Guest harriveikko

Olihan Parolassakin lentokenttä

8 viestiä aiheessa

Aikanaanhan oli Parolassakin lentokenttä.Kun minä olin sielä armeijassa,oli vielä konehallejakin jäljellä.Tietääkö kukaan mistä-mihin kenttä oli käytössä ja oliko se pelkästään esim.sotilaskenttä?Mielenkiintoista olisi tietää myös muista vanhoista kentistä ja mihin tarkoitukseen kentät ovat olleet ja  milloin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olihan siellä jopa kaksi kiitorataakin  :thmbup:

Poikittaiselle radalle laskeutuva postikone laskeutui kerran pakettiauton katolle ja pidemmälle radalle laskeutunut Storch laskutui uppoheinikkoon.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olihan siellä jopa kaksi kiitorataakin  :thmbup:

Poikittaiselle radalle laskeutuva postikone laskeutui kerran pakettiauton katolle

Oliko pakettiauton katolla jarrutusjäljet?  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parolan kentällä oli lentotoimintaa vuosina 1935 - 62 jolloin siitä tuli Panssariprikaatin vaunujen harjoituskenttä. 50-luvun lopulla ja vielä 60-luvullakin oli kentällä vilkasta purjelentotoimintaa, muuten kenttä oli puhdas sotilaskenttä. Nykyään siellä taas lentelevät it:n maalilennokit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tutustunut Parolan (entiseen) lentokentään aivan maanpintaa myöden mopoaikaan 1977. Huonot oli kitkat  ;D Uskon että tällä foorumilla on myös muita saman kokeneita  :thmbup:

Nimim 2. PsvK

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään