Jukka Takamaa

ÄÄNESTYS; Mikä on mielestäsi merkittävin pieni erikoinen experimental leko ?


66 viestiä aiheessa

Voi se äänestyinnon puute johtua muistakin seikoista

 

Toki ei tämä äänestys ollut kovin pitkän pohdinnan tulos.

 

N1-M itse asiassa painaa 4000 lbs kun seuraavaksi kevyin on 200 kiloa ( Super-Sytky ). Pieni se on edelleen B-2 verrattuna. Lentävä siipi kiri nyt Cri Crin rinnalle. Noi lentävät siivet ei välttämättä ole moottoroituina kevyitä ( paitsi ultrat ja Hortenin liitävät versiot ).

 

Mitkä 8-10 konetta sinä olisit tässä esitellyt ?

 

--------

 

Noista listassa olevista koneissa 4:ssä on vähemmän tehoa kuin tässä lennokissa;

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäsin vielä Mignetin Taivaan Kirpun ja Giertzin VmaxProben.

 

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn... Eikö sinun mielestä näiden vaihtoehtojen lisäily pari viikkoa avoinna olevaan äänestykseen yhtään vääristä lopputulosta tai vie äänestykseltä uskottavuutta? Jos näitä sinun "hiekkalaatikoita" nyt kukaan uskottavina pitääkään...

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn... Eikö sinun mielestä näiden vaihtoehtojen lisäily pari viikkoa avoinna olevaan äänestykseen yhtään vääristä lopputulosta tai vie äänestykseltä uskottavuutta? Jos näitä sinun "hiekkalaatikoita" nyt kukaan uskottavina pitääkään...

Juha

 

Pidätkö sinä äänestyksiä yleensä luotettavina ? Halusin ehdottomasti nähdä uskoiko kukaan aikoinaan sudeksi havaittuun Taivaan Kirppuun ja muuten epäonniseen VmaxProbeen.

 

http://www.webcamsue.nl/vmax.html

 

Edelleen voit vaihtaa äänesi. Mielestäni tällainen äänestys on hyvä, jossa äänensä voi vaihtaa ( vai voiko ? )..erittäin demokraattista ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Edelleen voit vaihtaa äänesi. Mielestäni tällainen äänestys on hyvä, jossa äänensä voi vaihtaa ( vai voiko ? )..erittäin demokraattista ainakin.

 

Olisipa poliittisissakin vaaleissa sama juttu. Tosin jossain on sellaisiakin vaaleja joissa äänestäjää viisaammat ovat jo päättäneet mitä äänestit. Ei tarvitse edes vaivautua vaaliuurnille.

 

Itänaapuri järjesti kuulemma kv kovapanosammuntaharjoituksissa joka päivä äänestyksen joukkueenjohtajasta. Varsin demokraattista.

 

Koska päädytään tilanteeseen missä äänestettäviä on enemmän kuin ääniä? Joskus on tainnut sellaistakin olla. Mä haluan ääneni Tuulialle, voisiko sen laittaa listalle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi ei ?

 

;D

 

Pienuus on suhteellista.

 

Horteneilla oli myös 2 moottorinen pieni lentävä siipi..olisiko joku äänestänyt sitä ?

 

Onhan noita pieniä muitakin. Kuitenkin vaan enemmän yksittäiskappaleita.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä mittarilla rv4 on pieni  ? Se että konetta on tehty runsaasti ei tee koneesta erikoista vaikka se että sitä on tehty useita olisikin erikoista.

 

Mutta eihän se nyt mikään ihme ole ettei arkkitehti osaa mitata asioita jollain selvällä mittarilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä mittarilla rv4 on pieni  ? Se että konetta on tehty runsaasti ei tee koneesta erikoista vaikka se että sitä on tehty useita olisikin erikoista.

 

Mutta eihän se nyt mikään ihme ole ettei arkkitehti osaa mitata asioita jollain selvällä mittarilla.

 

No ei tämäkään ole suuri, mutta valtavasti RV-4:sta suorituskykyisempi 2-paikkainen.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kyllä tusinatuotekin voi olla erikoinen..sen ( RV:t ) design ja speksit täytyy olla onnistuneet koska se myy niin hyvin. Omalla tavallaan siis erikoinen ( special ).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tusinatuotekin voi olla erikoinen..sen ( RV:t ) design ja speksit täytyy olla onnistuneet koska se myy niin hyvin. Omalla tavallaan siis erikoinen ( special ).

 

Ei ollut kyse siittä etteikö tusinatuote voisi olla erikoinen, vaan siitä onko RV4 erikoinen. Kerro toki mikä RV4:ssä on erikoista ja millä perusteella se on pieni.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei Atol ole listalla? Pitää mahtua jos kerran RV-4 ja S-1 sopii mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei Atol ole listalla? Pitää mahtua jos kerran RV-4 ja S-1 sopii mukaan.

 

Koivurovan Atol ja Wymanin Hummelbird lisätty !

 

Ovat molemmat kavereitani ( ainakin pikkuisen ja meilejä vaihdettu ). Molempia koneita on myös lentänyt useita kappaleita.

 

 

Hummelbird on tosiaan pieni ( UAV ja ½ volkkareilla moottoroitu );

 

http://blogs.chron.com/lightflight/archives/2006/03/hummelbird.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut kyse siittä etteikö tusinatuote voisi olla erikoinen, vaan siitä onko RV4 erikoinen. Kerro toki mikä RV4:ssä on erikoista ja millä perusteella se on pieni.

 

Se on erikoisen hyvä sen takia että teollisen tuotannon menetelmät on siinä hyvin piikissä. Kit maksaa erittäin vähän kilpailijoihin nähden. Käsittääkseni painopisteen hallinnan suhteen se on juurikin pienin kaksipaikkainen jota peräkkäin istuttavissa ( tractor lay-out ) voi olla. Myöskin sen ilmanvastus lienee verrattain pieni koska liikkuu aika haipakkaa noin "heikkotehoiseksi " suorasiipiseksi koneeksi.

 

http://www.vansaircraft.com/public/rv-4spe.htm

http://www.vansaircraft.com/public/rv-4per.htm

 

Kyllä RV-4 on tosiaan valtava jos vertaa vaikka 265 kiloiseen JB-1 Sierra Sue työntis-pusheriin.

 

http://www.wmof.com/Serria%20Sue.html

http://aerofiles.com/acme-sierra.jpg

http://aerofiles.com/_ab.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Acme_Sierra

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo Bell XS-1 täytä nuo kaikki, pieni nopea experimental, toki hiukka kallis itserakentajalle mutta...

Hyvää Joulua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo Bell XS-1 täytä nuo kaikki, pieni nopea experimental, toki hiukka kallis itserakentajalle mutta...

 

Ei suinkaa ole! Jos duunaa siitä 85% mallin, säästää huomattavasti. Moottoreitakin tähän pienennökseen saa edullisesti nyt vuoden vaihteen tienoilla. Haluan äänestää tätä.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs Glasair't ja Lancair't ovat unohtuneet? Molempia on rakennettu lukuisia ja ovat pieniä ja varsin nopeita tehoonsa nähden.

 

Ja edelleen PIK-11 "Tumppu" puuttuu listalta. Kyseinen kone on tunnettu erinomaisista ohjausominaisuuksistaan, on kotimaista suunnittelua ja rakennettu kotimaisista materiaaleista. Suorituskykykin on varsin hyvä.

 

Ja entäs maailmanennätyskone HK-1 "Keltiäinen", ei ole sekään koolla pilattu. Ja aikanaan saavutettu ennätys tekee koneesta varmasti erikoisen ja merkittävän.

Ei suinkaa ole! Jos duunaa siitä 85% mallin, säästää huomattavasti. Moottoreitakin tähän pienennökseen saa edullisesti nyt vuoden vaihteen tienoilla. Haluan äänestää tätä.

Juha

 

Tuo oli kyllä paha, mitähän mä olen äänestänyt, tahtoo kans äänestää Belliä. Erittäin merkittävä experimental ilmailun historiassa. Ja merkittävällä lennolla aotoa säätämistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs Glasair't ja Lancair't ovat unohtuneet? Molempia on rakennettu lukuisia ja ovat pieniä ja varsin nopeita tehoonsa nähden.

 

Ja edelleen PIK-11 "Tumppu" puuttuu listalta. Kyseinen kone on tunnettu erinomaisista ohjausominaisuuksistaan, on

Ja entäs maailmanennätyskone HK-1 "Keltiäinen", ei ole sekään koolla pilattu.

 

Glasairit ja Lancairit on isohkoja kuitenkin verrattuna Keltiäiseen ja RV-4:een. http://www.lancair.com/Main/iv_ivp.html

 

Lisäsin Keltiäisen ja tämän; http://www.wmof.com/Serria%20Sue.html

 

Keltiäinen painaa 2x enemmän kuin Mellenin Pik-21, mutta ainoa todellinen ennätyskone...joten se on merkittävä.

 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Heinonen_HK-1_Kelti%C3%A4inen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo Bell XS-1 täytä nuo kaikki, pieni nopea experimental, toki hiukka kallis itserakentajalle mutta...

Hyvää Joulua.

 

Hyvää Joulua !

;)

 

PS: Niin ja listassa on jo kaksi konetta joita saa myös suihkarina...toinen jopa kaksimoottorinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.