Jussi Seppälä

Fleet-listanne?

10 viestiä aiheessa

Ajattelin kysäistä, miten täkälaiset pitävät kirjaa kuvaamistaan koneista? Olettaen, että pitävät.

Moni pitkän linjan kuvaaja käyttää yksinkertaisesti vihkoa ja lyijykynää, mutta siihen en itse oikein syty. Monilla on alustariippumaton .txt-tiedosto tai vastaava koneellaan.

Keräsin omiani vähiäni Excel-taulukkoon hetken aikaa, mutta se hiipui jossain vaiheessa. Rekisterien lisäily unohtui turhan helposti siinä vaiheessa kun koneelle pääsi, tai sitä vain lykkäsi kunnes koko jutun unohti.

Helpointa olisi, jos saisi esim. yksinkertaisen php- ja MySQL-pohjaisen ratkaisun, jota voisi helposti käyttää myös puhelimen selaimella. Muitakin vaihtoehtoja lienee, mutta mikä olisi optimaalisin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä käytän Lightroomin tageja. Toimii omaan käyttööni loistavasti. Etuna on mm. mahdollisuus nähdä helposti montako kuvaa mistäkin yksilöstä on, minkä tasoisia ja koska otettu.

Ja jos haluaa, ne saa myös exportattua esim. Exceliin.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä käytän Lightroomin tageja. Toimii omaan käyttööni loistavasti. Etuna on mm. mahdollisuus nähdä helposti montako kuvaa mistäkin yksilöstä on, minkä tasoisia ja koska otettu.

Ja jos haluaa, ne saa myös exportattua esim. Exceliin.

tomppa

Lightroom on täälläkin ja tagit käytössä. Vain tuota Excel-porttausta en tiennytkään.

Tosin löysin jo Wordpressiin ihan mukiinmenevän pluginin, jolla saan jokseenkin sellaisen listauksen aikaan kuin halusinkin. Manuaalista työtä tosin on tiedossa vähän enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lightroom on täälläkin ja tagit käytössä. Vain tuota Excel-porttausta en tiennytkään.

Okei, mä vähän oikaisin  ;D.

Metadata -> Export Keywords

Tästä tulee txt-tiedosto, minkä luonnollisesti saa vaikka Exceliin.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä tuli mieleeni, on kellään tiedossa, mistä saisi/mikä on paras ajantasalla pidettävän listauksen lentoyhtiöiden laivastoista rekisterinumeroineen ja sarjanumeroineen? Kyseessä voi olla maksullinen  tai maksuton mutta ehdottomasti sähköisessä muodossa ja lista pitää pystyä siirtämään vaikkapa csv- tai xml-muotoon joko kokonaan tai ositettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä tuli mieleeni, on kellään tiedossa, mistä saisi/mikä on paras ajantasalla pidettävän listauksen lentoyhtiöiden laivastoista rekisterinumeroineen ja sarjanumeroineen? Kyseessä voi olla maksullinen  tai maksuton mutta ehdottomasti sähköisessä muodossa ja lista pitää pystyä siirtämään vaikkapa csv- tai xml-muotoon joko kokonaan tai ositettuna.

Airframes.org on kattava, luotettava ja ajantasainen, mutta materiaalin saa vain copy-paste-tekniikalla, ei valmiina tiedostoina. Ainakin minulle tuokin on kyllä riittänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen lataillut tuolta: http://www.airfleets.net/home/ laivastoluetteloita. PDF-tiedostojen lataus vaatii maksullisen rekisteröitymisen.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään