kassavaranto (eri arvioiden mukaan 2,5 miljardia euroa on oikea kokoluokka) niin velkaa ja sitoumuksia on vielä enemmän, joten yhtiö on nettovelkainen. Tuleeko kasvulle jossain vaiheessa raja vastaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin koko liikeidea perustuu volyymiin, mikä tarkoittaa sitä, että on avattava uusia reittejä ja markkinoita. Sitä ei kuitenkaan useinkaan mainita, että vaikka Ryanairilla on suuri vapaa kassavaranto (eri arvioiden mukaan 2,5 miljardia euroa on oikea kokoluokka) niin velkaa ja sitoumuksia on vielä enemmän, joten yhtiö on nettovelkainen. Tuleeko kasvulle jossain vaiheessa raja vastaan?

 

Homma menee yleensa niin kauan hyvin, kun tallainen firma voi jatkaa kasvuaan orgaanisesti. Talloin silla ei ole rasitteena esimerkiksi "elakoityvaa" henkilostoa, kuten huomattavasti iakkaammilla lentoyhtioilla, joiden kasvu on pysahtynyt. Yhdysvalloissa Southwestin kasvulle ja kannattavuudelle on tullut jo raja vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään