Tuukka Pajuniemi

Canon EOS 1000D Feat. Canon ZOOM LENS EF 75-300MM 1:4-5.6III U

41 viestiä aiheessa

Minullakin on  tuo 1000D ja olen oikein tyytyväinen ollut. Omaan kalustooni se sattui kuin nyrkki silmään, sillä kakkulatkaan ei ole mitään huippulaatua, niin ihan suotta sijoittaa johonkin kalliiseen runkoon.

Eilen kuvailin kameralla -26 asteen pakkasessa melkein 45 minuuttia ja hyvin pelitti :thmbup:

hehe, eilen olin 45minuuttia noin pihalla ja oli -10 pakkasta sit äiti tuli kysyyn kuinkas hyvin toi pakkasta sietää sit olin vaan et "no siis tai no jotai tai emt kai iha hyvi" sit kävelin vaan pois. en tienny ollenkaa. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hehe, eilen olin 45minuuttia noin pihalla ja oli -10 pakkasta sit äiti tuli kysyyn kuinkas hyvin toi pakkasta sietää sit olin vaan et "no siis tai no jotai tai emt kai iha hyvi" sit kävelin vaan pois. en tienny ollenkaa. ::)

Vielä kun laitteet ovat uusia ja toimivat, on hyvä muistuttaa (varsinkin näillä pakkasilla), että pihalta kylmästä ja kuivasta ilmasta tuotu kamera linsseineen kannattaa laittaa muovipussiin hiljakseen lämpenemään. Toimii toki myös asteittan lämpeäminen; vaikkapa eteisen tai autotallin kautta huoneenlämpöön...Itselläni on kameralaukussani kourallinen mitälie "humi dry" -pusseja, ajan mittaan kerääntynyt.

Eikait tämä kondensio niin vaarallista/yleistä ole?, mutta itse pelaan varmempaa peliä  :)

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itse käyttäisin samat rahat Sigman 70-300mm apo macroon

Nimenomaan. Rajalasta lähtee hintaan 229e. Jos haluaa vielä vähän enemmän vastinetta rahoille, ostaa saman mallin kuvanvakaajalla hintaan 399e. Sillä harjoiteleekin jo pitkälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan. Rajalasta lähtee hintaan 229e. Jos haluaa vielä vähän enemmän vastinetta rahoille, ostaa saman mallin kuvanvakaajalla hintaan 399e. Sillä harjoiteleekin jo pitkälle.

Ja minulta saat Canonin kuvanvakaajallisen alle vastaavan Sigman uuden hinnan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, kaveri kyselee mielipiteitä 119€ lasista ja vastaajat ehdottelee paljon kalliimpia ja jopa lähes neljä kertaa kalliimpaa kakkulaa! :) Kyllä ne aloittelija lasit saa sitten myytyä, kun taito kasvaa ja haluaa enemmän panostaa kamoihin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ketjuun ei pitkään aikaan ole laitettu mitään, mutta en turhaan viitsi uutta aloittaa. Kumpaan itse santsaisitte, uuteen putkeen vai uuteen runkoon ? Kehittyykö tekniikka niin nopeasti että tuo 1000D jää jo pian vanhaksi ( onhan sekin jo kai yli 1,5 vuotta vanha ) vai kannattaisiko sijoittaa parempaan linssiin ?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä lasi on pitkäkestoisempi sijoitus ja monesti paljon parempikin sijoitus kuin hyvä runko.

Njoo, kun putkia hyvin kohtelee niin varmasti kestää monia vuosia . Mutta kohta rupeaa tuntumaan että pixelit ei riitä enää  :laugh: Ja kun uusia runkoja tulee koko ajan ... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Njoo, kun putkia hyvin kohtelee niin varmasti kestää monia vuosia . Mutta kohta rupeaa tuntumaan että pixelit ei riitä enää  :laugh: Ja kun uusia runkoja tulee koko ajan ... :P

Usko vaan Ollia, putki on varmasti sijoituksena parempi sekä taloudellisesti että harrastuksen kannalta. Pystyt parantamaan kuviesi teknistä laatua enemmän paremmalla objektiivilla kuin suuremmalla määrällä pikseleitä. Joissain tapauksissa suuri pikselimäärä on jopa negatiivinen asia, suuren pikselitiheyden ja sen aiheuttaman suuremman kohinan vuoksi. Lisäksi laadukkaat objektiivit ovat yleensä valovoimaisia, joten pystyt lisäämään objetkiivin vaihdolla kuvauskohteiden, -paikkojen ja -ajankohtien määrää, sekä hallitsemaan syväterävyyttä paremmin.

Runkoa päivittämällä saa kyllä paremman ergonomian ja enemmän näppäimiä toiminnoille, niin valikoissa rypeäminen vähenee, mutta se on nyt enemmän käyttömukavuutta.

Mut hei, kyllä mäkin haluaisin uuden rungon, kamerakuume on pirullinen juttu  ;D.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airliners.netissä voi usein katsella millä kameralla kuva on otettu. Hyvä kuva ei ole kamerasta kiinni.

Ei olekkaan. Eikä kakkulastakaan aina . Kuvaajasta aika pitkältä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään