Ilkka Mäkelä

DC-kolmosta vaaditaan päästökaupan piiriin?

1 viesti aiheessa

Asiasta en enempää tiedä kuin mitä DC-Yhdistyksen nettisivuilla lukee, joten liitän tekstin tähän:

 

Oikaistaan CO2-kurkku !

EU on direktiiveissään määrännyt mittarilentoa lentävät yksityiskäytössä olevat MTOM >5700kg ilma-alukset poikkeuksetta käymään päästökauppaa ja tämä koskee myös historiallisesti arvokkaita museolentokoneita.

 

Kaupalliset operaattorit saavat huimia päästöjä anteeksi poikkeuksien perusteella: lue ainakin kappaleet 33-35! yo linkistä suomeksi ja hämmästy.

Miksi OH-LCH:n max 1 vuotuinen tonni on ratkaiseva?

 

EU on EASA:n perustamisasiakirjan liitteessä (Directive EASA 1592/2002 Article 4, paragraph 2, Annex II) rajannut siinä mainitut koneet kaupallisesti merkityksettöminä vain kansallisen viranomaisen valvontaan.

Kenen etu on, että muutaman tunnin vuodessa mittarilentoa alle 4000 m korkeudessa lentävät museokoneet alistetaan tällaisen hääräämisen piiriin?

Jos sama kone ei lennä lainkaan mittarilentoa niin se ei kuulu päästökaupan piiriin. Onko kyseessä mittarilentovero?

Mittarilennon välttely ei ainakaan paranna lentoturvallisuutta.

Museokoneet eivät tuota "kasvihuonekaasuja" yläilmakehään sen kummemmin kuin Alpeilla ajavat autot.

 

Ilmailukulttuuri näyttää olevan ympäristöviranomaisille käsittämätön asia, vaikka ilmailuviranomainen asian ymmärtääkin ja huomioi määräyksissään.

 

Lisäksi suomen viranomainen on ulkoistanut valvonnan Alankomaiden viranomaiselle. Se vaatii omien lakiensa perusteella, että kaikki kommunikaatio on käytävä joko hollanniksi tai englanniksi.

Tsaarinvallankin aikana alamainen pystyi hakemaan viranomaisilta päätöksiä äidinkielellään, mutta nyt ei niin ole!

Parhaan käsityksemme mukaan suomi on EU:n virallinen kieli, mutta se ei näytä kelpaavan oikeuksia haettaessa.

On tavatonta, että suomalainen yleishyödyllinen museolentokoneyhdistys alistetaan Alankomaiden viranomaisen valvontaan ja sitä vaaditaan hakemaan laillisia oikeuksiaan vieraalla kielellä!

 

Tämä on varmaankin täysin laillista, mutta hyvin kaukana kohtuudesta!

 

Milloin suomalainen yhteisö alistetaan hakemaan oikeuksiaan esim Bulgarian viranomaiselta bulgaariksi?

http://dc-ry.fi

 

Lainauksen alussa mainittu kapulakielinen direktiivi löytyy yhdistyksen sivuilta kohdassa "uutisia", kun klikkaa alkuperäisessä tekstissä olevaa linkkiä.

 

Sitä en osaa sanoa, paljonko kolmosen päästökauppa vaatisi rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään