Guest Masa

Kokemuksia Finnairista ja miksei myös sen kilpailijoista

44 viestiä aiheessa

Vaikka tässä viime aikoina pinna on palanut kadonneiden laukkujen vuoksi, niin täytyy yhtyä muiden kehuihin koskien Finskin lmatkustamohenkilökuntaa. Pääsääntöisesti täytyy sana, että Finskin CC:n palvelu on hyvää ja ystävällistä. Joskus takavuosina Atlantin-ylityksillä oli huomattavissa vanhempien emojen leipääntymistä. Nykyään kulkiessani tuonne keski-Eurooppaan voi 99% kehua porukan palveluja. :'(

Helsingin matkalaukkukäsittely on sitten AIVAN toinen tarina... :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikilla lentämilläni yhtiöillä Finnair, Finncom, Blue1, Aero, SAS, Thai, KLM, Lufthansa, Kingfisher, Thomas Cook ja Airfinland on matkan tarkoitus onnistunt, eli siirtyminen paikasta a paikkaan b.

Ehkä olen vaatimaton, kun koskaan ei ole kohdalle osunut huonoa palvelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli muuten mieleen tapahtuma joulukuun lopulta 2004: Olin juuri mennyt kihloihin enka ollut aivan "ajantasalla" lentojeni suhteen. Carolyn ajoi minut JFK:lle paivaa liian aikaisin -- lahtoselvityksessa ihmeteltiin, etta varausta ei loydy illan Helsingin lennolta, ja sitten Finnairin virkailija huomasi, etta varaushan onkin vasta huomisillaksi. No, siihen mina sitten vain totesin, etta oma moka, ja lahdenpa etsimaan lentokenttahotellia. Finnairin virkailija kuitenkin ystavallisesti lupasi pistaa minut jo saman illan koneeseen, siirsipa sitten viela rivilta 57 riville 6, josta koneessa viela upgradattiin riville 1...

...Ja lipun olin ostanut muistaakseni hintaan EUR 399,-.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Helsingin matkalaukkukäsittely on sitten AIVAN toinen tarina... :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn:

En kai sitten ole matkustellut viime vuosien aikana tarpeeksi, kun en ole huomannut Helsinki-Vantaan matkalaukkukäsittelyssä olevan jotain suuria eroja muiden lentokenttien vastaavaan. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kai sitten ole matkustellut viime vuosien aikana tarpeeksi, kun en ole huomannut Helsinki-Vantaan matkalaukkukäsittelyssä olevan jotain suuria eroja muiden lentokenttien vastaavaan. ???

Finnair itse 8.1.2010:

Finnairin reittilennoista 50 prosenttia saapui joulukuussa aikataulun

mukaisesti, mikä on 30 prosenttiyksikköä vähemmän kuin edellisenä vuonna.

Suurimpina tekijöinä myöhästymisiin olivat kuormaushenkilöstön laiton ulosmarssi

sekä joulunajan säästä johtuneet viivästykset Helsinki-Vantaan ja Keski-Euroopan

lentokentillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laura hei!

En osaa sanoa onko se lentojen määrä ratkaiseva vai tuuri. Saldo on kyllä hyvä: Viimeisen 3 kk:n aikana laukkuni on kadonnut Hesassa viisi kertaa ja aina Finskin lennolla, osumaprosentti 50%. ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni laukku on ollut "hukassa" ainoastaan yhden kerran. Myönnetään, että se oli tämän pahimman ulosmarssijupakan aikoihin 1.12 - 3.12 HEL-MAN suunnalla. Tosin silloin, koska tiesin tilanteen, odotinkin ettei se lähtisi mukaan. Tämän lisäksi lentokin peruttiin, joten jouduin tulemaan kotiin BA:lla Heathrow'n kautta. Finnairin maahenkilökunta teki silloin työnsä asiallisesti. Enemmän häiritsi eräänkin naismatkustajan jatkuva kitinä ja kiroilu.

Ja ottaa huomioon, että viimeisten 20 vuoden aikana (jolloin itselläni on ollut oma matkalaukku matkoilla mukana), lähes kaikissa lennoissa (lukuun ottamatta yhtä MAN-JFK ja yhtä JFK-MAN lentoa, ja yhtä HEL-AMS-HEL reissua jossa mukana ei ollut ruumaan menevää tavaraa) toisena osapuolena on ollut Helsinki-Vantaan matkatavarankäsittely (ja lennot Finnairin lähes poikkeuksetta), tuo yksi "katoaminen" on ollut aika pieni saldo. Totta tosiaan, en matkustele harva se kuukausi, mutta muutama matka per vuosi tulee kuitenkin tehtyä, ja on tullut tehtyä viimeisten neljän vuoden aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairilta ja sen kilpailijoilta sekä kumppaneilta olen saanut sekä hyvää että ei-niin-hyvää palvelua tasapuolisesti. Syytä olisi lienee muistaa, että palveluntarjoajatkin ovat vain ihmisiä, kaikille sattuu huonoja päiviä.

Ehkä kaikkien aikojen hauskin paluumatka euroopasta on BA-lla Lontoosta, matkustamohenkilökunnalla oikealla lailla pilkettä silmäkulmassa, oli todella mukava keikka, ja palvelu aivan mahtavaa.

Matkustajan oma asenne tietysti vaikuttaa näihin kokemuksiin, jos kyse on niistä muutamasta vapaa-ajalla tapahtuvasta lennosta on ymmärrettävää että odotetaan kaiken olevan tip top. Työn vuoksi matkustelevat kokevat ehkä enemmän lennon vain välineeksi siirtymiseen paikasta toiseen. Joskus se sujuu miellyttävämmin kuin toiste. Länsimaissa yleensä kohta 1 täyttyy..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FINNAIRILLA  palvelu ollut asiallista mutta ei aina kaikkein parasta.  Mutta kyllä heilläkin osataan joustaa ja myös huumorilla hyvänä esimerkkinä 1995 BKK-HEL kun emo kyllästyi koko ajan täyttämään lasiani niin toi ISON TUOPIN(nimenomaan 0.5 l) konjakkia ja totesi että et ainakaan vähään aikaan ole uutta pyytämässä :thmbup::D

THAI AIRWAYsilla paras palvelu ja AEROFLOTILLA (90 luvulla) surkein.. Tai sielläkin palvelu parani kun taaloja kaivoi taskusta.

Keskikastia palvelutasoltaan mm LOT, BALKAN ja SAS . DELTA saa lisämaininnan siitä että kyseltiin halukkuutta päästä tutustumaan ohjaamotyöskentelýyn(tämä 80 luvulla huom)

Sellaista ala-arvoista palveluya en ole tavannut missään yhtiössä(ellei nyt sitten Neuvostoliiton aikaista AEROFLOTIA oteta laskuihin mukaan, sielläkin palvelu parani kun Venäjä astui kuvaan,,)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bangkok Airways: Pelkkää hyvää sanottavaa. Erittäin hyvä palvelu, hyvät eväät, siistit koneet. Tällä firmalla myös tosin yksi ahtaimmista lennoistani ikinä, koneena silloin boeing 717.

Tismalleen sama kokemus, ahtain penkkiväli mikä vastaan tullut, nyttemin nuo B717-koneet siirtynet Spanairille.

Palvelu kyllä huippua, totesin taas marraskuussa Thaimaan sisäisellä Bangkok-Chiang lennolla. Ja aika poikkeuksellista että lentoyhtiöllä on oma lounge kaikille matkustajille, kaikilla kentillään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tismalleen sama kokemus, ahtain penkkiväli mikä vastaan tullut, nyttemin nuo B717-koneet siirtynet Spanairille.

Palvelu kyllä huippua, totesin taas marraskuussa Thaimaan sisäisellä Bangkok-Chiang lennolla. Ja aika poikkeuksellista että lentoyhtiöllä on oma lounge kaikille matkustajille, kaikilla kentillään.

Kiva huomata että nyt ollaan niin aasia myönteisiä...itse kun 20 vuotta sitten aloitin thaimaan matkustamisen niin nenänvartta pitkin tuhahdeltiiin että "menetkö AIDSIA sieltä hakemaan.. on muuttunu ajattelut nyt. Kaikki nöösipojat matkustelee thaimaaseen

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva huomata että nyt ollaan niin aasia myönteisiä...itse kun 20 vuotta sitten aloitin thaimaan matkustamisen niin nenänvartta pitkin tuhahdeltiiin että "menetkö AIDSIA sieltä hakemaan.. on muuttunu ajattelut nyt. Kaikki nöösipojat matkustelee thaimaaseen

Jukka

No onko löytynyt kumpakaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukka

Voi olla,  että ne äiskän tunneilta lintsanneet nöösipojat lentää thaimaaseen, minä suuntaan Thaimaahan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla,  että ne äiskän tunneilta lintsanneet nöösipojat lentää thaimaaseen, minä suuntaan Thaimaahan ;)

Mulla on 33 vuotta vierähtänyt aikaa kun sain päästötodistuksen peruskoulusta että tällä iällä tulee väkisinkin noita kielioppivirheitä varsinkin kun ei ole mikään media-ammattilainen. ;)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään