Harri Koskinen

ISS Aviation ulosmarssi Helsinki-Vantaalla

41 viestiä aiheessa

AntiDeIcing?  :o

 

Siis ensin on DeIcing, ja sitten tulee tää pulju ja jäädyttää koneen uudelleen?  ;D

Sitä mietin itsekin että aika hölmö nimi... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös se on täysin naurettavaa näissä että lentoyhtiöt saavat sen kaiken paskan niskaansa...

Surullista tässä on se, että kentällä toimii ISS:n ja Finnairin (NoPo + Barona) lisäksi viisi huolintayhtiötä, joissa ei ole lakkoiltu eikä lakkoilla tälläkään hetkellä. Silti näiden yhtiöiden ja heidän asiakaslentoyhtiöidensä maine kärsii, koska kansan silmissä Finnair = koko lentokenttä. Ne muutamat hölmöt, jotka tietävät että Finnair ei ole taivaiden VR, elävät sitten siinä median antamassa kuvassa, että ongelmat koskisivat Helsinki-Vantaan kenttää = kaikkia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jee,

 

Ana on sinäänsä ihan oikeassa, mutta ei mediaa jaksa kiinnostaa sellaiset yksityiskohdat kuin alihankkijoiden tarkat tiedot ja asiakkaat. Toimittaja raukat joutuisivat tekemään taustatyötä  :(. Täysin irrelevanttia lööppien kannalta. Aikoinaan on kentällä on ollut Finnairin sumuja ja matkustajat ovat myöhästyneet lennoilta kun Finnairin poiliisit ovat ratsaneet ylinopeuksia Tuusulantiellä.  ;D

 

Harf!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuokra työ ja alihankinta on aivan kaksi eri asiaa. ISS:n pyynnöstä kyseinen alihankinta yritys on diilin tehnyt.  ADI OY hoitaa ISS Aviationin jäänpoiston lisäksi useita muita alihankinta töitä mm. Finnairin Tekniikassa. Ottakaa ihmiset selvää asioista ennen kuin rupeatte avautumaan foorumilla !!!!!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Lentomatkatavaroita käsittelevä ISS Aviation harkitsee työntekijöiden ulosmarssin kustannusten maksattamista kapinoitsijoiden kukkarosta. ISS Aviationin toimitusjohtaja Jyri Ketola sanoo yrityksen antaneen Helsinki-Vantaan lentokentän ulosmarssista kirjallisen varoituksen reilulle parillekymmenelle työntekijälle. Vahingonkorvausvaatimukset eivät välttämättä koske Ilmailualan unionia (IAU).

 

- Tämä ei ole liittoon, vaan yksittäisiin henkilöihin kohdistuva toimi, tosin mietimme sitä vielä. Joku euromäärä per henkilö pitää laskea sille, mitä on tapahtunut, Ketola sanoo.

 

Maanantainen ulosmarssi aiheutti ISS:lle 30 000 euron kustannukset. Lisäksi muille yhtiöille arvellaan tulleen ainakin 20 000 euron tappiot. Eniten kärsi Blue 1, joka joutui pitämään työntekijöitään ylitöissä ja tuomaan oman väkensä siirtämään koneet huoltoon.

 

ISS Aviationin pääluottamusmies Mikko Tuunasen mielestä on kohtuutonta syyttää yksittäisiä henkilöitä. Työtuomioistuin on hänestä oikea paikka ratkaista asia.

 

aamulehti

 

Hienoa nähdä, että asioihin aletaan suhtautua niihin kuuluvalla vakavuudella.

Jos kyse on ollut yksittäisten työntekijöiden "tempauksesta", niin vahingot tulee periä juuri näiltä yksittäisiltä työntekijöiltä.

Jos kyseessä on laiton työtaistelutoimenpide, peritään vahingot toimenpiteen organisoineelta liitolta.

Korvauksiin ovat oikeutettuja muutkin tahot kuin ISS. Ainakin ulosmarssista siipeensä saaneiden lentoyhtiöiden olisi vaadittava korvaukset täysimääräisinä joko työntekijöiltä tai liitolta yllä olevan mukaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa nähdä, että asioihin aletaan suhtautua niihin kuuluvalla vakavuudella.

...olisi vaadittava korvaukset täysimääräisinä joko työntekijöiltä tai liitolta yllä olevan mukaisesti.

 

Toivottavasti olet myös sitä mieltä, että työnantajan syyllistyessä laittomaan toimenpiteeseen, pitäisi työnantajan tai työnantajaliiton korvata työntekijöille aiheutuneet menetykset täysimääräisenä?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattuu muuten olemaan liiton (IAU) siunaus alihankinta sopimukselle, sekä myös työntekijät sen hyväksyneet. Mutta kuinkas kävikään... Rupes pojat kiukkuttelemaan....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Surullista tässä on se, että kentällä toimii ISS:n ja Finnairin (NoPo + Barona) lisäksi viisi huolintayhtiötä

Surullista on myös se, että näin pienellä kentällä on ylipäätään noin monta huolintayhtiötä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Surullista on myös se, että näin pienellä kentällä on ylipäätään noin monta huolintayhtiötä...

 

Miksi surullista ? Vapaa kilpailu jyllää  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis Baronalla pitäisi olla monopoliasema?

No ei todellakaan. Jollain "paremmalla" firmalla kyllä... Airpro... Servisair... tai jopa ISS Aviation... ;D Kyllä 2 tai korkeintaan 3 handling-yhtiötä riittäis tälläsellä kentällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kohta varmaan marssii Airpro:n porukka pihalle maakunta kentiltä, kun ISS Aviation ottaa ne maahuolinnat haltuunsa lähiaikoina. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kohta varmaan marssii Airpro:n porukka pihalle maakunta kentiltä, kun ISS Aviation ottaa ne maahuolinnat haltuunsa lähiaikoina. :thmbup:

 

Mistä moinen tieto?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kohta varmaan marssii Airpro:n porukka pihalle maakunta kentiltä, kun ISS Aviation ottaa ne maahuolinnat haltuunsa lähiaikoina. :thmbup:

 

Edelleen odotellaan vastausta-

 

- H

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään