Guest 55-HO

Härvelikysymys (kysymysketju erilaisista "härveleistä")

10 901 viestiä aiheessa

On polttoainekaluste.

 

Yritän arvata: Käsivälitteinen polloaineen siirtopumppu ja kuvassa näkyvä on jonniinlainen vapautuskahva  :D

 

  Risto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritän arvata: Käsivälitteinen polloaineen siirtopumppu ja kuvassa näkyvä on jonniinlainen vapautuskahva  :D

 

  Risto

 

Ei ihan noinkaan, ei ole pumppu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ei.Kertokaa mikä tuo kokonaisuus on josta olen osan laboratoriossani kuvannut, lisäpisteet jos tiedätte tuon vipstaakin merkityksen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytetäänkö ton "vivun" kääntämisessä voimaa. Polttoainesäiliön "korkki" (ison sellaisen)

 

terv. risto suomi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytetäänkö ton "vivun" kääntämisessä voimaa. Polttoainesäiliön "korkki" (ison sellaisen)

 

terv. risto suomi

 

Ei tarvitse voimaa, on n.40 mm pitkä.Ei ole korkki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Takaiskuventtiili.... Kuvasta päätellem tuo vipstaaki on hakannut valtoimenaan vastetta vasten  ;D

 

  Risto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä ei siis ole moottori, vai ?

 

Kokonaisuus, siis.

 

Tuohan oli osakuva härvelistä, niinkuin sanoit

 

terv. risto suomi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No just, eli tuota vipua sormineen säädetään, ei hakkaa, joku muu sitä aikanaan hakannu. ;)

 

Ei ole kaasuvipu vaikka sinneppäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä ei siis ole moottori, vai ?

 

Kokonaisuus, siis.

 

Tuohan oli osakuva härvelistä, niinkuin sanoit

 

terv. risto suomi

 

Tämä messinki on oma kokonaisuutensa, ei kuitenkaan yksin toimi.

Eli kokonaisuus on iso, tämän osan kokonaisuus pienempi, kumpikaan ei toimi yksin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

...Eli kokonaisuus on iso, tämän osan kokonaisuus pienempi, kumpikaan ei toimi yksin.

 

Moi Arne!

 

Skraps, skraps...  -raapi päätään-

 

Tää oli siis helpottava vinkki  ;D

 

terv. risto suomi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No juuri näin, aikanaan tämä Schebler kaasutin toimi Wickströmin veljesten moottorissa, kaasutin itse maksoi 1000 markkaa heidän hinnastossaan vuonna 1929.

Kuvassani näkyvä osa on nimeltään Ilmaläpän kehys läppineen ja säätövipuineen ja maksoi tuolloin 100 markkaa ilman kiinnitysruuveja.

Kaasutintehdas oli nimeltään Wheeler-Schebler ja toimi vuosina 1911-1951.Valmisti näitä laitteita autoihin ja jopa lentokoneisiin, Riston kuvassa juuri samanmoinen kuin omani Wickström niitä käytti moottoreissaan Kingston merkkisen ohella. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hui  :o

 

Minä olla "pieni aika" poissa ja Te kirjoittaa usea sivu tänne. Mahdollisesti Teillä ei parempi tekeminen...... :laugh:

 

Minulla nyt valmis tämä "härveli" ja olla helppo.......

Mahdollisesti huomenna laittaa vaikea ;)

 

 

[ attachment removed ]

 

Cathy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään