Guest 55-HO

Härvelikysymys (kysymysketju erilaisista "härveleistä")

10 901 viestiä aiheessa

Hui  :o

Minä olla "pieni aika" poissa ja Te kirjoittaa usea sivu tänne. Mahdollisesti Teillä ei parempi tekeminen...... :laugh:

Minulla nyt valmis tämä "härveli" ja olla helppo.......

Mahdollisesti huomenna laittaa vaikea ;)

[ attachment removed / expired ]

Cathy

Seteliraha?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juuri näin, aikanaan tämä Schebler kaasutin toimi Wickströmin veljesten moottorissa, kaasutin itse maksoi 1000 markkaa heidän hinnastossaan vuonna 1929.

Kuvassani näkyvä osa on nimeltään Ilmaläpän kehys läppineen ja säätövipuineen ja maksoi tuolloin 100 markkaa ilman kiinnitysruuveja.

Kaasutintehdas oli nimeltään Wheeler-Schebler ja toimi vuosina 1911-1951.Valmisti näitä laitteita autoihin ja jopa lentokoneisiin, Riston kuvassa juuri samanmoinen kuin omani Wickström niitä käytti moottoreissaan Kingston merkkisen ohella. :thmbup:

Arne,piipahdatko laporatooriossa ja räpsäytä pari kuvaa tänne. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynti optikolla varmaan auttaisi minua 8). Näkyyhän (nyt) tuossa Cathyn seteliraha,(kuten Arto tiesi) "härvelissä" keskellä aivan selvästi LEIJONA . :thmbup:

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei auta mua optikolla käynti, ei... näkee mitä näkee, sitten kommentoi ja tajuaa seteli ehdotuksen jälkeen, että jellonahan se siinä keskellä.

Mikähän mua auttaisi? Optiikka ei kuitenkaan  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei auta mua optikolla käynti, ei... näkee mitä näkee, sitten kommentoi ja tajuaa seteli ehdotuksen jälkeen, että jellonahan se siinä keskellä.

Mikähän mua auttaisi? Optiikka ei kuitenkaan  ::)

Helpoa kun sanotaan että lejonahan siinä,nyt näkyy selvästi.

Kattellu liikaa härveleitä ehkä,aika lähtee lenteleen. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sepä se ! Nyt voit napittaa pyjaman !

Terve!

Kaimahan tuon tiesi, minä vain arvasin kaiman ehdotuksista tuon vanttiruuvin.   ;D

Menee Ristot sekaisin :D

Kysytään tälläista. Osakuva, mistä?

[ attachment removed ]

Risto Suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Kaimahan tuon tiesi, minä vain arvasin kaiman ehdotuksista tuon vanttiruuvin.   ;D

Menee Ristot sekaisin :D

Kysytään tälläista. Osakuva, mistä?

Sehän tässä on harmittanutkin kun minut sekotetaan aina Ristoon :D

Ennen kuvan vaihtoakin olisin yrittänyt arvata, että jonkin sortin termostaatti kyseessä ?

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin haluan omakustanne juomat ja muuta...laittakaa nyt joku hyperhelppokuva mullekin!  ;)

Edit Pekan kuvassa oli selvästi punainen mopo tai joku muu kulkuneuvo, sen tunnistin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika lähteä allekirjoittaneen kielikurssille.  :laugh:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,88025.msg1110689.html#msg1110689

Missä muutten valmistettu härveli?

Gilera Nexus 500, vm. 2004, Made In Italy - Bella Donna! Rekkarin peitin siksi, koska ao. peli siirtyi uudelle omistajalle viime vuonna. Härvelin tarkoitus on säätää variaattorikopan kulmaa, jolla on vaikutus mm. akseliväliin eli pisimmillään vanttiruuvia käytetään kaupunkipyörityksessä (akseliväli lyhyempi => ketterämpi käsitellä) ja lyhyimmillään maantieajossa (akseliväli pidempi => vakaampi). Säätö tosin vaikuttaa myös maavaraan sillä lailla ikävästi, että ala-asennossa kaksi päällä ajettaessa keskituki päästää ikävää rohinaa asfalttia vasten 90 asteen käännöksissä. Kyseessä on siis vain vanttiruuvi, ei joustava komponentti; iskari-vieteri-yhdistelmä on lappeellaan jemmassa satulan alla, josta myös löytyy jousen esikiristyksen säätöpyörä.

Sori muuten, että meni Ristot sekaisin - jonkinlaiseen lukukouluun tässä kai olisi itse kunkin osallistuttava..... ;) Toisaalta Ristothan pelasivat hienosti tuon arvauksen syöttö ja maali - periaatteella.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Risto Suomi

Vai olisko sittenkin mikro-pölyn huomioon ottaen "erittäin" hienomekaaninen laite, esim; Kello ?

Risto

Ps. Kukahan ... >:(... on keksinyt nämä äkkipika-kamerat  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai olisko sittenkin mikro-pölyn huomioon ottaen "erittäin" hienomekaaninen laite, esim; Kello ?

Risto

Ps. Kukahan ... >:(... on keksinyt nämä äkkipika-kamerat  :thmbdn:

Ajattele, jos pitäisi odottaa, että saa filmin kehityksestä. Olis aikaa arvuutella  ;D

Jäljillä on taas kaima  :thmbup: Hienomekaaninen laite ja tietty yhtäläisyys kelloon.

terv. risto SUOMI  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori muuten, että meni Ristot sekaisin - jonkinlaiseen lukukouluun tässä kai olisi itse kunkin osallistuttava..... ;) Toisaalta Ristothan pelasivat hienosti tuon arvauksen syöttö ja maali - periaatteella.....

Ei meidän takia tarvitse mihinkään  lukukouluun osallistua, parasta vaan pysyä tiukasti mukana ketjussa :thmbup:

Pelattiin,niin... Mutta valillä oli pallo hukassa  ;D , ainakin minulla  :(

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitään tekemistä paineen mittaamisen kanssa ?

On. Poltaa, poltaa...

terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin haluan omakustanne juomat ja muuta...laittakaa nyt joku hyperhelppokuva mullekin!  ;)

Moi Katja  :thmbup:

Omakustanteita ei saada , ne on ansaittava :D Edellytyksenä on ,että pistät ekaks oman "härvelisi"  tänne näkyville, siitä se sitten lähtee  :thmbup:

Risto

Ps. Oliver tuossa vieressä... :thmbup:...tervehtii sinua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No korkeusmittari tai muu aneroidiin perustuva instrumentti !

Ei, oo korkeusmittari...

terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paineet kasvaa - siispä painekytkin ?

Ei, noi edelliset vastauksesi olivat lähempänä ;)

Jäljillä olet...

terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, oo korkeusmittari...

terv. risto suomi

Yhdistetty Ilmapuntari kello kosteusmittari  ;D

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdistetty Ilmapuntari kello kosteusmittari  ;D

Risto

Valitse vain yksi...  :)

terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään