Juha Klemettinen

Pakkaspäivä Malmilla 23.1.2010

27 viestiä aiheessa

*Motto*

Lentokonekuvaus kesällä on nössöilyä

Kun mittari näyttää miinus 17 astetta, voi sanoa, että Helsingissä on kylmä. Paras tapa viettää pakkaspäivää on tietenkin pukeutua vaatekaapin sisältöön, ottaa kamera kantoon ja lähteä kuvaamaan hyvässä seurassa lentokoneita.

[ attachment removed / expired ]

Avantouimari?

Onnellinen(?) sulhanen/morsian on pian turvallisesti maan pinnalla...

Victoria mahtaa olla nasta-mimmi, kun saanut oikein oman lentokoneenkin  :P

Kevättä odotellessa...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmh, tänään menin Malmin ohi pikasesti ei näkyny liikennettä  :(

Jos seuraavalla kerralla pistäytys siin iha pysähtämää.

Ps. hienot kuvat oot näpsin :)

Sami

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi loppuosakuvan kameran aika näyttää edelleen olevan tunnin väärässä, laskeuduin 15.11.

Avantouimarin pulkat ovat käsittääkseni tehdastekoiset, luistavat hyvin lumessakin. Tulivat juuri kun olin lähdössä päivän 1. lennolle.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja on Juhan kuvat mageita, varsinkin tuo rajan Dornier päältäpäin. Pelotti kyllä vähän kun rullasin sen takaa - jos se vaikka ois täräyttänyt KANNUT KOHISEMAAN just silloin.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs aikaan Juha oli kuvailemassa?

Olin pelipaikoilla n. klo12.00-15.00. Viimeinen tunti meni kyllä Hopealinnussa lämmitellessä teekupin äärellä.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin pelipaikoilla n. klo12.00-15.00. Viimeinen tunti meni kyllä Hopealinnussa lämmitellessä teekupin äärellä.

Juha

Oltiin näköjään samaan aikaan kuvaamassa tuo rajan Dornier, ainakin eturenkaan asennosta päätellen. Sulla kuva otettu vissiin Hopealinnu ikkunan läpi ja mun kuva otettu siinä alapuolella ulkona kun olivat lähdössä.

Meikäläinen tuli kentälle vähän ennen yhtä ja pois lähdin puolineljän aikoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha

Hienoja kuvia sait.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuon Victorian pohjassa oleva musta pakokaasua?  :o

Miksi myös keulapellin maalaus on muusta rungosta poikkeava? Entä miten tuollainen pikkukone pystyy tekemään 4000 metrin hyppykeikan 20+ minuutissa? Mystistä!

Samankaltaista mustumista myös SRH:n mahassa on nähty. Taitavat nuo MIK:in pojat ja laskuvarjoväki olla vähän laiskoja tiskaamisessa :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi myös keulapellin maalaus on muusta rungosta poikkeava? Entä miten tuollainen pikkukone pystyy tekemään 4000 metrin hyppykeikan 20+ minuutissa? Mystistä!

Samankaltaista mustumista myös SRH:n mahassa on nähty. Taitavat nuo MIK:in pojat ja laskuvarjoväki olla vähän laiskoja tiskaamisessa :).

Tuppaa noin dieselit nokeamaan.

Keulapellistä en tiedä mitään enkä siitä mikätuossa Victoriassa on nousukyky.

Viisaammat vastatkoon siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi myös keulapellin maalaus on muusta rungosta poikkeava?

Toi keula - onko peltiä vai muovia? - kuuluu SMA:n dieselöintipakettiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi keula - onko peltiä vai muovia? - kuuluu SMA:n dieselöintipakettiin.

Muovia tai jotain sekoitusta, ainakin Jyväskylän koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen lentänyt kyseisellä koneella nopeimmillaan 24 min 4000 metrin keikan. Oli kolme hyppääjää. Normiaika kesällä 27-31 min, mutta talvella tietenkin hieman nopeampi.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä hyvä tilannekuva edesmenneestä CAU:sta muutaman vuoden takaa. Tuohon muuten tuntui tepsivän parhaiten liuottimeksi se, mistä noki on tullutkin, eli kerosiini..

_small.jpg

- Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä hyvä tilannekuva edesmenneestä CAU:sta muutaman vuoden takaa. Tuohon muuten tuntui tepsivän parhaiten liuottimeksi se, mistä noki on tullutkin, eli kerosiini..

Tarkoitukseen on olemassa ihan kelpo pesuaineitakin, ettei tarvitse lutrata sen löpön kanssa yhtään enempää kuin pakollista. Noki jämähtää kyllä tiukasti kiinni ja on tuolta mahapuolelta muutenkin erityisen ikävää puhdistaa.

Mites muuten, nyt kun näemmä saatiin kemiläistäkin pilottikaartia kehiin, mikä olikaan syynä siihen, että Vihtorista tuli kesän mittaa Victoria? Vai ihan se perinteinen?

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... edesmenneestä CAU:sta muutaman vuoden takaa.

Tiesitkö että CAU on uudesti syntynyt ja odottaa koelentoa korjauksen jälkeen Hyvinkäällä. Eli pian on taas mahdollista tavata vanha ystävä ilmassa.

Marko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oltiin näköjään samaan aikaan kuvaamassa tuo rajan Dornier, ainakin eturenkaan asennosta päätellen. Sulla kuva otettu vissiin Hopealinnu ikkunan läpi

Tuo minun Dornier on kuvattu sieltä 36:n päästä mäen päältä. Palelin ulkona niin pitkään kun rajan porukka sai kahvinsa(?) juotua ja lähti liikkeelle. Siirrryin Dornierin jälkeen Hopealintuun lämmittelemään.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo minun Dornier on kuvattu sieltä 36:n päästä mäen päältä. Palelin ulkona niin pitkään kun rajan porukka sai kahvinsa(?) juotua ja lähti liikkeelle. Siirrryin Dornierin jälkeen Hopealintuun lämmittelemään.

Juha

Kattelinkin että joku siellä mäenpäällä oli kuvaamassa. Itse kun tulin kentälle niin menin suoraan Hopealintuun hakemaan kahvit, mutta en kerennyt juomaan kun rajan pojat lähti koneelle ja minä perässä. Join sitten kahvit ulkona.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Tuomas

Hyi miten kallis pesuaine  >:(  mutta hyvä, että edes jollain irtoaa! :thmbup:

edit. kuva poistettu lainauksesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiesitkö että CAU on uudesti syntynyt ja odottaa koelentoa korjauksen jälkeen Hyvinkäällä. Eli pian on taas mahdollista tavata vanha ystävä ilmassa.

Marko

Enpä tiennyt! Onko siitä kuvia kellään? :) Hieno homma!

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla