Marko Rintanen

Messerschmittin kaartelua Turussa

7 viestiä aiheessa

Sunnuntaina pienessä lumisateessa nousi ilmoille pari Mersua!

 

 

Kauno Saarion kipparoima Suomikone

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Low Pass läpi tuulen ja tuiskun

[ attachment removed / expired ]

 

Vieraalle maalle eksynyt saksalainen

[ attachment removed / expired ]

 

On se vaan melkoisen nätti kone!

[ attachment removed / expired ]

 

Kameramiehen uhittelua :)

[ attachment removed / expired ]

 

Voiko lähempää peltoa enää kaartaa! On sillä Teemulla vaan koneet hanskassa  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sarjatulet vastakkain.......

[ attachment removed / expired ]

 

kameramies vei voiton  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

K. Saario istui tyynenä ohjaamossa, naama peruslukemilla

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wau!  :o Hienoja kuvia hienosta koneesta.

 

Voisitko kertoa mistä sarjasta nuo koneet on tehty? Materiaali ja koko? Entä lennätys-ominaisuudet, esiintyykö tyypillistä Mersu- kärkisakkausta hidaslennosssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wau!  :o Hienoja kuvia hienosta koneesta.

 

Voisitko kertoa mistä sarjasta nuo koneet on tehty? Materiaali ja koko? Entä lennätys-ominaisuudet, esiintyykö tyypillistä Mersu- kärkisakkausta hidaslennosssa?

 

On kyllä mahtavat kuvat, kokoajan paranee!  :thmbup:

 

Koneista sen verran, että noi Mersut ovat styroksista valettuja valmiita koneita. Eli ns. bind&fly (Ohjaimeen paritus ja menoksi). Valmistajana on Parkzone. Kärkiväli on noin 1100mm. Aika epävakaa verrattuna varsinkin tuohon E-Fliten valmistamaan Hawker Sea Furyyn, joka on todella hieno ja rauhallinen lennätettävä (jos puhutaan sotalennokeista), mutta vaatii vähän liimailua rakennusvaiheessa. Paino lentokunnossa on n. 1kg ja moottorivoimana toimii sähkö. Mersu tulee valmistajalta saksan väreissä (Erich Hartmann), mutta itse suttasin suomimaalaukset akryylimaaleilla ja pensselillä. Nämähän eivät ole varsinaisesti skaalakoneita, eli toimivat hyvinkin lennokkimaisesti. Nopeus ja ohjainliikkeet ovat paljon nopeammat verrattuna esikuviinsa. Nämä nousevat pystysuoraan taivaalle lähes rajattomasti ja näillä voi tehdä "neliönmallisia" silmukoita.

 

Mersu sakkaa siivelleen todella helposti, jos sakkausrajoilla yrittää ajella. Nopeammassakin vauhdissa se saattaa muuttaa suuntaansa yht'äkkiä, oikein huomaa kuinka ilman pyörtelyissä siivenkärjet tipahtelee. Varsinkin sivarin käyttö saa koneen tippumaan siivelleen salamannopeasti.

 

EDIT: Kaima ehtikin välissä heittää linkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla