Sami V J Hämäläinen

Positiivisten ilmailuasioiden ketju

250 viestiä aiheessa

Tämä piti kirjoittaa jo eilen. Maanantaina lääkärintarkastus iltapäivällä, torstaina posti toi medikaalin kotiin. Mukana saatekirje jossa kerrottiin, että poikkeuksellisesti medikaali tulee suoraan postiosoitteeseen ja lasku seuraa perässä. Toivottavasti poikkeusmenettelystä tulee pysyvä käytäntö. Hyvä TraFi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta tuo on OIKEASTI kehitystä! Eli luotetaan ihmisiin! Lentäjälle annetaan hieman luottoa. Hyvä TraFi sanon minä myös!

saku

P.S. Lentäjät ovat minun mielestä hyviä maksajia. Opistolle sattui ensimmäinen asiakas 2,5 vuoteen kun joudumme perimään kurssimaksua. Lentäjät omistavat varsin kalliita lentolaitteita niin on ihan kohtuullista, että viranomainen myöntää noin 100 euron luottoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaasan Hallinto-oikeudesta tänään tulleen päätöksen mukaan (koskee Jämin lentopaikan ympäristölupaa) toiminta-ajat Jämillä säilyvät ympäristöluvassa määrättyinä aikoina, eli klo 7-22 joka päivä. Huh kun helpotti..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

^Hyvähyvä!

mun mielestä on erittäin positiivista, että tyttö 8v sanoi keskiviikkona 38 asteen kuumeessa sohvalta että "koska me sinne lennokkileirille lähdetään" ja se lähtö on nyt sit huomenna kun junnu on parantunu :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En keksinyt parempaa otsikkoa, niin laitanpa sitten tähän:

Klementjevan vuori Krimillä suojelukohteeksi

Krimin ministerineuvosto otti huomioon Krimin yleisen syyttäjän protestin ja nimesi Klementjevan vuoren Hiljaisen lahden luonnonsuojelualeen osaksi. Kaikenlainen maanviljely ja rakennustoiminta alueella on tästä eteenpäin kielletty.

Aiemmin ilmoitettiin, että Krimillä oli kaavoitettu ja pantu myyntiin vuori, jolla harjoitteli lentäjiä koko maailmasta. Ilmailijoiden protesteilla oli vaikutusta, ja nyt paikallisten vallanpitäjien mukaan vuoren pitää säilyä varjoliito ja purjelentokeskuksena.

Klementjevan vuori (Usun-Sirt), on mäki Krimillä, lähellä Koktebeliä, ja on neuvostoliittolaisen purjelennon kehto. Vuori on nimetty noina aikoina menehtyneen purjelentäjä-koelentäjän  kunniaksi. Usun-Sirtin harjanne on laaja ja kumpuileva, leveydeltään neljä kilometriä, jossa on jatkuvasti nousevia ilmavirtauksia.

http://news.liga.net/news/N1005171.html

NTV Video: http://www.ntv.ru/novosti/184131/

Kuvia: http://vasisualij.livejournal.com/284730.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jälleen kerran Trafista loistavaa palvelua..  :thmbup: , vaan eipä mulla kyllä ollut minkäänlaisia ongelmia Ilmailuhallinnonkaan suhteen..  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jälleen kerran Trafista loistavaa palvelua..  :thmbup: , vaan eipä mulla kyllä ollut minkäänlaisia ongelmia Ilmailuhallinnonkaan suhteen..  :)

Taneli sä oot aika velho, hyvä niin. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taneli sä oot aika velho, hyvä niin. :thmbup:

Äläs ny, mä oon vaan mä.. tänään oli menestyksekäs palaveri metsähallituksen kanssa, puiden kaadosta kenttäalueelta.. alkuun vähän nihkeää mut lopputulos just niin kuin pitikin..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äläs ny, mä oon vaan mä.. tänään oli menestyksekäs palaveri metsähallituksen kanssa, puiden kaadosta kenttäalueelta.. alkuun vähän nihkeää mut lopputulos just niin kuin pitikin..  ;D

Eli lähdit tietenkin ehdottamaan, että koko läänin puut kaadetaan -- siitä nihkeys. Kun sitten lopulta tyydyit siihen, että kentän ympäriltä otetaan ylimääräiset pois, niin pitivät hekin itseään voittajina?  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesivehmaan kuppila aukeaa kohta? Eiks jeh?

(Kattelin just viime syksyn videota ja muistin että se kuppila on luvassa täksi kesäksi)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli lähdit tietenkin ehdottamaan, että koko läänin puut kaadetaan -- siitä nihkeys. Kun sitten lopulta tyydyit siihen, että kentän ympäriltä otetaan ylimääräiset pois, niin pitivät hekin itseään voittajina?  :thmbup:

Ei, en tyytynyt.. kyl koko läänin puut kaadetaan..  ;D Sanoisin et maisemaan tulee aika iso muutos.. huomaat kyl tuos keväällä.. Mut ku oli mun eka tapaaminen ko. virkamiehen kans ni tuumasin et aloitetaan pienestä, ja hoidetaan oma osuus hommasta linjakkaasti ni seuraavalla kerralla voidaan pyytää sit vähä enemmän..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa eilen kävi yhtä höperösti, kävi isompaa kalustoa moikkaamassa, ryntäsin valokuvaustarvikeosastolle kamera mukaan pihalle ja vaimo sanoi, tuosta se meni. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Medical! :thmbup:

Tähän vielä kerrointa: maanantaina Oksasella ja eilen tipahti postia TraFilta. Ei todella mikään huono toimitusaika :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja eilen kävi SL kone minua moikkaamassa, rekisteriä en valitettavasti, ne lasit näes, oisko tänään 520 ajellu, hiukka kaukaa meni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään oli Joroisissa asematasolla iso vihreä helikopteri, oikea rometto, ja sotaisan näköinen. Oliskohan se ollut se Suomen armeijan uusi? Kun se läksi pois, niin ilmoitti rullaavansa lähtöpaikalle 14:lle. Kävin  katsomassa se teki todellakin niin! Medihelit singahtaa yleensä hallinsa edestä suoraan haluaamaansa suuntaa.  Pyörille tämä mönki kiitoradalle, ja lähti sitten valot vilkkuen kohti etelää. Seuralaisena sillä oli sellainen, oranssi-vihreä ultran näköinen hippiäinen. Kyllä tuli turvallinen olo, kun näki että pojat valvoo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHF 090650Z 27005KT 240V350 CAVOK 24/13 Q1016=

TAF EFHF 090532Z 0906/0915 28005KT CAVOK=

TAF EFTP 090530Z 0906/1006 25005KT CAVOK PROB30 0909/0913 FEW040CB(<ääh-toi-mitää)=

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään