Miika Asunta

Google countdown?

11 viestiä aiheessa

Mitä mahtaa tarkoittaa hakusivun "I feel lucky" -painiketta ilman hakusanaa painaessa käynnistyvä tyhjänpäiväinen(?) javascript-laskuri. Painikkeen pitäisi antaa sattumanvarainen nettisivu.

Nakertaa kovasti firman uskottavuutta - tänä päivänä pitäisi nimenomaan antaa mielikuva että tuotteet ovat luottettavia, toimintavarmoja, puhtaita ja ennenkaikkea tietoturvallisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mahtaa tarkoittaa hakusivun "I feel lucky" -painiketta ilman hakusanaa painaessa käynnistyvä tyhjänpäiväinen(?) javascript-laskuri. Painikkeen pitäisi antaa sattumanvarainen nettisivu.

Nakertaa kovasti firman uskottavuutta - tänä päivänä pitäisi nimenomaan antaa mielikuva että tuotteet ovat luottettavia, toimintavarmoja, puhtaita ja ennenkaikkea tietoturvallisia.

Sä kätät jotain mikkisoftin selainta joka toimii just niinkuin mikkisofta toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytän juuri niiden tekijöiden ohjelmia ja versioita joita minua huvittaa, eikä minun tarvitse perustella kenellekään miksi.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytän juuri niiden tekijöiden ohjelmia ja versioita joita minua huvittaa, eikä minun tarvitse perustella kenellekään miksi.  ;D

Ei tarvitsekaan. Teit jaskat, kuten ilmailupiireissä leikkisästi sanotaan.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon edelliseen liittyy tietenkin myös se että käytän ainoastaan luotettaviksi arvioimiani, toimintavarmoja, puhtaita ja - kohtuullisesti tietoturvallisia ohjelmia.

Kaikenlaiset tunteenomaiset purkaukset suuntaan tai toiseen ovat omiaan alentamaan mahdollisuuksia objektiivisesti arvioida yrityksen tai tuotteen luotettavuutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon edelliseen liittyy tietenkin myös se että käytän ainoastaan luotettaviksi arvioimiani, toimintavarmoja, puhtaita ja - kohtuullisesti tietoturvallisia ohjelmia.

Tämän mukaan et siis käytä IE:tä.

Kokeilin tuota toimintaa Operalla ja Firefoxilla. Toimii ihan oikein. IE:llä ei tee mitään joka tosin on normaali tilanne IE:n kanssa monilla muillakin webbisivuilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrottakoon että tämä "easter egg" esiintyy vain tietyllä selaimella ja sen tietyllä versiolla. Selaimen voi myös laittaa ilmoittamaan olevansa joku muu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaiset tunteenomaiset purkaukset suuntaan tai toiseen ovat omiaan alentamaan mahdollisuuksia objektiivisesti arvioida yrityksen tai tuotteen luotettavuutta.

En ymmärrä miten selaimesi toimimattomuus on googlen vika -ellet sattumoisin käytä chromea  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selain tietenkin toimii oikein, ja Googlen nettisivu tekee juuri sen mitä sen on ohjelmoitu tekevän.

Eli IE kuutosversiolla näkyy tuo Easter Egg. Jos hakurivin jättää tyhjäksi ja painaa "I feel lucky" tulee näkyviin laskuri. Jos www-selain "User Agent" -kentässä kertoo www-palvelimelle että selain on jotain muuta ko. laskuri ei näy.

Tyhjänpäiväistä pelleilyä, sanonma.

Miksi tuli vaikutelma että selaimessa olisi jokin vika?  ;D (Minulle ei tullut!)

Ja alkuperäinen kysymys - mitä tuo laskuri siis tarkoittaa? On toki yleisesti tiedossa että joukko Googlen kanssa sidoksissa olevia nettisivustoja on tipauttamassa tuen Internet Explorer 6 -versiolta jollain aikataululla, ja on siis kova painostus käynnissä siihen että netin käyttäjien enemmistö päivittäisi nettiselaimensa.

Eli, tässä on nyt jotain muuta takana. Selvästi halutaan että nettiselaimet ovat entistäkin monimutkaisempia ja haavoittuvampia - ja ennenkaikkea - uusissa selaimissa saadaan mainokset toimimaan entistä paremmin. "Virusturva" on mielestäni vain tekosyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Painikkeen pitäisi antaa sattumanvarainen nettisivu.

Itse käytän Firefoxia ja se antaa:

"Kokeilen onneaniTM" -painikkeella pääset automaattisesti hakutulosten ensimmäiselle verkkosivulle.

"Kokeilen onneani" -haussa käytät vähemmän aikaa etsintään ja enemmän aikaa sivujen katseluun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään