Mikael Tynkkynen

Digi-tv viritin tietokoneeseen

8 viestiä aiheessa

Ajattelin hankkia kannettavan kaveriksi digi-tv virittimen, että joskus näkisi telkkariakin. Äkkiseltään asiaa tarkasteltuani laitteiden hinnat liikkuvat aina kolmesta kympistä reiluun sataseen. Vaihteleeko laatu hinnan mukaan, vai? Näkeeköhän noilla sitten yhtään mitään, kuinka hyvin nappaavat lähetyssignaalin?

Joku on varmasti joskus perehtynyt näihin laitteisiin, joten käyttökokemuksia ja laitesuosituksia otetaan vastaan.

Ei mulla muuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla www.anywheretv.fi Itse katselen telkkari ohjelmia tuon kautta ja ainakin mulla on toiminut oikein hyvin. Eikä maksa mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläiseltä löytyy kolmenkympin versio.

Antenni on aika epäesteettisen näköinen latuska, mutta kaikki kanavat kyllä näkyvät hyvin.

Ainut vaan että yhtäkkiä saattaa koko tv mennä pimeäksi sekä olla toimimatta pitkän aikaa. Näin on käynyt useamminkin  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, palaillaanpa taas astiaan! Ei taida tuo Anywhere tv oikein toimia hitaammalla mokkulayhteydellä. Osaako joku vielä valaista näkeekö noiden vastaanottimien omilla antenneilla kuinka hyvin täällä vähän, noh, syrjemmässä. Saako ostamalla kalliimman vehkeen paremman vastaanoton?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kokeillut Pinnaclen USB 2.0 -palikkaa. Mukana tulee pieni antenni, mutta sen saa yhtä hyvin kiinni seinässä olevaan antennipistokkeeseen tavallisella koaksiaalikaapelilla. Katselukorttia tuohon ei saa.

HDTV-lisenssi pitää ostaa erikseen (softakilke), taitaa pari viikkoa toimia maksutta. Ylen Peking -lähetykset periaatteessa näkyivät.

Muuten olisi käyttökelpoinen, mutta softa jumittuu n. tunnin käytön jälkeen. YLEn tekstitykset saattavat välillä toimia. Softapäivityksiä ei ole kuulunut, ja ainoa mihin tekninen tuki kykeni, oli "asenna ohjelmisto uudelleen" ja "kokeile toista USB-porttia".

En suosittele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kokeillut Pinnaclen USB 2.0 -palikkaa. Mukana tulee pieni antenni, mutta sen saa yhtä hyvin kiinni seinässä olevaan antennipistokkeeseen tavallisella koaksiaalikaapelilla. Katselukorttia tuohon ei saa.

HDTV-lisenssi pitää ostaa erikseen (softakilke), taitaa pari viikkoa toimia maksutta. Ylen Peking -lähetykset periaatteessa näkyivät.

Muuten olisi käyttökelpoinen, mutta softa jumittuu n. tunnin käytön jälkeen. YLEn tekstitykset saattavat välillä toimia. Softapäivityksiä ei ole kuulunut, ja ainoa mihin tekninen tuki kykeni, oli "asenna ohjelmisto uudelleen" ja "kokeile toista USB-porttia".

En suosittele.

Miika vei sanat suusta. Mulla oli myös pöytäkoneessa tollanen kalliimpi ( liki 100 € ) pinacclen palikka. Näkyi peruskanavat hyvin kerrostalossa palikan omalla antennillakin kun asun korkealla mutta suurin ja kettumaisin ongelma oli tosiaan tuo jatkuva ohjelmiston kaatuminen ja silloin ei auttanut muuta kuin poistaa vanha ja asentaa uusiksi koko juttu. Eli ei kiitos enää moista härpätintä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Suosittelen tutustumaan DVBViewer -ohjelmistoon tietokoneen digivirittimien kanssa. On ehdottomasti paras katseluohjelma Windows-ympäristössä. Maksaa 15 euroa ja on kyllä hintansa väärti. On todella kevyt ohjelma - ei kuormita juurikaan prossua ja saa muodostettua virheettömän kuvan heikommasta signaalista kuin nuo virittimien mukana tulevat softat. Tosin tuo DVBViewer ei välttämättä toimi kaikkien virittimien kanssa, mutta itselläni toimii Pinnaclen PCI-väyläisen kortin kanssa, sekä myös yhden lehtitilauksen mukana tulleen tikun kanssa(merkkiä en muista, tikun hinnaksi oli mainittu mainoksessa 22 €)

Yhteensopivuusluettelo löytyy myös kyseiseltä sivulta: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features⊂=devices#devices'>http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features⊂=devices#devices

http://www.dvbviewer.com/en/index.php

IKe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään