Ismo Kemppainen

Kajaanin maatalousnäyttely ja yleisölennätys

9 viestiä aiheessa

Moi

Kajaanin maatalousnäyttelyn yhteydessä vuonna 1995 oli yleisölennätystä helikopterilla. Kyseessä oli ensimmäinen ja ainoa kerta kun olen ollut helikopterin kyydissä. Nyt sitten on alkanut kiinnostaa, että mikähän kopteri se mahtoi olla?

Samaisessa näytöksessä oli pelastusnäytös rajavartioston toimesta ja siitä kuvakin löytyi. Helikopteri oli OH-HVG Aerospatiale AS-332L1 Super Puma.

Mahtaisiko kukaan osata auttaa tässä asiassa?

IKe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Satutkos muistamaan kopterin värityksestä mitään, entä montako paikaa ja millaisessa istumajärjestyksessä? Voisi noilla tiedoilla jo vähän rajata mahdollisuuksia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Satutkos muistamaan kopterin värityksestä mitään, entä montako paikaa ja millaisessa istumajärjestyksessä? Voisi noilla tiedoilla jo vähän rajata mahdollisuuksia

Joku mielikuva on sinisestä kopterista, mutta se voi olla ajan saatossa vääristynyt ja ei siten oikea. Kyytiläisiä sopi muistaakseni 5 kerralla kyytiin. Kuvakin on olemassa jossa olen kyydissä. Kuva vain sattuu olemaan vanhempien arkistoissa ja kaukana kotoa, joten en nyt sitä saa esim. skannailtua tänne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tieto. Olin itse siellä myös pienenä mutta en muista paljon mitään siitä, mutta siitä kopterista on otettu video kuvaa ja olen katsonut sen monta kertaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tieto. Olin itse siellä myös pienenä mutta en muista paljon mitään siitä, mutta siitä kopterista on otettu video kuvaa ja olen katsonut sen monta kertaa.

Näin sitä tietoa alkoi löytymään :) Hieno juttu. Vielä kun rekkari saadaan selville niin katsellaan lenteleekö kyseinen yksilö vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinaakohan täällä jäädä joku asia selvittämättä? Tässä Ismolle harkittavaksi yksi todennäköinen vaihtoehto, joka kierteli tuolloin yleisötapahtumissa ja olisi voinut olla Kajaanin mullinäyttelyssäkin. Toinen samoilla apajilla pyörinyt "Jetikka" oli OH-HHW, jonka väritys on (oli) harmaa/punainen ja olihan siinä hiukan tumman sinistäkin.  OH-HLP tuhoutui jokunen vuosi sitten Kajaanissa.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-HLP tuhoutui jokunen vuosi sitten Kajaanissa.

Kiitos paljon lisätiedoista. Kovasti on koitettu selvitellä rekkaria, mutta vielä ei ole tullut vastaan. Tuli mieleen että voisipa ottaa yhteyttä vaikkapa paikallisen lehden toimitukseen ja udella, josko olisi tietoa/kuvia olemassa arkistossa. Tarkennettakoon tuota OH-HLP:n tuhoutumista, se tapahtui Paltamossa.

Aika moni asia tälläkin palstalla on ratkennut ja eiköhän tämäkin kunhan annetaan ajan kulua  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään