Mikko Sokero

Kuinka moni täällä saa ilmailusta leipänsä?

58 viestiä aiheessa

Tämä kysely on ollut joskus taannoin - muistaakseni.

Itse teen alan julkaisua kuukausipalkalla.

Mitä te muut ilmailualan ammattilaiset teette?

Edit: lisäksi kyllä olen osapäivämuusikko ja fudiserotuomari (ja -tarkkailija). Nämä ovat silti enemmän harrastuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kahdeksan vuotta päätoimisena kuumailmapallolentäjänä. Sitä ennen 10 vuotta SIL:ssa ja SUIO:ssa.

Harrastukseni on kaasupallolentäminen  :)

Lämpimin palloterveisin

Olli L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps! Olen mukana tallentamassa kaikkien ilmailuammattilaisten ja -harrastajien kulttuuria jälkipolville. Eli ilmailumuseo maksaa (on maksavinaan) juuston leipäni päälle :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monta vuotta myyny virvokkeita janoisille piloteille ja tiskannu tuoppeja joista niitä on ryystetty. Tiskaritalkkariroudarisiivoojataivaanrannanmaalari - mulla on Jämin pisin titteli..  ;D Harrastus tässä: http://www.jamiflyin.com ynnä muu maanpinnalta tapahtuva ilmailu. 2009 keväällä päässä naksahti pahemman kerran ja siirryin tiskikoneen takaa yrittäjäksi jolloin ilmailu jäi pääosin harrastukseksi.. No voi mut vieläkin Jämillä tiskikoneen takaa löytää, oon silloin tällöin tuuraamassa..  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sivuverokortilla ansaitaan juustorahoja ilmailualan kirjoitushommilla.

(ja joskus menneisyydessä kokopäivätoimisesti lentokoneiden rasvaustehtävistä)

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä taas piirretään lentoreittejä aina päivän olosuhteiden mukaan, mahdollisimman turvallisesti, taloudellisesti ja tehokkaasti. Niin ja yritetään myös kiertää Euroopan slot-rajoituksia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse pidän huolen, että matkustajat pääsee koneeseen voimassaolevien lippujen ja dokkarien kanssa sekä pidän humalaiset örveltäjät maan pinnalla. FC:n matkustajapalveluvirkailijana mut voi tarkkasilmäiset bongata. Tosin tällä hetkellä teen opiskelujen takia töitä vaan osa-aikaisesti..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan sitä kaikenlaisia leimoja lentolaukussa olevissa lapuissa joiden mukaan ansiotakin saisi tehdä, mutta tällä hetkellä kukaan ei anna mun leikkiä leluillaan..  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kenttien säävärkkien kanssa tulee touhuttua. Että olis sitten dataa että tietää mihin keliin ollaan menossa... tai ei mennä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

16.1. alkaen leipä tulee lennonjohtotieteiden opiskelusta. Tähän mennessä olen vastaanottanut joitakin maksusuorituksia Blue1:lta ja Ilmavoimilta. Ensimmäisessä työnkuva oli joku kesä sitten melkoisen laaja, jälkimmäisessä vietin aikaa vuoden verran keräten taskurahoja yrittäen pilata lennonjohdon vaivalla luomat porrastukset saamalla koneet mahdollisimman lähelle toisiaan.

Mikon tapaan jalkapallotuomarointi (ja minulla lisäksi futsal) tuo toistaiseksi sen juuston leivän päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voi ku saiskin ilmailusta leipänsä... nyt vaan menee kaikki rahat siihen hommaan :D

Hanna, olet selvä ansiolentäjä, koska kaikki ansiosi menevät lentämiseen  :thmbup:;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No melkein... Olen ajanut rekalla Malmin platalla ja vienyt helikopterin roottoreita yhteen firmaan. Olen ajanut Arlandan uutta kiitotietä pitkin rekalla ku vein salaojaputkia sinne. Ajan usein suomesta ruotsiin suihkuturbiinimoottoreita. Olen joka toinen päivä Vantaan 04R loppuosalla bongaamassa koneita. Olen rekasta purkanut suoraan koneeseen Vantaalla, tai välissä oli kyllä sellainen rulla/nostin juttu. Scania V8 rulaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään