Kirjoitettu Joulukuu 17, 2009 Voi se äänestyinnon puute johtua muistakin seikoista Toki ei tämä äänestys ollut kovin pitkän pohdinnan tulos. N1-M itse asiassa painaa 4000 lbs kun seuraavaksi kevyin on 200 kiloa ( Super-Sytky ). Pieni se on edelleen B-2 verrattuna. Lentävä siipi kiri nyt Cri Crin rinnalle. Noi lentävät siivet ei välttämättä ole moottoroituina kevyitä ( paitsi ultrat ja Hortenin liitävät versiot ). Mitkä 8-10 konetta sinä olisit tässä esitellyt ? -------- Noista listassa olevista koneissa 4:ssä on vähemmän tehoa kuin tässä lennokissa; Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Lisäsin vielä Mignetin Taivaan Kirpun ja Giertzin VmaxProben. http://www.webcamsue.nl/vmax.html Joulun kunniaksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Lisäsin vielä Mignetin Taivaan Kirpun ja Giertzin VmaxProben. Ihan vain mielenkiinnosta kysyn... Eikö sinun mielestä näiden vaihtoehtojen lisäily pari viikkoa avoinna olevaan äänestykseen yhtään vääristä lopputulosta tai vie äänestykseltä uskottavuutta? Jos näitä sinun "hiekkalaatikoita" nyt kukaan uskottavina pitääkään... Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Ihan vain mielenkiinnosta kysyn... Eikö sinun mielestä näiden vaihtoehtojen lisäily pari viikkoa avoinna olevaan äänestykseen yhtään vääristä lopputulosta tai vie äänestykseltä uskottavuutta? Jos näitä sinun "hiekkalaatikoita" nyt kukaan uskottavina pitääkään... Juha Pidätkö sinä äänestyksiä yleensä luotettavina ? Halusin ehdottomasti nähdä uskoiko kukaan aikoinaan sudeksi havaittuun Taivaan Kirppuun ja muuten epäonniseen VmaxProbeen. http://www.webcamsue.nl/vmax.html Edelleen voit vaihtaa äänesi. Mielestäni tällainen äänestys on hyvä, jossa äänensä voi vaihtaa ( vai voiko ? )..erittäin demokraattista ainakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Edelleen voit vaihtaa äänesi. Mielestäni tällainen äänestys on hyvä, jossa äänensä voi vaihtaa ( vai voiko ? )..erittäin demokraattista ainakin. Olisipa poliittisissakin vaaleissa sama juttu. Tosin jossain on sellaisiakin vaaleja joissa äänestäjää viisaammat ovat jo päättäneet mitä äänestit. Ei tarvitse edes vaivautua vaaliuurnille. Itänaapuri järjesti kuulemma kv kovapanosammuntaharjoituksissa joka päivä äänestyksen joukkueenjohtajasta. Varsin demokraattista. Koska päädytään tilanteeseen missä äänestettäviä on enemmän kuin ääniä? Joskus on tainnut sellaistakin olla. Mä haluan ääneni Tuulialle, voisiko sen laittaa listalle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Toki...onko vielä joku merkittävä jäänyt ulos tästä keskustelusta...Bleriot IX ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Tasapuolisuuden nimissä lisäsin RV-4:sen..onhan se yksi rakennetuin malli koskaan ( erikoista sekin ). http://www.vansaircraft.com/public/rv-4int.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Tasapuolisuuden nimissä lisäsin RV-4:sen..onhan se yksi rakennetuin malli koskaan ( erikoista sekin ). http://www.vansaircraft.com/public/rv-4int.htm Samoin on Pitts S-1. Lisää sekin kun vauhtiin pääsit Pitäisin sitä merkittävämpänäkin kuin RV-4. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Samoin on Pitts S-1. Lisää sekin kun vauhtiin pääsit Pitäisin sitä merkittävämpänäkin kuin RV-4. Ok, http://www.steenaero.com/PittsS1/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 No nyt se sitten kelpasi. Taisi olla väärin ehdotettu aluksi. -M- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 No nyt se sitten kelpasi. Taisi olla väärin ehdotettu aluksi. -M- Siellä on 6 kpl aidosti pientä konetta joiden tehot olivat protossa ( ainakin ) alle 20 hv. Osaatko luetella ne ? Fournierissa lienee 39 hv pienin ? http://www.pilotfriend.com/aircraft%20performance/fournier/fournier.htm 1/4 R/C malli; http://www.aerosente.com/fournier-rf4d-14-scale.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Miksi ei ? Pienuus on suhteellista. Horteneilla oli myös 2 moottorinen pieni lentävä siipi..olisiko joku äänestänyt sitä ? Onhan noita pieniä muitakin. Kuitenkin vaan enemmän yksittäiskappaleita. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Millä mittarilla rv4 on pieni ? Se että konetta on tehty runsaasti ei tee koneesta erikoista vaikka se että sitä on tehty useita olisikin erikoista. Mutta eihän se nyt mikään ihme ole ettei arkkitehti osaa mitata asioita jollain selvällä mittarilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Millä mittarilla rv4 on pieni ? Se että konetta on tehty runsaasti ei tee koneesta erikoista vaikka se että sitä on tehty useita olisikin erikoista. Mutta eihän se nyt mikään ihme ole ettei arkkitehti osaa mitata asioita jollain selvällä mittarilla. No ei tämäkään ole suuri, mutta valtavasti RV-4:sta suorituskykyisempi 2-paikkainen. [ attachment removed / expired ] Kyllä tusinatuotekin voi olla erikoinen..sen ( RV:t ) design ja speksit täytyy olla onnistuneet koska se myy niin hyvin. Omalla tavallaan siis erikoinen ( special ). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Kyllä tusinatuotekin voi olla erikoinen..sen ( RV:t ) design ja speksit täytyy olla onnistuneet koska se myy niin hyvin. Omalla tavallaan siis erikoinen ( special ). Ei ollut kyse siittä etteikö tusinatuote voisi olla erikoinen, vaan siitä onko RV4 erikoinen. Kerro toki mikä RV4:ssä on erikoista ja millä perusteella se on pieni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2009 Miksei Atol ole listalla? Pitää mahtua jos kerran RV-4 ja S-1 sopii mukaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Miksei Atol ole listalla? Pitää mahtua jos kerran RV-4 ja S-1 sopii mukaan. Koivurovan Atol ja Wymanin Hummelbird lisätty ! Ovat molemmat kavereitani ( ainakin pikkuisen ja meilejä vaihdettu ). Molempia koneita on myös lentänyt useita kappaleita. Hummelbird on tosiaan pieni ( UAV ja ½ volkkareilla moottoroitu ); http://blogs.chron.com/lightflight/archives/2006/03/hummelbird.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Ei ollut kyse siittä etteikö tusinatuote voisi olla erikoinen, vaan siitä onko RV4 erikoinen. Kerro toki mikä RV4:ssä on erikoista ja millä perusteella se on pieni. Se on erikoisen hyvä sen takia että teollisen tuotannon menetelmät on siinä hyvin piikissä. Kit maksaa erittäin vähän kilpailijoihin nähden. Käsittääkseni painopisteen hallinnan suhteen se on juurikin pienin kaksipaikkainen jota peräkkäin istuttavissa ( tractor lay-out ) voi olla. Myöskin sen ilmanvastus lienee verrattain pieni koska liikkuu aika haipakkaa noin "heikkotehoiseksi " suorasiipiseksi koneeksi. http://www.vansaircraft.com/public/rv-4spe.htm http://www.vansaircraft.com/public/rv-4per.htm Kyllä RV-4 on tosiaan valtava jos vertaa vaikka 265 kiloiseen JB-1 Sierra Sue työntis-pusheriin. http://www.wmof.com/Serria%20Sue.html http://aerofiles.com/acme-sierra.jpg http://aerofiles.com/_ab.html http://en.wikipedia.org/wiki/Acme_Sierra Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Eikö tuo Bell XS-1 täytä nuo kaikki, pieni nopea experimental, toki hiukka kallis itserakentajalle mutta... Hyvää Joulua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Eikö tuo Bell XS-1 täytä nuo kaikki, pieni nopea experimental, toki hiukka kallis itserakentajalle mutta... Ei suinkaa ole! Jos duunaa siitä 85% mallin, säästää huomattavasti. Moottoreitakin tähän pienennökseen saa edullisesti nyt vuoden vaihteen tienoilla. Haluan äänestää tätä. Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Mihinkäs Glasair't ja Lancair't ovat unohtuneet? Molempia on rakennettu lukuisia ja ovat pieniä ja varsin nopeita tehoonsa nähden. Ja edelleen PIK-11 "Tumppu" puuttuu listalta. Kyseinen kone on tunnettu erinomaisista ohjausominaisuuksistaan, on kotimaista suunnittelua ja rakennettu kotimaisista materiaaleista. Suorituskykykin on varsin hyvä. Ja entäs maailmanennätyskone HK-1 "Keltiäinen", ei ole sekään koolla pilattu. Ja aikanaan saavutettu ennätys tekee koneesta varmasti erikoisen ja merkittävän. Ei suinkaa ole! Jos duunaa siitä 85% mallin, säästää huomattavasti. Moottoreitakin tähän pienennökseen saa edullisesti nyt vuoden vaihteen tienoilla. Haluan äänestää tätä. Juha Tuo oli kyllä paha, mitähän mä olen äänestänyt, tahtoo kans äänestää Belliä. Erittäin merkittävä experimental ilmailun historiassa. Ja merkittävällä lennolla aotoa säätämistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Mihinkäs Glasair't ja Lancair't ovat unohtuneet? Molempia on rakennettu lukuisia ja ovat pieniä ja varsin nopeita tehoonsa nähden. Ja edelleen PIK-11 "Tumppu" puuttuu listalta. Kyseinen kone on tunnettu erinomaisista ohjausominaisuuksistaan, on Ja entäs maailmanennätyskone HK-1 "Keltiäinen", ei ole sekään koolla pilattu. Glasairit ja Lancairit on isohkoja kuitenkin verrattuna Keltiäiseen ja RV-4:een. http://www.lancair.com/Main/iv_ivp.html Lisäsin Keltiäisen ja tämän; http://www.wmof.com/Serria%20Sue.html Keltiäinen painaa 2x enemmän kuin Mellenin Pik-21, mutta ainoa todellinen ennätyskone...joten se on merkittävä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Heinonen_HK-1_Kelti%C3%A4inen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Eikö tuo Bell XS-1 täytä nuo kaikki, pieni nopea experimental, toki hiukka kallis itserakentajalle mutta... Hyvää Joulua. Hyvää Joulua ! PS: Niin ja listassa on jo kaksi konetta joita saa myös suihkarina...toinen jopa kaksimoottorinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2009 Toi Bede lienee iskostunut monen mieliin. Octopussy oli se elokuva jossa se esiintyi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla