Guest ToniH22

Suosituksia P4 emolevyksi.

10 viestiä aiheessa

Juu, ensikuussa tulee jälleen kokoonpano päivitys. Suorittimeksi olen päättänyt vaihtaa Pentium 4 3.0ghz Prescott, mutta en ole tietoinen hyvistä emolevyistä.

Joten eikun suosituksia tulemaan, Esa kun on perillä noista P4 platformeista, niin sinulla varmaan löytyy suosituksia emolevyistä tuolle prossulle ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä niitä juuri ole setvinyt, käytän enimmäkseen niitä mitä laitetoimittaja omissa työasemakokoonpanoissaankin kulloinkin käyttää. Yleensä mulle riittää että on Intelin piirisarja ja integroitu verkkoliitäntä eikä ole laatuongelmia. Sen vähän mitä mulla on ollut tunnetumman merkkisiä, niin Asukseen olen ollut tyytyväinen, Abitin kanssa on saanut tapella BIOSin levyasematuen kanssa, tosin kyseisessä mallissa oli ensimmäisiä Ultra-ATA-ohjaimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuo Max3 vaikuttas ihan testien mukaan hyvältä emolevyltä. Joten taitaa sekin homma olla sitten selvä. Kiitos vaan opastuksesta Intel Maailmaan :D...ATI:sta en luovo :=)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ATI:sta en luovo :=)

Juu, ei kannata, toimineet kaikissa meidän koneissa(Intel-piirit&prossut) komiasti. Ja ittellä on myös IC7-G, tuo MAX3 on sen jatkokehitelmä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omani on GigaByte GA-8KNXP Canterwood. Ihan oivallinen lankku P4 3,0 GHz HT:llle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tosiaan mulla on nyt viimeisimmät olleet Elitegroupin (ECS) ja sitä edelliset First international computerin (FIC) valmistamia. Ei ole ollut laatuongelmia ja hiukan ovat halvempia kuin Asuksen vastaavat. Kovin isoja erojahan noissa ei nykyään ole, kun melkein kaikki on piirisarjassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiukka samaa kyselisin itsekkin..ajattelin prosessoriksi P4 3200Mhz Prescottia. 243e

Siihen emolevy...kannattaako "pihistellä", eli esim. ostaa Asus P4P800 SE/GD -mallia, hintaa 99e, melkein tuplaten halvempi kuin tuo Abitin mistä puhuitte.

Muistiksi Kingston HyperX 1Gb DDR 400Mhz. 304e

Voi ja pitääkin esittää omia ehdotuksia, kun on hiukka ulkona nykyisestä palikkatouhuista. :P

EDIT: Niin vielä semmosta, että onko 64bittinen vielä turha ostos? Eli menenkö AMD vai Intel linjalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Asus kuulostaa speksien mukaan hyvältä valinnalta.Muistiksi

voisit valita Kingstonin Value RAM400 tai esim Twinmoss kampoja

2*512.Ne ovat n.100€ kappale.Niitä ei saa NS.Kittinä.Kitt on aina

testattu toimimaan dualina.Minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia

ajaa tavallisia kampoja dualina.Kannattaa myyjän kanssa sopia

että jos ei toimi niin vaihdetaan.Säästyneet rahat voipi käyttää

esim Intel Northwood 3.4G prossuun n.300€.Se on tehokkaampi

kuin 3.4G Prescott.Prescott on parhaimmillaan vasta 3.6G ylöspäin.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään