Jouni Turunen

Millä "piuhalla" tietokoneen kuvan saa näkyviin telkkariin?

7 viestiä aiheessa

Itse ostin omani Biltemasta. Hintaa koko paketille kertyi kympin verran. Jouduin ostamaan S-Video kaapelin lisäksi scart-adapterin ja rca-piuhaa ääntä varten, sillä minun tv:ssä ei ole suoraan S-Video liitäntää.

24_188iso.jpg 3,25€

24_157iso.jpg 1,5 m 3,25€

Näiden lisäksi RCA-kaapeli 3,5mm:n plugilla. Mikäli tv:stäsi löytyy S-Video-liitäntä, niin luonnollisesti et tarvitse muuta kuin tuon S-video kaapelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin Musta Pörssistä "pari" metriä RCA uros - RCA uros piuhaa. Näyttiksen mukana tuli S-video --> RCA naaras adapteri johon iskin ostamani piuhan kiinni ja toisen pään telkkarin keltaiseen video liitäntään. Äänikortista (3.5mm plugi) vetäisin piuhan telkkarin ääniliitäntöihin (punainen ja valkoinen RCA naaras).

Kuva on hyvä ja ääni myös kohdallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin eli näyttökortissa vaihtoehdot ovat lähinnä komposiittivideo RCA-liittimellä ja mahdollisesti lisäksi S-video omalla liittimellään (jakopiuha tulee kortin mukana siinä tapauksessa). Telkun päässä voi olla samat liittimet tai sitten pelkkää SCARTia. Niin että jos kummassakin on S-video, niin parhaan kuvan saa S-videopiuhalla. Muussa tapauksessa tavallinen RCA-piuha riittää - samanlainen kuin stereoissa käytetään. Jos telkkarissa ei ole näille liittimiä, niin sitten voi ottaa joko valmiin piuhan, jossa toisessa päässä on SCART, taikka sitten semmoisen SCART-palikan, jossa on liitännät sekä S-videolle että komposiitille ja äänelle, ja kytkimellä saa valita onko ne tuloja vai lähtöjä. Semmoinen on näppärä. EDIT: ja näemmä Ilkalla kuvassa tuossa ylempänä :)

Mikään noista ei maksa mainittavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään