Ilkka Mannikainen

Tony Halme kuollut

53 viestiä aiheessa

Meillä oli todellakin ennen "Sähköteurastuskeskus". Siellä kokeiltiin oikein väen vängällä, josko esim. hiustenkuivaajaan saisi työnnettyä sukkapuikon niin, että aiheutuu oikosulku. Markkinoille pääsi vain hiustenkuivaajia, jotka läpäisivät tämän ja monta muuta hassua testiä. Italiassa naiset käyttivät paljon edullisempia hiustenkuivaajia ja juuri hiusten kuivaamiseen - ei sukkapuikoilla eksperimentointiin. Jos joku blondi ryhtyi sukkapuikkoleikkeihin, saattoi tuloksena olla yksi blondi vähemmän sukua jatkamassa...

Boris, tiedät kyllä varmasti miten typeriä tekniikkaa tuntemattomat ihmiset voivat olla tekniikan suhteen. Siitä voi koitua myös korvausvaatimuksia laitevalmistajille. Pohjoisamerikkalaiset, joille "money" merkitsee, ovat tehneet tästä oikein "taidetta" laittamalla laitteisiinsa kaikenlaisia varoituksia, joita me "sivistyneet" eurooppalaiset pidämme ihan typerinä. Asia siis tiedostetaan sielläkin. Meillä homma hoidettiin ennenwanhaan niin, että etukäteen tehtiin kaikki mahdollinen kaikkien mahdollisten väärinkäytösten ehkäisemiseksi (Mr. Murphyn "laki" vissisti mielessä  ;D).

No, asiasta voi olla monta mieltä. Minä olen sitä mieltä, että ihmisen, joka ei tunne sitä miten laite toimii, pitää voida kaikissa kuviteltavissa tilanteissa käyttää sitä turvallisesti. Säästyvät samalla ne korvausrahatkin, jos pahin mahdollinen sattuu. Viimeksi viime viikolla luin lehdestä eräästä muuntajasta, joka vedettiin markkinoilta, siksi, että se voi aiheuttaa hengenvaaran käyttäjälleen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten olen edelleen sitä mieltä, että JSN:n (ja OTKESin) tapa sanktioimatta todeta, mikä meni pieleen, on rakentava tapa - myös tässä Tony Halme -jutussa.

(Tsori, jos poikkesin aiheestanne ;) )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten olen edelleen sitä mieltä, että JSN:n (ja OTKESin) tapa sanktioimatta todeta, mikä meni pieleen, on rakentava tapa - myös tässä Tony Halme -jutussa.

(Tsori, jos poikkesin aiheestanne ;) )

Poikkeamalla poikkeamastani olen tässä tapauksessa ihan samaa mieltä, sillä eihän Hazard suinkaan Halmeen kunniaa loukannut (sen lienee tehnyt parhaiten Halme itse eläessään), vaan tarkoitti kirjoituksellaan jotain aivan muuta. Koko tämä juttu todistaa vain siitä, että ihmiset eivät osaa lukea tai tulkita oikein lukemaansa. Sen, että ihmiset eivät osaa kirjoittaa näkee tälläkin foorumilla kuka tahansa esimerkiksi näitä yhdys sana hirviöitä tavatessaan.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään