Guest 55-HO

Härvelikysymys (kysymysketju erilaisista "härveleistä")

10 901 viestiä aiheessa

Siis että mitäh, oliko tuo numero 279 A le coc tölkissä? Tuttavani kiskoo niitä kiitettävää tahtia, onko niissä jotain piilonumeroita vai mistä te oikein aikaisemmin puhuitte??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cathy onko siinä jonkunlainen perhonen?? Olen kamalan huono näissä. Ja periksi en anna, ennenkuin arvaan jonkun ihan itse!

Mr. Ahdenkari olla lähellä arvaus ja ei olla perhonen ;)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis että mitäh, oliko tuo numero 279 A le coc tölkissä? Tuttavani kiskoo niitä kiitettävää tahtia, onko niissä jotain piilonumeroita vai mistä te oikein aikaisemmin puhuitte??

Tölkin sisällä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cathy, joku keiju?

Kyllä  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

Mies härveli olla arvaamatta......... Sedät herätä  ;D

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieletöntä!!!!!!!! Ensimmäinen oikein mennyt minulle! Saanko ottaa lasillisen viiniä ihan iloitakseni?  :thmbup:

Lisää kuvia tyypit!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieletöntä!!!!!!!! Ensimmäinen oikein mennyt minulle! Saanko ottaa lasillisen viiniä ihan iloitakseni?  :thmbup:

Lisää kuvia tyypit!

Ole hyvä ja nauttia viini  :)

Mies härveli arvaamatta ja tämä uusi tyttö härveli:

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mies härveli olla arvaamatta......... Sedät herätä  ;D

Cathy

Varmaankin olettivat että vastaukseni oli OIKEA , kuten minäkin :o

Risto

Mahtavaa Katja  :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt hieman toisenlainen kysymys, johon kaikki näemme vastauksen kuvista - pyssyhän se siinä. Mutta syy, miksi laitan nämä näytille on se, että olen huomannut täällä olevan ansiokkaita keräilijöitä - Ristot, Arne ja Olle, muutama mainitakseni - niin osaako kukaan sanoa mitään tarkempaa tästä tuliluikusta. Tämä on isoisäni jäämistöä (1895-1971) eli ukki kerkesi pyöriä isommissa kahinoissa jo viime vuosisadan alkupuolelta asti. Se tieto, oliko tämä jo hänelle perintökalu, on tuntemattoman peitossa.

Mittasuhteet näkyvät tästä kuvasta. Starttipistooli (mihin sellaisessa tarvittiin jyvää...), pelkkä lelu vai Mata Harin käsilaukkuase ??? Tiedon puutteessa mielikuvitus laukkaa  ;D

Iskuri viritettynä (reunasytytys näyttäisi olevan), suojalippa taitettuna ja piipun alareunan lippa (kuvassa ylempi korvake) katsojaan päin hieman raollaan. Huomio kiinnittyy suojalipan stanssauksiin, jotka ovat kuin "oikeassa" pyssyssä konsanaan ja käsittääkseni niistä pystyy alan mies päättelemään yhtä sekä toista, kuvassa stanssit ovat alassuin. Piipussa ei ole rihloja, cal. on melko lähellä .22 - en ole uskaltanut lyödä tulille, vaikka liipaisinkoneisto toimiikin ;) (Viite : Georg Ots: "Rakastan Elämää")

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiussolki?

Ei. (Vanha tyttö härveli ;))

Varmaankin olettivat että vastaukseni oli OIKEA , kuten minäkin :o

Anteeksi, minun virhe :-[. Minä kirjoittaa mahdollisesti ja odottaa uusi arvaus....

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mittasuhteet näkyvät tästä kuvasta. Starttipistooli (mihin sellaisessa tarvittiin jyvää...), pelkkä lelu vai Mata Harin käsilaukkuase ??? Tiedon puutteessa mielikuvitus laukkaa  ;D

Iskuri viritettynä (reunasytytys näyttäisi olevan), suojalippa taitettuna ja piipun alareunan lippa (kuvassa ylempi korvake) katsojaan päin hieman raollaan. Huomio kiinnittyy suojalipan stanssauksiin, jotka ovat kuin "oikeassa" pyssyssä konsanaan ja käsittääkseni niistä pystyy alan mies päättelemään yhtä sekä toista, kuvassa stanssit ovat alassuin. Piipussa ei ole rihloja, cal. on melko lähellä .22 - en ole uskaltanut lyödä tulille, vaikka liipaisinkoneisto toimiikin ;) (Viite : Georg Ots: "Rakastan Elämää")

Nuo leimat kiinnostavat, saisitko niistä tarkemman kuvan tänne. En tiedä, en arvaile enkä oleta, mutta ehkäpä ne antaisivat jotain viitteitä ....... Saatta olla että aseharrastajat lukevat muita osioita, esim: erä-aiheinen r...-eiku, nurkkaus. voisit heittää kysymyksen myös sinne , kuvien kera.

Uskon kuitenkin että tälläkin hetkellä eräässä saaressa "raksuttaa"  :D

Risto

Oikea asenne :thmbup: Ennen latausta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä 6mm startpistol

Rihloilla  :thmbup:, ei kannata otta varaslähtöä :-[

Leimat näyttävät yhtenevän Pekan leimoihin, Ruotsalaisenko sepänkö tekemäkö ?

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rihloilla  :thmbup:, ei kannata otta varaslähtöä :-[

Leimat näyttävät yhtenevän Pekan leimoihin, Ruotsalaisenko sepänkö tekemäkö ?

Risto

Tästä aseesta viisaat väittelivät,onko aito vai ei.Eräs asiantuntija väitti että aito Flobert cal.22 lyhyt,toinen että on knallpistol 6mm ???

Veikkailivat aseen olevan 20 viiva 40 luvulta.

En tiedä aseista mitään... :)

Ei ole pyssy siis minun/minulla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä aseesta viisaat väittelivät,onko aito vai ei.Eräs asiantuntija väitti että aito Flobert cal.22 lyhyt,toinen että on knallpistol 6mm ???

Veikkailivat aseen olevan 20 viiva 40 luvulta.

En tiedä aseista mitään... :)

Ei ole pyssy siis minun/minulla

Saisitko Olle mitenkään kyseisistä leimoista tarkemman kuvan, nähtäis ovato yhrteneväiset Pekan pyssyn leimoihin  :o

Jos Pekka saa ne tänne :thmbup:  6mm ja 22 cal ovat sentään aika lähellä toisiaan......rihloilla tai ilman....

Risto

Aseet eivät ole myöskään minun ala , mutta mielenkiinnosta.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, minun virhe :-[. Minä kirjoittaa mahdollisesti ja odottaa uusi arvaus....

Cathy

Jos kysyt mistä/ missä, vastaan: Wasa-laivasta (Tukholma) wasavarvet  :-[

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään