Guest Finski

747 uudet versiot?

18 viestiä aiheessa

Rupesi tässä kiinnostamaan, että onko tehty vielä mitään päätöksiä tehdäänkö 747:sta uusia mahdollisesti isompia versioita?

 

Muistelen kuulleeni ainakin huhun, että 7e7:n tekniikkaa siirrettäisiin 747:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin jossain vaiheessa oli sunnitelmissa tehdä "pidennetty" versio Boeing 747-400:sta A380 kilpailijaksi, mutta tilausten puutteen vuoksi se jäi piirtopöydälle. En sitten tiedä muista vaihtoehdoista :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netissä on viikottain melkein puhetta 747adv versiosta joten tästä tämä kiinnostus johtuu. Kylläpähän sitä tuolle linnulle soisi uuden version vielä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luin Airliner World lehdestä että tuo 7E7 tekniikka otetaan käyttöön mm. 737E koneeseen ja 747E koneeseen. Southwest olisi innostunut tuosta uuden tekniikan 737E koneesta ja korvaisi sillä wanhentumassa olevan 737-200 laivastonsa. Myöskin kuulemma tuosta 747E versiosta ollaan oltu kiinnostuneita. En ollut varma että oliko siinä artikkelissa mainittu myös 777E versio.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

747 alkaa perustekniikaltaan olla jo kyllä turhan vanha, suosiolla voisivat tehdä kokonaan uuden koneen...

 

Toisaalta siinä perus-aerodynamiikassa ei nyt ole mitään kovin ihmeellistä uutta opittu 50 vuodessa mitä ei taas uusin wingletein ym saisi aikaan ;) 747:n "airframe" tunnetaan aika tarkkaan aerodynaamisesti joten siinä on se etu että sen käyttäytyminen epätavallisissa lentotiloissa ym on tuttua. Joku täysin uusi on aina ihan uusi hyppy tuntemattomaan aluksi, ja vaatii paljon enemmän pohdintaa. Siksihän tuo esim. 737NG on kanssa vanhaan ruuheen rakennettu sisälle uudet järjestelmät - koska tiedetään että se ruuhi toimii :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siksihän tuo esim. 737NG on kanssa vanhaan ruuheen rakennettu sisälle uudet järjestelmät - koska tiedetään että se ruuhi toimii :)

Tuo 737NG on kyllä aika ristiriitainen tuon suhteen...on ohjaamossa hienot LCD-näytöt yms. muttei ole sitten edes esim. ECASia tehty, samaten ois voinu vetää remontin järjestelmille suuremminkin(nyt ne on lähinnä vähän päivitelty vanhoihin verrattuna, overhead on ~sama kaikissa koneissa). Sentään tekivät uuden siiven... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

747 alkaa perustekniikaltaan olla jo kyllä turhan vanha, suosiolla voisivat tehdä kokonaan uuden koneen...

 

Tuli vain mieleen näin eurooppalaisten kannattajana, että mikä Boeingin kone ei olisi perustekniikaltaan vanha?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vain mieleen näin eurooppalaisten kannattajana, että mikä Boeingin kone ei olisi perustekniikaltaan vanha?

777.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luin Airliner World lehdestä että tuo 7E7 tekniikka otetaan käyttöön mm. 737E koneeseen ja 747E koneeseen.

 

Jani

 

Boeingin mukaan B737:n korvaaja tulisi joskus vuoden 2015 tienoilla, ilmeisesti kokonaan uusi kone. Ensin kuitenkin B7E7 ja varmaankin B747E.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos se versio jo toteutettu,missä piti käyttää matkustaja 747 runkoa rahtikoneena eli siis rahtimalli pidemmällä "kyhmyllä"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos se versio jo toteutettu,missä piti käyttää matkustaja 747 runkoa rahtikoneena eli siis rahtimalli pidemmällä "kyhmyllä"

 

Siis meinaat B744:n SF mallia? Eli matkustajaversiosta convertoitu rahtikone?? Ei ole vielä semmosta, mutta Cathay Pacific niitä muistaakseni keväällä tilasi. Eli muuttavat omia ja pari muualta hankittua B744Pax versiota rahtiversioiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään