Guest hurrikane2

Onko mahdollista uudelleeninstalloida WinMe ilman kovalevyn formatointia?

8 viestiä aiheessa

Moro,

Minulla on Windows Me (CD:illa, Disk1 ja Disk2), ja näköjään se on OEM-versio (mikä muuten on tuo OEM?). Olen kerran joutunut installoimaan Windows uudelleen, mutta silloin minä myös formatoin kovalevyn. Tällä kertaa en haluaisi sitä tehdä. Onko mahdollista uudelleeninstalloida WinMe ilman kovalevyn formatointia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, jos suorittaa asennuksen dosin kautta.

Ei tuo haitta puolena ois tuo formatointi. Ainahan sitä kaikenlaista ylmääräistä kertyy sinne windows kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuo haitta puolena ois tuo formatointi. Ainahan sitä kaikenlaista ylmääräistä kertyy sinne windows kansioon.

Juuri tässä tilanteessa se on, koska eilisen virtakatkon jälkeen WinMe käynnistyy ainoastaan "Safe Mode":ssa, ja en tiedä miten saada verkkokortti toimimaan (niin että voisin siirtää kaapelin kautta uusimmat varmuuskopiot tälle toiselle koneelle).

Niin, jos joku siis tietää miten saisi tuo verkkokortti toimimaan myös Safe Modessa, olisin kiitollinen.

Ja miten suoritetaan WinMe re-installointi DOSin kautta? Vanhalla Win98 boot diskillä pääsen kyllä DOSiin rebootin jälkeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OEM = Original Equipment Manufacturer, eli versio jonka saa myydä vain raudan mukana.

Pystyy sen silleenkin asentamaan, että hävität vaan Windows-kansion DOS-promptissa ensin ja sitten asennat Windowsin formatoimatta. Vikasietotilassahan on ainakin nykyään myös vaihtoehto "vikasietotila verkkotuella", mutta ainoan kerran sitä kokeillessani en ainakaan saanut toimimaan. Yksi konsti sitten on asentaa Windows ensin vanhan päälle, millä luultavasti saa sen verran toimimaan että saa datan talteen, ja sitten tyhjentää levy ja asentaa Windows kunnolla. Jos kone boottaa CD:ltä, kannattaa Windows asentaa sitä kautta. En tiedä asentuiko ME väärän version bootista CD:ltä ajamalla, voi se onnistuakin, mutta nihkeästi hyötyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun käynnistän tietokoneeni sillä tavalla, että minä voin valita juuri mitkä "osat" se lataa, niin olen huomannut että vika taitaa olla "Windows drivrutiner"-osassa. Yritin korvata kaikki .vxd-filut windows\system-kansiossa, mutta ilman tulosta. Kai myös dll:t ovat DRIVERS?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän niiden vehkeiden ajureihin sisältyy myös DLL-, SYS-, EXE- ym. tiedostoja. Kyllä se helpompi on noita korjata ajamalla normaali Windowsin asennus vanhan päälle. Sillä tavalla ei hävitä mitään datatiedostoja. Se ei kyllä myöskään luultavasti korjaa Wintoosaa kuntoon, mutta yleensä sen verran kuitenkin, että lähtee käyntiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, oli sitten loppujen lopuksi pakko formatoida. WinMe:n installointi edellisen päälle ei tepsinyt.

Kiitos kaikille vastanneile.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä oon joskus tiukalle jumille sellaisenkin tehnyt, että asensin toisen Windowsin eri kansioon, jotta sain koneen käyntiin ja datan talteen. Eipä vaan tullut tuota mieleen kertoa eilen :( En tosin ole varma onnistuuko tuollainen kahden ME:n samalle osiolle asentaminen, voi olla että sujuu vain 2000:lla ja XP:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään