Jukka Takamaa

2 moottorista kit konetta pukkaa USAssa !

6 viestiä aiheessa

http://www.zenithair.com/gemini/gem-what.htm

 

Väittävät huokeaksi kun Jabirua maksa saman kun isompi yksi "oikea" moottori.

 

Ainakin tuo on kevyt.

 

Insertti;

The availability of new light aircraft engines has finally made it feasible and attractive to use two engines instead of just a single. The Australian-made Jabiru engine was chosen to power the GEMINI because of its low engine weight to power, fuel efficiency, and affordable price, and because it’s easy to install. Two 80-hp Jabiru engines cost about the same price as a 160-hp Lycoming or Continental engine, with similar fuel consumption.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen Skyshark olisi myös tuloillaan;

 

http://www.aerovisions.com/skyshark.html

 

Se on 4 paikkainen mutta aivan toisessa luokassa kuin Zenith CH 620.

 

Insertti;

 

Drag reducing factors were studied and analyzed for their contribution to drag reduction and technical feasibility, which is summarized in the following table.

 

Low drag requirement which result in high performance and efficiency:

 

laminar airflow with pusher configuration

streamlined fuselage

nacelles and engine cowling buried and blended in wing

small engine size - smaller cowling

high aspect ratio

high wing loading due to decrease in wing area (advantage 3-lifting -surface)

retractable gear placed in fuselage - smaller and lighter weight

Overall dimensions of the SkyShark was kept between a Glasair III, Lancair VI, and the Cirrus VK 30 as some of the larger kit planes.

 

A major consideration was to provide the builder with ease of construction. Contributions to this are detachable wings outboard from the engines and system integration into the lower fuselage during the construction time (like Lancair IV, and White Lightning) with the gear in place. This provides greater mobility of the major airframe parts.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Zenithin verkkosivuilta:

 

The Gemini CH 620 project is still under development and kits are not available.

AVAILABILITY TO BE ANNOUNCED UPON COMPLETION OF DEVELOPMENT PROGRAM  

 

CH620 on ikivanha konstruktio. Jostain syystä ovat nyt vain keksineet Jabiru-myyllyt siihen.

 

Edit: palstalainauksia vuodelta 2007....

The 620 was the Gemini right? If so only one was built and it was the one done by the factory. I asked about plans when I went through the rudder workshop back in 2002 and was told, "no they aren't available and probably wouldn't be."

 

Don't rule the Gemini out. However, don't expect to see it any time in the next few years. I love the idea and concept of the twin but the work

involved is a lot more then you think. To make a twin that flies is easy but to make a twin that can do everything safely on one engine is very

hard. The Gemini if ever released will not look anything like it does now in my opinion. Unfortunately, Zenith is too busy with other things

to even have a discussion about it.

 

I recall reading an article some time back where CH was quoted as saying ( and I am paraphrasing here....) that the Gemini prototype performed well in all regards EXCEPT single-engine climb. The lack of a fully-featherable prop for the Jabaru 80 hp (and the drag associated with it while one engine is stopped) made the plane unable to climb acceptably.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa ideologiaa..Teknam P2006

 

http://www.tecnam.co.nz/index.aspx?site=102&page=3735

 

No jaa. Ehkä siltä osin että myyntivalttina käytetään "kaksimoottorinen yksimoottorisen hinnalla". Mutta muuten ovat jo varsin kaukana toisistaan. P2006 on tyyppihyväksytty nelipaikkainen kone, kun CH620 on kaksipaikkainen rakennussarja.

 

P2006:n Rotaxeihin on ollut saatavissa säätöpotkurit jo alusta alkaen, kun taas Jabirun kohdalla tällaisten saatavuus on ollut huono (en tiedä onko edelleenkään saatavana). Merkittävä asia yksimoottorisuorituskyvyn osalta.

 

Alennusvaihteella varustettu Rotax on omasta mielestäni aika paljon fiksumpi vaihtoehto kaksimoottoriseen kuin suoravetoinen, yli 3000 k/min kiertävä Jabiru yksimoottoritilannetta ajatellen .

 

Enpä kyllä ymmärrä mitä tämä ketju tekee täällä uutispuolella, kun P2006:kin on esitelty jo vuonna 2006 aikoihin. Ja tuon CH620:n osalta "news" sivu näyttää olevan viimeksi päivitetty 1998.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Enpä kyllä ymmärrä mitä tämä ketju tekee täällä uutispuolella, kun P2006:kin on esitelty jo vuonna 2006 aikoihin. Ja tuon CH620:n osalta "news" sivu näyttää olevan viimeksi päivitetty 1998.  :P

 

Täsä uudempaa Teknam P2006 uutista ( Joulukuu 2009 );

 

http://pacificwingsmagazine.com/2008/07/31/second-prototype-of-tecnams-p2006t-has-flown/

 

Se ei todellakan taida olla kit. Kitteihin suunniteltu lasiohjaamo ( ja autopilotti ) sen sijaan saattaa löytää tiensä siihen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään