Mikko Sokero

Cessna törmäsi mastoon Kuopiossa

51 viestiä aiheessa

Laminaarisen palamisnopeuden huippu bensalla on n. lambda 0.85, siitä rikastamalla tai laihentamalla palamisnopeus hidastuu. Jos lähtökohta on ollut vaikkapa tuo lambda 0.85, niin seosta rikastamalla käyntihäiriöt olisivat olleet liki identtiset. Myös rikas seos saattaa aiheuttaa pakoputkistossa paukahtelun.

Lisäksi esim. täytöksen diluutio laskee palamisnopeutta tuntuvasti, muuttujia on aivan hitosti enemmän kuin tuossa on annettu ymmärtää. Sen takia sanoin, että tuo on yksinkertaistettu aika rankasti.

 

Ei nuo lentomoottorit ole ennenkään olleet näin tarkkoja seoksen suhteen, yleensä esimerkiksi lentoonlähdöt tehdään seos täysin rikkaalla. Ei ne silloinkaan pauku tai röpötä, vaan painuvat taivaalle. Turha alkaa väittämään että se on sen vuoksi kun ne jäähdyttävät itseään bensalla.

Nythän puhutaan lentämisestä ja työntämällä seoksen rikkaalle, koneesta olisi saatu kaasua lisäämällä lentoonlähtötehot, joka yleensä riittää viemään konetta ylöspäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään