Toni Määttänen

Geokätkentä (OLI: Mistä uutta inspsitä photosceneryn tekoon?)

15 viestiä aiheessa

Ei karttanäyttö ole tarpeellinen. Pisteen koordinaatit koneeseen ja suunta kätkölle. Joissain tapauksissa sitä kätköä saa etsiä ihan tosissaan eikä siinä tarkin paperikarttakaan auta:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on laitteena Garmin Colorado 300 http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/76945

Ja siinä kartat Suomi pro http://www.garmin.fi/pdf/SuomiPro.pdf

ja Vapaa-ajan kartasto http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=187

Eihän tohon hommaan mitään gepsiä tartte, jos on perus sunnistustaito hallussa. Mukavaa puuhaa. Mä olen kylläkin ihan aloittelija suhun verrattuna. N900 GPXView tai normaali navigaattori on kyllä näppärä kaveri tossa hommassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mikä ihme tämä Geokätköily on, onko joku nettipeli, vai mikä, ei oikein selvinnyt ihan tarkkaan tuolta sivulta.

Tuolla geocatche.fi:ssä on teksti etusivulla, ylhäällä keskellä, sinisellä taustalla. Klikkaa siitä "lue lisää", homman juoni on selitetty harvinaisen selvästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mikä ihme tämä Geokätköily on, onko joku nettipeli, vai mikä, ei oikein selvinnyt ihan tarkkaan tuolta sivulta.

No silmä käteen  ::)

Geokätköily on maailmanlaajuinen ulkoiluharrastus, jossa etsitään satelliittipaikannusta hyödyntäen geokätköiksi kutsuttuja rasioita.

Geokätköily on monipuolista: voit etsiä kätköjä yksin tai ystävien kanssa, jokainen kätkö on omanlaisensa ja voit piilottaa myös itse uusia geokätköjä. Geokätköily on myös oiva liikuntamuoto (mikäli niin itse haluat) ja voit itse valita liikkumisen määrän.

Lue lisää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverin kanssa tota kerran koitettiin,sattu yks kätkö lähialueille.Oltiin sielä kätköllä,niin yllätys sattu samaan aikaan sellanen ei ihaan nuori pariskuntakin sinne.Kertoivat harrastavansa ihan kuntoilun ja etupäässä huvin vuoksi.Kätkö jäi silti arvoitukseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koirien kanssa toi on kanssa aika kivaa hommaa. Tulee käytyä lenkillä jossain muuallakin kuin tutuissa lähipaikoissa.

Koira myös auttaa ainakin metsässä aika paljon kätkön löytämistä. Etsin tässä taannoin yhtä kätköä joka oli jonkun puun juurakossa. Koira meni heti haistelemaan oikean puun juurakkoa. Helpotti aikasta paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa minun tämänpäivänen ja 559. löytämäni kätkö ja sen loggaus, eli kyllä siinä liikuntaakin saa:

Tämä oli mukava patikkaretki talvisena päivänä. Yritin ekana lähestyä pohjoisesta käsin eli Seestaan kautta, mutta siellä oli puomi vastassa samantien. Eli Kalliojärventielle uudelleen. Kesällä haettiin se kätkösarja sieltä, että tuttua maastoa oli vastassa. Auto pitikin jättää melko pian parkkiin ja GPS näytti sillä hetkellä purkille olevan matkaa 2.8 km. linnuntietä. Tie mutkittelee sen verran paljon, että kokonaismatka oli GPS:n mukaan 8.5 km ja aikaa meni kolme tuntia, mutta oli se sen arvoista. Lumikengillä lompsottelin moottorikelkan jälkeä myöden rannan tuntumaan ja siitä heilautin itseni saareen. Olin onneksi lukenut huoltotarpeesta, joten olin ottanut purkin ja pari silicaa matkaan. Alkuperäinen purkki oli sen verran suuri, että tuomani purkki mahtui sinne sisään, eli kätkön koko on tätä nykyä "Small". Purkin sisältö mahtui kuitenkin ehjään purkkiin ja laitoin yhden silican logikirjan pussiin ja jätin toisen purkkiin. Paluumatkalla poikkesin läheisellä laavulla ja hörppäsin termoksesta kahvit ennen kun lähdin köpsöttelemään takaisin autolle pimenevään iltaan. GC out.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee kyllä väkisinkin mieleen larppaus = hullujen hommaa ;D

Mitä ihmettä suunnistuksella ja etsimisellä on tekemistä (ohjatun) roolipelaamisen kanssa? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin eilen illalla naapurin matkassa tunnin verran.Käytiin tossa kaupungilla hakemassa yksi kätkö ja löydettiinkin.Mulla on sellanen Magellanin 315 ja silä kuulemma pärjää mainiosti,ei tarvi edes karttaa.Kyllä se homma on suunnistusta,mutta vaan gps suunnistusta,eli poikkeaa melkoisesti perinteisestä.Mä olin ihan myyty ja jouduin itseni rekistöröimään niiden sivuille.Että kunhan kelit lämpiää.On takulla upeeta ja rentoo hommaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään