Jukka Palander

Kokemuksia Wizzairista?

47 viestiä aiheessa

Terve!

Ollaan paremman puoliskon kanssa varaamassa reissua Turusta Budapestiin. Lennot suuntaansa maksaa 19,99. Varaustilanteessa tuli hieman hämminkiä:

-Laukuista veloitetaan 10€/kpl. Loppusummassa kuitenkin laukusta veloitetaan 20€ per/hlö. Mistä tämä kympin lisä ilmaantuu?

Onko yhtiö muuten millainen? Lennot ajallaan? Kokemuksia otetaan vastaan!

EDIT. Pystyykö Wizzairilla maksamaan nettipankin kautta / Visa electronilla?

EDIT2. Netissä lukee joka paikassa, että lennot Turusta Budapestiin alkaisivat vasta 15.3, mutta lennot Wizzairin sivujen varausjärjestelmän mukaan alkavat jo 8.2. Kumpaako tässä nyt uskoa? Itse olemme juuri katsoneet lähtöä jo 25.2.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Laukuista veloitetaan 10€/kpl. Loppusummassa kuitenkin laukusta veloitetaan 20€ per/hlö. Mistä tämä kympin lisä ilmaantuu?

Se on per suunta, eli menopaluusta tulee toki kaksinkertainen summa.

Onko yhtiö muuten millainen? Lennot ajallaan? Kokemuksia otetaan vastaan!

Aika lailla perushalpisyhtiö, sijoittaisin jonnekin Ryanairin yläpuolelle mutta Easyn alapuolelle. Koneet uudehkoja (tai jopa ihan uusia) Airbuseja, penkit mukavammat kuin Ryanilla, henkilökunta itäeurooppalaista, joskus pieniä kieliongelmia. Myynnissä olevat tuotteet kohtuuhintaisia, ei niin ylihinnoiteltuja kuin noilla mainituilla kilpailijoilla. Kaikki lennot jotka minä olen lentänyt ovat olleet kutakuinkin ajallaan.

Kunnon budjettityyliin se Turun entinen rahtiterminaali on aika karu paikka, tosin en ole ollut siellä kuin kerran viikon avajaisten jälkeen joten voi olla että sitä on kehitetty edelleen sen jälkeen.

EDIT. Pystyykö Wizzairilla maksamaan nettipankin kautta / Visa electronilla?

Nettipankilla tarkoittanet suomalaista verkkomaksamista - ei toimi. Tosin periaatteessa maksaa voi tilisiirrolla, mutta unkarilaiselle tilille ja nuo kansainväliset tilisiirrot on aina vähän sähläämistä joten ei maksane vaivaa. Electron muistaakseni toimi, mutta samat käsittelykulut siitä otetaan kuin luottokortistakin, joten hyöty on aika kyseenalainen.

kielionge

EDIT2. Netissä lukee joka paikassa, että lennot Turusta Budapestiin alkaisivat vasta 15.3, mutta lennot Wizzairin sivujen varausjärjestelmän mukaan alkavat jo 8.2. Kumpaako tässä nyt uskoa? Itse olemme juuri katsoneet lähtöä jo 25.2.

Finavian uutisen mukaan taas 11.2 :). Luottaisin tässä tapauksessa toki eniten itse yhtiöön, joten tuo kahdeksas lienee lähellä totuutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhden reissun olen ko. firmalla tehnyt, Poznan-Cork-Poznan. Itse tykkäsin ja oltiin ungefär ajoissa. Boardingin alkamisen molemilla kentillä huomasi lähinnä portille muodostuneen jonon lisääntyneestä liikkeestä. Koneessa sai matkustaa rauhassa, eikä jatkuvasti oltu tyrkyttämässä arpaa sun muuta. Drinksut tuli, drinksut meni ja se siitä. Kuulutuksista ei tosin tahtonut saada selvää. Valitsisin toisenkin kerran jos tarvetta ilmaantuu.  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia jo tähän mennessä tulleista vastauksista! Sen verran vielä varmistelen, että onko Wizzairilla tapaa maksaa suomalaisin keinoin liput, jottei siitä tulisi enää lisää kustannusta. Kohta "bank transfer" lisää ainakin lipun varaamisen alkuvaiheessa 10 euroa lisää hintaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan ok toi Wizzair, viime vuoden toukokuussa tuli käytyä Gdanskissa ja Budapestiin ollaan menossa toukokuun lopulla.

Meillä oli lennot ihan ajallaan kumpaankin suuntaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan ok toi Wizzair, viime vuoden toukokuussa tuli käytyä Gdanskissa ja Budapestiin ollaan menossa toukokuun lopulla.

Meillä oli lennot ihan ajallaan kumpaankin suuntaan.

Hyvä juttu! Nyt on nimittäin meilläkin reissu varattu helmikuun lopulle. Pankkisiirrosta veloittivat vielä 10 €.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin juuri viikolla liput ensi keskiviikolle/perjantaille Tku-Gdansk-Tku, kuluineen 50 Ekee. Kerron kokemuksista viikon päästä. Tn ok reissu, sillä matkatoimisto tarjosi Tre-Arlanda-Köpis-Gdansk vaihtoehtoa ja aikaa kuluisi koko jumalan päivä. Tuo 50 oli kyllä hieman vaikea selittää pomolle, ei oikein ensin uskonut..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin juuri viikolla liput ensi keskiviikolle/perjantaille Tku-Gdansk-Tku, kuluineen 50 Ekee. Kerron kokemuksista viikon päästä. Tn ok reissu, sillä matkatoimisto tarjosi Tre-Arlanda-Köpis-Gdansk vaihtoehtoa ja aikaa kuluisi koko jumalan päivä. Tuo 50 oli kyllä hieman vaikea selittää pomolle, ei oikein ensin uskonut..

Minä taidan pistää paremmaksi kun varasin ne lennot eilen Tku-Bud-Tku kuluineen 65 €.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosi takaperin matkattiin Tku-Gdansk-Tku. Kaikin puolin muuten erittäin hyvä setti, se turun terminaali vaan oli ihan oma kokemuksensa ainakin silloin  :)

Lennot oli ajallaan, palvelu hyvää, koneet oli ihan mukavia enkä huomannut että olisi esimerkiksi ostoksia tyrkytetty sen enempää kun millään lentoyhtiöillä. Meidän reissu maksoi silloin kahdelta hengeltä noin 70€ yhden matkalaukun kanssa kuluineen päivineen. Budapesti tulee varmaan koeajettua kanssa.

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pomolta oli maili, että lähtee mukaan "kun on niin halpaa"  ;D ;D

Mainonnan uhri!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taidan pistää paremmaksi kun varasin ne lennot eilen Tku-Bud-Tku kuluineen 65 €.  :laugh:

TKU-BUD-TKU

Price summary:

web            19.98 EUR

web            10.58 EUR

booking fee

Mastercard, Visa, Diners Club

20.00 EUR

Baggage fee

20.00 EUR

Taxes          49.00 EUR

Total Price  119.96 EUR

Eli karvan vajaa alle 60 ekee per naama.

Ja menee näköjään Visalla maksaessa 10 EUR per naama vaikka on samalla laskulla maksettu  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TKU-BUD-TKU

Price summary:

web            19.98 EUR

web            10.58 EUR

booking fee

Mastercard, Visa, Diners Club

20.00 EUR

Baggage fee

20.00 EUR

Taxes          49.00 EUR

Total Price  119.96 EUR

Eli karvan vajaa alle 60 ekee per naama.

Ja menee näköjään Visalla maksaessa 10 EUR per naama vaikka on samalla laskulla maksettu  >:(

Joo siis meilläkin makso lennot 19.99€ per suunta/hlö. Siihen päälle matkalaukut molemmille 10€/suunta/hlö. Sitten vielä bank transferillä maksettuna 10 euroa kuluja päälle. Loppukustannukset kahdelta karvan verran alle 130 euroa. Tolla bank transferilla on kaikkein edullisin maksaa koko ostokset. Säästää lopussa edes sen kympin verrattuna visalla maksuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin ainakin toimi bank transferilla maksu. Perjantaina varasin/maksoin liput ja eilen oli tullut Wizzairin omalle sivulle "confirmed" merkintä. Todella hyvä tuo oma tunnus muutenkin tuolla Wizzairin sivuilla mistä voit tehdä nettilähtöselvityksen, muuttaa lentoa jne. jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen lentänyt Wizzillä Turusta Gdanskiin toista kymmentä kertaa ja takaisin.

Viime kerralla yritin ensimmäistä kertaa tilinsiirtoa mutta homma meni plörinäksi. Rahat pitää olla Wizzin tilillä 24h sisällä tai varaus peruuntuu.

Itse tyhmänä tein tilinsiirron Sampo pankista perjantaina eikä siirto tietenkään onnistunut määrätyn ajan sisällä. Tästä on jo nyt muutama kuukausi aikaa mutta rahat ovat vieläkin siellä Wizzin tilillä. No, 25€ ei paljoa ole mutta kuitenkin. Olen pistänyt meiliä asiasta mutta vastausta ei ole kuulunut. Ilmesesti viestejä ei edes käsitellä lainkaan, vaan asiakkaat yritetään saada soittamaan ylihintaisiin palvelunumeroihin.

Muuten homma on aina toiminut. Lähes aina minulla on ollut oma penkkirivi käytössä ja palvelu muutenkin pelaa lennoilla.

Kakkosterminaalin arvostelijoita en ymmärrä. Halli on todella siisti wc tiloista puhumattakaan.

Lentoaika on aina ollut jopa alle tunnin mikä on plussaa.

Lentokapteenina on ollut joko britti tai puolalainen. Stuertti sanoi minulle, että puolalaiset lentäjät ovat lähes poikkeuksetta ex ilmavoimien lentäjiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos hyvä tuuri käy, niin saattaa saada ihan suomenkielisenkin kapteenin kuulutuksen. Ja jos vieläkin parempi, niin kaunis lentoemäntäkin puhuu kotiopetuksena opittua suomea. Eli jos siellä kabiinissa örvelletään tai juodaan omasta pullosta, niin ainakin perinteiset kotimaiset kirosanat tulevat niin sujuvasti, että sitä ollaan kilttiä poikaa loppulennon ajan.

Seppo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen lentänyt Wizzillä Turusta Gdanskiin toista kymmentä kertaa ja takaisin.

Viime kerralla yritin ensimmäistä kertaa tilinsiirtoa mutta homma meni plörinäksi. Rahat pitää olla Wizzin tilillä 24h sisällä tai varaus peruuntuu.

Itse tyhmänä tein tilinsiirron Sampo pankista perjantaina eikä siirto tietenkään onnistunut määrätyn ajan sisällä. Tästä on jo nyt muutama kuukausi aikaa mutta rahat ovat vieläkin siellä Wizzin tilillä. No, 25€ ei paljoa ole mutta kuitenkin. Olen pistänyt meiliä asiasta mutta vastausta ei ole kuulunut. Ilmesesti viestejä ei edes käsitellä lainkaan, vaan asiakkaat yritetään saada soittamaan ylihintaisiin palvelunumeroihin.

Muuten homma on aina toiminut. Lähes aina minulla on ollut oma penkkirivi käytössä ja palvelu muutenkin pelaa lennoilla.

Kakkosterminaalin arvostelijoita en ymmärrä. Halli on todella siisti wc tiloista puhumattakaan.

Lentoaika on aina ollut jopa alle tunnin mikä on plussaa.

Lentokapteenina on ollut joko britti tai puolalainen. Stuertti sanoi minulle, että puolalaiset lentäjät ovat lähes poikkeuksetta ex ilmavoimien lentäjiä.

Hmm, outoa. Itse varasin liput perjantaina aamupäivällä enkä odottanutkaan, että rahat olisivat tilillä vielä samana päivänä (maksoin ne silloin välittömästi). En tiedä millä Wizzair varmistaa tuollaisessa tilanteessa siirron, mutta itselläni lippujen tila oli "On hold" koko viikonlopun yli ja vielä maanantainakin. Tiistaina tila oli muuttunu "Confirmed" kun rahat olivat nähtävästi ilmestyneet heidän järjestelmäänsä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wizzin mainoskampanjaa Turku-Varsova reitille facebookista (josko tämä aloituspäivämäärä pitäisi)

Wizzair lanseeraa uuden reitin: Varsova-Turku. Sen kunniaksi ovat laittaneet myyntiin erän lippuja, alkaen 14.99€. Liikennöinti alkaa 10. huhtikuuta 2010

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lupasin kertoa ensikokemuksia, no kävi hieman nolosti: Keskiviikkona kone oli useita tunteja (noin 6), kun ei ollut ihan pakkomatka ja en viitsinyt jäädä kukkimaan terminaaliin, niin ajoin takaisin kotiin. Ensi kerralla paremmalla onnella. Turhaan sitä terminaalia moititaan, kyllä se Tampere 2:n hakkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lupasin kertoa ensikokemuksia, no kävi hieman nolosti: Keskiviikkona kone oli useita tunteja (noin 6), kun ei ollut ihan pakkomatka ja en viitsinyt jäädä kukkimaan terminaaliin, niin ajoin takaisin kotiin. Ensi kerralla paremmalla onnella. Turhaan sitä terminaalia moititaan, kyllä se Tampere 2:n hakkaa.

En saanut nyt viestistäsi kiinni. Siis kone oli 6 tuntia myöhässä ja et lähtenytkään lennolle vaan päätit mennä kotiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selitys on yksinkertainen: Olin työmatkalla ja tuo myöhästyminen tarkoitti, että en millään enää ehtisi sovittuun tapaamiseen. Työkseen matkustavana en lähtenyt tekemään hukkareissua. Kotiin palaaminen ja 50 Eken lipun käyttämättä jättäminen on työnantajalle paljon halvempaa kuin kahden päivän tarpeeton reissu. Harmi sinänsä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on sitten Wizzair koettu. Turusta lähdettiin 25 pvä helmikuun puolta ja saavuttiin eilen 1 pvä maaliskuuta. Turun 2-terminaali oli ensinäkemän jälkeen todellinen shokki, mutta ulkonäköhän ei matkaan vaikuta.  ;) Terminaalista huomasi siis, että se on ollut entinen rahtiterminaali. Turvatarkastuksen jälkeen terminaalissa oli kahvila ja pieni taxfree myymälä. Lentomme oli mennen tullen lähestulkoon täynnä (varmaan jotain 95%). Koneeseen pääsymme jäi jostain syystä hieman myöhäiseksi, niin lentomme lähti joitakin minuutteja myöhässä. Penkkejä koneeseen ei oltu valittu etukäteen vaan ne sai valita vapaasti koneeseen mennessä.

Budapestissa oltiin kuitenkin aikataulun mukaisesti, jopa hieman ajoissa. Lennolla tarjottiin maksua vastaan pariin otteeseen virvokkeita ja sämpylöitä sekä leluja ja kosmetiikkaa oli mahdollista ostaa. Jalkatilat olivat ihan normaalit (vast. Finnairin koneissa tms.). Valitettavasti koneen rekisterinumeroa en ottanut talteen. Budapestin 1 terminaali on todella siisti ja hyvä! Tietenkin pienempi kuin 2 terminaali (pääterminaali). Kaikki halpalentoyhtiöt käyttävät Budapestin 1 terminaalia.

Eilen takaisin tullessa koneemme lähti ajallaan ja kone oli selvästikin uusi yksilö (rek. HA-LPY). Sisällä kaikki näytti uudelta ja eroavaisuutta menomatkan koneeseen oli. Kone oli erittäin hiljainen. Hyvä, että melkein kuuli kun moottorit käynnistyivät tai kun kone kiihdytti. Penkit olivat kapeat, penkkejä oli selvästi enemmän ja säätömahdollisuutta ei ollut. Lento oli Turkuun saapuessaan jopa 25 minuuttia etuajassa todennäköisesti johtuen myötäisistä tuulista. Kuulutukset lennoilla mennentullen olivat hieman sekavat. Lentoemännät puhuivat nopeasti ja yhteen syssyyn sekä englanniksi että unkariksi eikä oikein ottanut selvää milloin se puhuu englantia ja milloin unkaria. Lentäjät eivät turhia pölötelleet matkustamon puolelle. Mennessä heti ennen käynnistystä toivotti kaikki tervetulleeksi ja kertoi vähän Budapestin säästä. Tullessa lentäjät eivät kuuluttaneet matkustamon puolelle muistaakseni ollenkaan.

Muutama kuvat havannoillistamaan eilisen lennon matkustamoa:

Itse n. reilut 180 centtisenä tila oli vähän ahdas ja nukkuminen sai niskan kipeäksi säätömahdollisuuden puuttuessa.

[ attachment removed / expired ]

Mieli on reissun jälkeen erittäin hyvä ja kannatan todella Wizzairia. Itse tulen sitä taatusti käyttämään myös uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wizzairin sivujen mukaan se aloittaa operoimaan Tampere-Gdansk reittiä 13.6 lähtien kerran viikkoon (su).

Korjaan hieman, kyllä Wizz lentää kahdesti viikossa; sunnuntai ja keskiviikko. Eipä viikon matkojen tyrkytyksessä mitään järkeä olisikaan, kun useimmat käyvät vain tsekkaamassa Gdanskin ja lentävät sitten takaisin kotiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Korjaan hieman, kyllä Wizz lentää kahdesti viikossa; sunnuntai ja keskiviikko. Eipä viikon matkojen tyrkytyksessä mitään järkeä olisikaan, kun useimmat käyvät vain tsekkaamassa Gdanskin ja lentävät sitten takaisin kotiin.

Niimpäs onkin. Ensimmäisellä viikolla ei näköjään lennetä kuin sunnuntaina enkä älynnyt katsoa seuraavaa operoitavaa viikkoa jolloin myös keskiviikon vuoro on tullut mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään