Jukka Mäcklin

Kannettavaa ostamassa.

22 viestiä aiheessa

Moro!

Itse olen melko uuno näissä tietokone hommissa ja olen täysin muiden armoilla. Olen ostamassa kannettavaa ihan vain surffailuun ja mökki käyttöön lomille. Toivomuksena hyvä ja kestävä laatu ettei tarvitse huollossa hypätä ja hintakaan ei ole nyt ihan pääasia. Paikallinen kauppias suosittelee Lenovo TP SL510 T5870 15.6" mitä mieltä tästä koneesta, onko jollain kokemusta?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta nimenomaisesta ei ole tietoa, mutta nyrkkisääntönä voi sanoa, että Lenovon (ent. IBM) läppärit ovat firmojenkin eniten käyttämiä ja senkin perusteella laadukkaimmasta päästä. Tuon mallin hintaa en äkkiseltään löytänyt mutta surffailu- ja mökkikäyttöön riittäisi todennäköisesti edullisempikin. Lenovot kun eivät ole halvimmasta päästä.

Pikaisella haulla esim. verkkokauppa.comista löytyy alle 500e:lla pitkä lista 15" läppäreitä. On mm. Aceria, HP:ta ja Fujitsua.

Jos hinta ei tosiaan ole määräävä tekijä, ostaisin PC-läppäriä hakiessani itsekin Lenovon. Niissä ei välttämättä ole ensimmäisten joukossa kaikkia viimeisimpiä hilavitkuttimia mutta laatukoneita ne ovat.

EDIT: Hintaseuranta.fi:n mukaan tuon Lenovon hintahaarukka on 647 - 749 €.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lenovo on hyvä. HP:n voi ostaa seuraavaksi. Omenatkin on ihan kivoja, jos vaan rahat riittää. Itse en SL-mallia ostaisi. Sen verran ns. halpamalli. Ottaisin itse joko T300/T400/T500 tai sitten vanhemman T60 tai T61.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lenovo on hyvä. HP:n voi ostaa seuraavaksi. Omenatkin on ihan kivoja, jos vaan rahat riittää. Itse en SL-mallia ostaisi. Sen verran ns. halpamalli. Ottaisin itse joko T300/T400/T500 tai sitten vanhemman T60 tai T61.

Moro!

Toi esim. T500 on varmasti kunnon peli mutta äkkiseltään hinta on +2x kalliinpi kuin SL510 vaikka sanoinkin ettei hinnalla ole niin paljon väliä. Tuo minun paikallinen tarjoaa hintaan 750€ sisältäen kaikki tarvittavan kotiin tuotuna liitettynä yhteiskäyttöön kotikoneen kanssa mahdollisineen lisätarvikkeineen esim. hiiri, laukku ym. Lisäksi hoitaa mahdolliset ongelmat sijaitsee 500m kotoa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Tammiston Hirvox:lta anopille juurikin surffailuun+tekstinkäsittelyyn jonkun Fujitsu Siemens:n läppärin 15" näytöllä + Vistalla. Hintaa oli huimat 300€ ja varmasti ajaa asiansa kyseiseen käyttöön :thmbup: Tuntui melkein nopeammalta kuin oma pöytäkoneeni, jossa on AMD:n tuplaydin prosessorin, ja tässä läppärissä on vain yksi Intel:n prossu. Muistia oli muistaakseni 4 Gb ja kovo 160Gb. Näyttiksenä Ati Radeon 3450 HD.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Kakkoshomissa on merkki joka alkaa A:lla ja päättyy R:ään tuottanut eniten harmia myyjille. Eivät suosittele edes etnisen taustan omaaville henkilöille ;)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kakkoshomissa on merkki joka alkaa A:lla ja päättyy R:ään tuottanut eniten harmia myyjille. Eivät suosittele edes etnisen taustan omaaville henkilöille ;)

Kannattaa huomioida myös edellisessä läppäriketjussa ollut linkki merkkien välisistä eroista ja lisäämään inhokkilistalle se toinen markettimerkki HooPee:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,87847.msg1120235.html#msg1120235

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa huomioida myös edellisessä läppäriketjussa ollut linkki merkkien välisistä eroista ja lisäämään inhokkilistalle se toinen markettimerkki HooPee:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,87847.msg1120235.html#msg1120235

Olin juuri kysymässä onko A..R-merkin huono maine kuinka ajantasainen? Olen antanut itseni ymmärtää merkin petranneen viime vuosina reilusti. Samoin olen ymmärtänyt tuon H:lla alkavan ja P:hen loppuvan kaksikirjaimisen merkin olevan tällä hetkellä vielä huonomaineisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin juuri kysymässä onko A..R-merkin huono maine kuinka ajantasainen? Olen antanut itseni ymmärtää merkin petranneen viime vuosina reilusti.

No odota vielä lisää, tieto on aika tuore 8)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin juuri kysymässä onko A..R-merkin huono maine kuinka ajantasainen? Olen antanut itseni ymmärtää merkin petranneen viime vuosina reilusti. Samoin olen ymmärtänyt tuon H:lla alkavan ja P:hen loppuvan kaksikirjaimisen merkin olevan tällä hetkellä vielä huonomaineisempi.

Tämäkin teksti tulee A..r - merkkisestä koneesta ja on tullut jo 5-6 vuotta. Sitä ennen edellinen A..r sai uuden kodin kun alkoi tulla suorituskyky vastaan eikä jaksanut kaikkea pyörittää.

Toki en tiedä olisiko teksti asiallisempaa kirjoitettuna toisella "paremmalla" merkillä ?  ???  :laugh:

Keväällä ovesta tuli sisään A..r 5738zg avattavalla kannella ja ominaisuuksiltaan verraten "parempiin" merkkeihin kolmeneljäsataa halvemmalla. Ei ole vielä senkään kohdalla murhe osunut kohdalle ? Toshibaa kehui silloin minulle kolme toisistaan riippumatonta oikeasti alalla työskentelevää ammattilaista.

On niin monta "ammattilaista" tai vähemmän ketkä morkkaa ko. merkkiä mutta eipä ole kotikäyttäjällä valitettavaa. Toki vanhana ukkona en pelaakaan esim. hypersupermultimediapelejä jotka kai vaativat koneelta enemmän kuin koko kylän koneilla yhteensä on tarjottavana joten siit en tiijä mittään mutta ei muuta valittamista.  :) 

Kai nää rajat joita vedellään "huonojen" ja "vielä huonompien" välille syntyvät esim. TM- tai MB-testissä siitä onko joku v..un vasteaika 0,1 vai 0,2 sekuntia jona aikana et kuitenkaan paljoa muutakaan ehdi tehdä kuin kärsivällisesti odottaa.  ;D

Jos tuote on maailmalla 2-3 joukossa tietokonevalmistajien joukossa ei se kuitenkaa ihan pa..a voi olla ? Nii tai tietenkin niin monen "ammattilaisen" mielestä voi jos niin on isoveli kertonut.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toshiba on laadukas - toisin kuin A..r. Kahdella tuttavalla on TM55.. mallin A..r ja molemmilla on ollut paljon ongelmia; mm. WLAN ja USB-portit rikkoontuneet; molemmat korjattiin onneksi takuuseen. Nyt toisesta vaihdettiin kiintolevy itse; ei mennyt takuuseen, vaikka vedottiin ns. virhevastuuseen. Parhaan kaverini Toshiba on kestänyt, vaikka perheessä tupakoidaan sisällä ja on paljon kotieläimiä. M$ Windows Vistan olen asentanut muutaman kerran uudelleen hänelle, mutta sehän ei ole koneen vika.

Erään tuttavan HP Pavilion DV6000 sarjan läppäri on ollut huollossa jo muutamia kertoja; viimeisen kerran sen vuoksi, että kone ei lähde päälle. Nyt DV6000 on romutettu ja hänellä on uusi alle 400 € Toshiba Satellite L450D-10Z johon lisättiin 2 GT lisää muistia jo liikkeessä; koneessa on esiasennettu Windows 7 64bit. Hyvin on kuulemma toiminut.

Edit: Korjattu kirjoitusvirhe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Jos tuote on maailmalla 2-3 joukossa tietokonevalmistajien joukossa ei se kuitenkaa ihan pa..a voi olla ? Nii tai tietenkin niin monen "ammattilaisen" mielestä voi jos niin on isoveli kertonut.

Suurten valmistajien mallistosta löytyy valtavasti keskinkertaisuuksia ja myös luokattomia alennuskampanja- ja keräilyeräkoneita. Toki hyviäkin on mutta ne maksavat. Koneen laadukkuuden voi edelleen päätellä hintalapusta... Niin it-ammattilaisille ja asiantuntijoille suunnatun Tietokone-lehden (10/2009) tyytyväisyys- ja luotettavuuskyselyn tulosten mukaan Apple on edelleen ylivoimainen ykkösmerkki ja Lenovo/IBM kakkonen. Fujitsu, Acer ja HP pitävät perää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurten valmistajien mallistosta löytyy valtavasti keskinkertaisuuksia ja myös luokattomia alennuskampanja- ja keräilyeräkoneita. Toki hyviäkin on mutta ne maksavat. Koneen laadukkuuden voi edelleen päätellä hintalapusta... Niin it-ammattilaisille ja asiantuntijoille suunnatun Tietokone-lehden (10/2009) tyytyväisyys- ja luotettavuuskyselyn tulosten mukaan Apple on edelleen ylivoimainen ykkösmerkki ja Lenovo/IBM kakkonen. Fujitsu, Acer ja HP pitävät perää.

Luotettavuusvertailuissa Apple on tosiaan huipulla samoin kuin Asus ja Toshiba.

http://www.squaretrade.com/pages/laptop-reliability-1109/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luotettavuusvertailuissa Apple on tosiaan huipulla samoin kuin Asus ja Toshiba.

http://www.squaretrade.com/pages/laptop-reliability-1109/

Joo tässä kärki:

Kolme luotettavinta läppärimerkkiä

1.ASUS

2.TOSHIBA

3.SONY

ja huom vasta neljänneksi luotettavin APPLE!!!

Ja markkinajohtaja HP oli JUMBOSIJALLA!!

Aika paljon on melua pidetty APPLESTA vaikka ei se ole suinkaan luotettavin merkki ainakaan tämän testin perusteella !!!  Yllättäen ASUS on luotettavin merkki läppärimarkkinoilla vaikka sitäkin on paljon parjattu luotettavuusongelmista.

Itsellä on 15 vuoden harrastuksen aikana ollut parhaissa pöytäkokoonpanoissa(kloonikoneita kaikki) aina ASUKSEN valmistamia komponenteja, yleensä emo ja näytönohjain.  JA ei ole ollut valittamista.  Siksi pidänkin luontevana että kun joskus otan tehokkaan pelaamisen soveltuvan läppärin se tullee olemaan ASUSksen valmistama.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tässä kärki:

Kolme luotettavinta läppärimerkkiä

1.ASUS

2.TOSHIBA

3.SONY

ja huom vasta neljänneksi luotettavin APPLE!!!

Ja markkinajohtaja HP oli JUMBOSIJALLA!!

Aika paljon on melua pidetty APPLESTA vaikka ei se ole suinkaan luotettavin merkki ainakaan tämän testin perusteella !!!  Yllättäen ASUS on luotettavin merkki läppärimarkkinoilla vaikka sitäkin on paljon parjattu luotettavuusongelmista.

Itsellä on 15 vuoden harrastuksen aikana ollut parhaissa pöytäkokoonpanoissa(kloonikoneita kaikki) aina ASUKSEN valmistamia komponenteja, yleensä emo ja näytönohjain.  JA ei ole ollut valittamista.  Siksi pidänkin luontevana että kun joskus otan tehokkaan pelaamisen soveltuvan läppärin se tullee olemaan ASUSksen valmistama.

Jukka

Apple sai luotetuimman tietokonevalmistajan tittelinsä takaisin, kertoo Rescuecom. Teknistä tukea ja huoltoa tarjoava yhtiö tutkii tietokonevalmistajien luotettavuutta säännöllisesti.

Applen Macit olivat Rescuecomin luotettavuuslistan kärjessä vuosina 2007 ja 2008, mutta vuoden 2009 alkupuoliskolla ne menettivät paikkansa Asustek Computerin koneille. Apple putosi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä jopa kolmanneksi Asusin ja Lenovon tuotteiden luotettavuuden noustessa.

Nyt Apple sai ykköspaikkansa takaisin luotettavuustuloksella 374. Kakkosena oli Lenovo 320 pisteellä ja kolmantena Asus 166 pisteellä. Seuraavilla sijoilla olivat Toshiba ja Hewlett-Packard.

Lainauksen lähde

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
...Aika paljon on melua pidetty APPLESTA vaikka ei se ole suinkaan luotettavin merkki ainakaan tämän testin perusteella !!!  Yllättäen ASUS on luotettavin merkki läppärimarkkinoilla vaikka sitäkin on paljon parjattu luotettavuusongelmista.

Vielä yhteenvetoa tuosta kotimaisesta kyselystä (Tietokone 10/2009 digilehti €). Mukana on siis sekä pöytäkoneet, että kannettavat (58% / 42%). "Käyttäjien tyytyväisyys pc-koneisiinsa on laskussa. Yksi on kuitenkin ennallaan; Applen omistajat ovat selkeästi muita tyytyväisempiä."

Luotettavuus merkeittäin (asteikolla 4-10):

- Apple 9,39

- Lenovo/IBM 8,76

- Asus 8,59

- Dell 8,57

- HP 8,38

- Acer 8,13

- Fujitsu 8,09

Huollon laatu merkeittäin:

- Dell 8,92

- Apple 8,91

- Lenovo/IBM 8,34

- HP 8,08

- Fujitsu 8,00

- Asus 7,90

- Acer 6,95

Teknisen tuen laatu merkeittäin:

- Apple 8,63

- Dell 8,40

- Lenovo/IBM 8,16

- HP 7,94

- Fujitsu 7,67

- Asus 7,62

- Acer 6,77

Yleisarvosana merkeittäin:

- Apple 9,23

- Lenovo/IBM 8,63

- Asus 8,49

- Dell 8,41

- HP 8,16

- Acer 8,02

- Fujitsu 7,97

Halukkuus suositella merkkiä:

- Apple 98 %

- Lenovo/IBM 94 %

- Dell 91 %

- Asus 89 %

- HP 87 %

- Acer 85 %

- Fujitsu 80 %

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erään tuttavan HP Pavilion DV6000 sarjan läppäri on ollut huollossa jo muutamia kertoja; viimeisen kerran sen vuoksi, että kone ei lähde päälle. Nyt DV6000 on romutettu

Mulla on ollut HP DV6544 ("Entertainment") nyt yli 2 vuotta. Olen ollut kovin tyytyväinen. Koneella on kirjoitettu merkittävän paljon, ja se jaksaa vääntää photarit, inkkarit, excelit ja ftp:t yhtä aikaa ihan kuten pöytäkonekin. Löytyy HDMI-lähtö, telakkaportti, kamerat ja vermeet, Turion x 2, wlanit, laajennuskorttipaikka jne. Siis kaikki mitä tarvitsen.

Viime kesänä piti vaihtaa flekti uuteen, yksinkertaisesti väsyi varmaan (ja inhosi kissankarvoja) - kone on ollut tän 2 vuoden aikana päällä lähes joka päivä ja arviolta aina 6-15 h putkeen. Flektikokonaisuuden vaihto maksoi töineen 120 egee, mikä on 1/10-osa koneen hinnasta uutena syksyllä 2007. Tähän suhteuttaen en pitänyt korjausta kalliina, mikäli vekotin toimii vielä toiset 2 vuotta.

Uusi akku tosin kenties pitäis hankkia, koska alkuperäinen on kypsynyt jo, eikä uutenakaan jaksanut pyörittää konetta kuin pari tuntia. Mutta mulla kone palvelee käytännössä aina verkkovirrassa, joten silläkään ei ole juuri merkitystä. Kirjoitan paljon, joten näppistuntuma on kaiken a & o, ja siihen olen erittäin tyytyväinen. En ymmärrä miksi HP:ta lähtökohtaisesti merkkinä mollataan. Kaikilla valmistajilla on varmaan susimalleja lähes yhtä paljon, ja sitten vastaavasti näitä kunnollisia.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
En ymmärrä miksi HP:ta lähtökohtaisesti merkkinä mollataan. Kaikilla valmistajilla on varmaan susimalleja lähes yhtä paljon, ja sitten vastaavasti näitä kunnollisia.

PR

Itse kirjoitan aidosta kokemuksesta, enkä toista muiden kokemuksia ominani. Läppärit ovat tietyssä määrin yksilöitä. Jotkut toimivat moitteetta koko käyttöiän; toisissa on ongelmia koko ajan. HP:lla susimalleja on kuitenkin ollut keskimääräistä enemmän. Tiedän, muutaman jälleenmyyjän, jotka eivät myy HP:ta kuin jos asiakas haluaa sellaisen. Molemmat myyvät tilalla mm. Asuksen läppäreitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Olin taas pari päivää sitten kakkostyössa. Huollossa oli viisi läppäriä, kaikki a-r merkkiä. Keskusteltiin siinä, mikä mättää. No tultiin tulokseen, että myös a-r:llä on luotettavia malleja, mutta hinta on sitten ihan eri.

Varmaan kaikki läppärit kestävät hamaan tappiin, jos niitä vain pidetään kotona hyvissä olosuhteissa. Mutta kun kannettavan idea on, että se roiskastaan laukkuun ja otetaan milloin missäkin esille. Varmaan näissä tilanteissa käsittely on aika kovakouraista ja lämötilavaihtelut suuret, eli tekniikka joutuu koville, puhumattakaan läppärissä kiinni oleviin johtoihin kompuroivia ihmisiä.

Ottakaapa myyntitiskillä olevia läppäreita kansi kiinni molemmilla käsillä reunoista. Taivutelkaa eri mallien runkoa, voitte ihan itse vetää johtopäätöksiä. Voitte tehdä saman pelkälle näytölle. Samoin katsokaa esim virtapistokkeen rakennetta, onko se suoraan vulkanoitu runkoon jne.

Tätä muuten kirjoitan ns. "tosipaska" läppärillä. Se on reissannut lähes joka päivä vähän joka puolella. 1.5v tulee täyteen, akku alkaa olla finaalissa, muuten kaikki ok. Maksoi 470€.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksilöitä uskon olevan.

Ollut käytössä Dell Latitude Pentium 3 noin kuusi vuotta.Ei vian vikaa,on vain hidas kun on väärä operativsystem XP Pro.....

Laitetta käytetty noin neljä tuntia joka arkipäivä vuodesta toiseen pölyisessä ympäristössä,myös reissussa aikaisemmin mukana.

Ostettu käytettynä eli laite on varmasti yli kahdeksan vuotta vanha.

Sain vihjeen että kannattaisi hankkia XP Home niin nopeutuisi,pelittäisi toiset kahdeksan vuotta..... :thmbup:

Ei taida toimia käyttössäni olevat acer:it (3kpl) näitä vuosia.

Edit/Akku tietenkin on lähes loppu,toimii sillä n. 5min

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksilöitä uskon olevan.

Ollut käytössä Dell Latitude Pentium 3 noin kuusi vuotta.Ei vian vikaa,on vain hidas kun on väärä operativsystem XP Pro.....

Edit/Akku tietenkin on lähes loppu,toimii sillä n. 5min

No juu

Sinähän sen sanoit. Meillä oikeissä töissä vaaditaan laatua ja luotettavuuttaa. Meidän valinta on Dell. Minä kun olen vasta tehnyt 36v töitä tietokoneiden kanssa, en ole paljon muuta oppinut, kun mistä koneista pääsee vähimmällä  8)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari tuttavaani osti äskettäin Asus X5DIN(X5DINSX142V) läppärit; asensin molemmat käyttökuntoon; vaikuttivat kelpo läppäreiltä. Asus X5DIN sisältää mm. Win7 64bit käyttiksen, 320 GT kiintolevyn ja 4 GT keskusmuistia; lisäksi siinä on näytönohjain 512 MT omalla muistilla.

Edit: Tietojen täydennys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään