Jukka Joutsijärvi

Levyneheytys tuhoaa tiedostoja??

4 viestiä aiheessa

Onko tällainen mahdollista esim jos kesken eheytyksen virta katkeaa koneesta(sähköt poikki tai virtalähde kaputt) tai kone jää jumiin ja pakko bootata?  Eli voiko pahimmassa mahdollisessa skenaariossa juuri työn alla oleva siirrettävä tiedosto kärsiä(korruptoitua) sähköt seis tilanteesta ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa esim simun tai käyttiksen uudelleen asennuksen?  Kaikkea sitä tuleekin mieleen.

Tuli tällainenkin mieleen kun tuossa testailin PC -guru Petteri Järvisen suosittelemaa Piriformin Defraggleria.  Ennen olen tyytynyt XP.n omaan eheytysohjelmaan vaikkakin olen tiennyt että se on puutteellinen ja tehoton.  Herra Järvisen Tietokone-lehdessä suosittelema eheytysohjelma onkin aivan toista maata ja tekee työnsä kunnolla, joskin aikaa menee samankokoisen levyosion eheytykseen tuplaten mitä XP:n omalla ohjelmalla meni mutta kertoo siitä kumpi sovellus tekee hommansa perusteellisemmin.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hassun hauskaa iltaa !

Olen käyttänyt tuota DFragleria, kuten saman firman CCleaneriakin pitemmän aikaa W2k:ssa, XP:ssä ja Visvassa, ei koskaan mitään ongelmia.

- joka lauantain eka homma siivota koneet 4 + 2 läppäriä,

- samalla istumalla pyöräytän läpi mys AdAwaren ja Spybotin,

- koneet suojattu AntVir:llä ja ZtoneAlarmilla jo vuosia,

- ja koneet ovat pysyneet kontiksessa,

Mikä parasta kaikki freewarea, elä ujostele vaan ota käyttöön,

- huomaat kyllä DFraglerin edut Mikkiin heti ekan ajokerran jälkeen.

-- ai niin, aja ensin CCleaner !

-8gj ähävä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se selvää että defraggauksen kanssa voi käydä huonosti. Mutta hyvin on minullakin toiminut, varmaan satoja kertoja olen erilaisia levyjä eheyttänyt useilla eri ohjelmilla, Windowsilla, Linuxilla ja mäkillä.

Kannattaa kuitenkin sammuttaa kaikki ohjelmat ja ajaa se defraggaus itsekseen eikä tehdä mitään muuta koneella samaan aikaan, kaatumisriski pienenee ja samalla siitä saa suurimman hyödyn, käytössä olevia tiedostoja kun ei voi eheyttää. Joskus olen sammuttanut jopa virustorjunnat ja vastaavat. Unix-pohjaisissa systeemeissä ei muistaakseni voi edes eheyttää mountattua levyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En itse ole käyttänyt DFragleria, mutta olen huomannut Auslogics Disk Defrag todella nopeaksi ja tehokkaaksi defrag-ohjelmaksi verrattuna MicroScam tekemän Wintoosan mukana tulevan "da frag"-ohjelmistoon.  :laugh:

CCleanerilla kannattaa ensin tehdä puhdistus, ja sitten on hyvä muistaa myös tehdä tuo rekisterin raivaus. Tämän jälkeen voi suorittaa Auslogics Disk Defrag (3.0, koska 2.0 aiheutti ongelmia monessa defrag jättäen jopa 50% fragged), ja tehdä normaalin defragin tai järjestellä kovalevyä valitsemalla "Defrag & Optimize" valikosta (Paljon, siis paljon hitaampi.  :P).

Siinä minun vinkit defragaukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään