Tuukka Pajuniemi

Canon EOS 1000D Feat. Canon ZOOM LENS EF 75-300MM 1:4-5.6III U

41 viestiä aiheessa

Hehe, pukki toi otsikossa mainitun kameran kittiobjektiivin kera ja myös tuon 75-300 millisen objektiivin. Mahtaisiko keneltäkään löytyä kyseisellä paketilla/kameralla otettu´ja kuvia ja kokemuksia tuosta 75-300mm objektiivista, esim miten riittää suurennos kentän laidalla kuvailuun?  ::)

[ attachment removed / expired ]

Sony ei liity mitenkään tähän  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samanlaisella setillä aloitin helmikuussa, tosin nyt on jo vaihtunut 500 D:hen runko lähinnä tuon videokuvausmahdollisuuden takia ja samalla meni myös putket vaihtoon kun tuli vakaajalliset 500 tuplakitin kanssa 18-55 ja 55-250.

Ei mulla oo mitään pahaa sanottavaa tosta paketista hyvin sillä alkuun pääsee vaikka välillä tuntui että toi 300 milliä on liian vähän mutta millejä saa kaupasta lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt lentimäkone mutta ko. putkella muutama tunti sitten otettu näpäsy.

http://mugon.kuvat.fi/kuvat/Yst%E4v%E4mme+Kuu/kuu5.jpg

(kaikki gallerian kuvat, pl. kuva jossa saha ja toinen jossa naula laudassa pystyssä, on otettu noilla 1000D kitin kittilinsseillä. Nuo pari mainitsemaani sitten Sigman kiinteällä 50mm josta ei tarkempia tietoja ole antaa kun testiksi kokeilin hätäseen)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on tuo kamera, ja konekuvia löytyy tuolta "kuvia EFRO:lta" ketjusta. Itse olen ainakin ollut suht. tyytyväinen kameraan, ihan käypä peli tuon hintaluokan kameraksi. Omasta mielestä tuo 300milliä riittää mainiosti konekuvauksessa tilanteessa kuin tilanteessa. :)Tuolta löytyy kanssa muutama tuolla kameralla otettu konekuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti hyvä kamera jolla saa ammattilais-tason kuvaa, oli sitten proo a.net kuvaaja tai mikä tahansa luontopolkujen kulkija niin se ei jää rungosta kiinni. Objektiiviin voi myöhemminkin panostaa ja näin kannattaakin tehdä kun oppii tietämään mitä kuvaa ja mitä tahtoo putkelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta mukana tulleessa 75-300mm ei ole kuvanvakaajaa (?) Niin eikö se haittaa hyvien kuvien ottamista

Kuvanvakaajaa tarttee oikeastaan vain pitkillä valotusajoilla ja hämärässä kuvatessa sen huomasin silloin kun kyseisen lasin omistin.

Valoisissa olosuhteissa missä valotusajat ovat lyhyet niin kyllä tolla putkella ihan ok kuvia sai.

Tärisevän pienkoneen kyydissä otettu kuva ilman vakaajaa tuolla 75-300 millisellä

18-55 millisellä ilman vakaajaa liikkunattomasta kohteesta

75-300 millisellä liikkuvasta kohteesta ilman vakaajaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JOS haluaa OIKEASTI saada selvää mihin klasi ja runko pystyy niin kannattaa esimerkkikuvat laittaa täyskokoisina ja vaativammissa olosuhteissa otettuja. Noista hyvissä olosuhteissa otetuista ja 800x leveyteen kuristetuista kuvista ei voi tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JOS haluaa OIKEASTI saada selvää mihin klasi ja runko pystyy niin kannattaa esimerkkikuvat laittaa täyskokoisina ja vaativammissa olosuhteissa otettuja. Noista hyvissä olosuhteissa otetuista ja 800x leveyteen kuristetuista kuvista ei voi tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.

mitenkäs laitat täyskokoisen kun on isompi yleens ku 200 kilotavuu > ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet tässä asiassa ihan oikeassa Sami. Nämä minun kuvat nyt oli esimerkkejä tuohon kuvanvakaajakysymykseen.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ominaisuuksia 1000D:eestä on karsittu pois 450D:eehen nähden kun oon lukenut että siitä ollaan karsittu joitain spottaamisessa hyödyllisiä ominaisuuksia pois.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ominaisuuksia 1000D:eestä on karsittu pois 450D:eehen nähden kun oon lukenut että siitä ollaan karsittu joitain spottaamisessa hyödyllisiä ominaisuuksia pois.  ???

1000 D Kamera käyttää samaa DIGIC III -prosessoria kuin 450 D ja siinä on live view, joten lcd-näyttöä voi käyttää etsimenä. Suurinta tarkkuutta on laskettu 12,2:sta 10,1 miljoonaan pikseliin, lcd-näyttö on 2,5-tuumainen, aikaisemmin 3,0 ja automaattitarkennuspisteitä on seitsemän, kaksi vähemmän kuin EOS 450D:ssa. EOS 1000D ottaa kolme kuvaa sekunnissa, iso veli 3,5.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1000 D Kamera käyttää samaa DIGIC III -prosessoria kuin 450 D ja siinä on live view, joten lcd-näyttöä voi käyttää etsimenä. Suurinta tarkkuutta on laskettu 12,2:sta 10,1 miljoonaan pikseliin, lcd-näyttö on 2,5-tuumainen, aikaisemmin 3,0 ja automaattitarkennuspisteitä on seitsemän, kaksi vähemmän kuin EOS 450D:ssa. EOS 1000D ottaa kolme kuvaa sekunnissa, iso veli 3,5.

paljonki sit huonompi?  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

paljonki sit huonompi?  :'(

Niin ja tarkennuspisteitä on 1000 D:sä 7 ja 450 D:sä 9 kpl.

Kuule kyllä tuolla 1000 D.lläkin pääsee todella hyvin alkuun kuvaamisessa, ei kannata heti masennukseen vaipua.

Joku on täällä todennut että vaikka olis pelit ja vehkeet viimeisenpäälle ammattitasoa ja hintaa, niin ei ne hyvät kuvat pelkästään niillä laitteilla synny.

Tuo eka kuva on otettu digipokkarilla konica z 10 3.2 Mpix ja toinen canon 1000 D 10.1 Mpix 75-300 millisellä putkella. En nyt tarkoita että nää mun kuvat niin hienoja ja hyviä olis mutta esimerkkinä siitä saako sillä kalliimalla kameralla  parempia kuvia vai ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja tarkennuspisteitä on 1000 D:sä 7 ja 450 D:sä 9 kpl.

Kuule kyllä tuolla 1000 D.lläkin pääsee todella hyvin alkuun kuvaamisessa, ei kannata heti masennukseen vaipua.

Joku on täällä todennut että vaikka olis pelit ja vehkeet viimeisenpäälle ammattitasoa ja hintaa, niin ei ne hyvät kuvat pelkästään niillä laitteilla synny.

Tuo eka kuva on otettu digipokkarilla konica z 10 3.2 Mpix ja toinen canon 1000 D 10.1 Mpix 75-300 millisellä putkella. En nyt tarkoita että nää mun kuvat niin hienoja ja hyviä olis mutta esimerkkinä siitä saako sillä kalliimalla kameralla  parempia kuvia vai ei.

vaikea kiistää, tottahan tuo on. Jotenkin jännää vaan kun joillakin samanikäisillä on huippuluokan rungot ja useempia kappaleita ja putkia melkein kalleimmasta päästä.

Maasta se pienikin ponnistaa ja jostain on päästävä alkuun !  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin on.

Itse asiassa ensimmäinenkään karsittu ominaisuus ei suoraan vaikuta kuvanlaatuun.

Noi karsitut on lähinnä mittaus,käsiteltävyys ym. juttuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mitenkäs laitat täyskokoisen kun on isompi yleens ku 200 kilotavuu > ???

Mieluiten jonnekin nettiin josta innokkaimmat voi halutessaan ladata. Jos haluaa tänne postata kuvat niin 100% croppi reunoista ja keskeltä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieluiten jonnekin nettiin josta innokkaimmat voi halutessaan ladata. Jos haluaa tänne postata kuvat niin 100% croppi reunoista ja keskeltä ;)

hehe ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin on.

Itse asiassa ensimmäinenkään karsittu ominaisuus ei suoraan vaikuta kuvanlaatuun.

Noi karsitut on lähinnä mittaus,käsiteltävyys ym. juttuja.

ja tuon 1000D:een hinta on laskenut huomattavasti 450D:eestä mikä meille harrastelijoille on hyvästä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja tuon 1000D:een hinta on laskenut huomattavasti 450D:eestä mikä meille harrastelijoille on hyvästä ;)

Minullakin on  tuo 1000D ja olen oikein tyytyväinen ollut. Omaan kalustooni se sattui kuin nyrkki silmään, sillä kakkulatkaan ei ole mitään huippulaatua, niin ihan suotta sijoittaa johonkin kalliiseen runkoon.

Eilen kuvailin kameralla -26 asteen pakkasessa melkein 45 minuuttia ja hyvin pelitti :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen kuvailin kameralla -26 asteen pakkasessa melkein 45 minuuttia ja hyvin pelitti :thmbup:

Itse kuvasin tuolla setillä yhteensä 3h -20 asteen pakkasessa, ainoa mitä tapahtui, oli linssin jäätyminen, itese kamera pelasi mainiosti. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään