Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Apple julkaisee 2.3. iPad 2:n. Odotettavissa ei ole mitään maata mullistavaa vaan ohuempi koko, lisää muistia, tehokkaampi prossu, SD-korttipaikka

Ja hinnastakin tulee varmaan muhkeampi?  ::) Selaan tässä juuri foorumia iPadilla ja ei voi muuta sanoa kuin että on aikas mahtava vehje - ekaa kertaa hyppysissä  8) Kunhan oppii tän näppiksen niin uskallan sanoa että yhtä hyvin toimii kuin tietokoneen oma näppis  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja hinnastakin tulee varmaan muhkeampi?  ::)

Tuskin, historiallisesti korvaavat laitteet on ollu ~samoissa hintapisteissä Applella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin, historiallisesti korvaavat laitteet on ollu ~samoissa hintapisteissä Applella.

Ja veikkaushan oli hyvä eli samat hinnat on kuin ekalla versiolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos on vanhat padit heitetty roskiin ja laitettu tilaukseen uusi malli?

Ei ole heivattu kun ei ole tarvetta päivittää vaikka tuli 900Mhz taajuus 3G:lle ja kaksi kameraa ja ja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jobs antoi vääriä tietoja iPadin suosiosta

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article588101.ece

Varmaan kaikkiin apple fanaatikkoihin noikin uponneet ihan täydestä. Ihan sama mitä se Steve sanoo mutta sen täytyy olla totta koska se on apple!

No tunnetusti teille applen vihaajille on paperilla olevat numerot tärkeämpiä kuin laitteiden käyttömukavuus :laugh: Olisi reilua jos MikroWC tai joku muu aviisi takertuisi joskus siihen miten Nokia määrittelee "älypuhelimen"  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi reilua jos MikroWC tai joku muu aviisi takertuisi joskus siihen miten Nokia määrittelee "älypuhelimen"   :P

Tässä oon kyllä täysin samaa mieltä. :P

Tähän asti on saanut jäädä kaikki Nokian puhelimet sinne kaupan hyllylle. Kaksi Nokian tuotetta on kylläkin ollut, auton renkaat ja adsl modeemi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jobs antoi vääriä tietoja iPadin suosiosta

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article588101.ece

Varmaan kaikkiin apple fanaatikkoihin noikin uponneet ihan täydestä. Ihan sama mitä se Steve sanoo mutta sen täytyy olla totta koska se on apple!

Jännä juttu ettei Applea, tai sen käyttäjiä koskaan kiinnosta alkaa kaivelemaan muiden valmistajien lausuntoja hammastikulla. Ei ole kato tarvetta, hyvä laite riittää ja käyttömukavuus puhuu puolestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten iPad soveltuu oikeisiin töihin? Kun kerran on tarkoitus vertailla miniläppäriä ja iPad:iä, niin eikös kriteerit pitäisi olla samat. En keksi kovinkaan montaa työtä, johon iPad sopisi yhtään sen paremmin kuin miniläppäri.

Nuo Petteri Järvisen perustelut pitänee käydä kirjastossa vilkaisemassa. Minua ihan oikeasti kiinnostaa, miten iPad on parempi kommunikontiin, kuin näppäimistöllä varustettu läppäri tai qwerty-näppiksellä varustettu kännykkä.

On minulla kännykkä ja myös repussa läppäri. En vain keksi, miksi tarvitsisin niiden lisäksi myös iPad:in. Jos tarvitsisin lisäksi jotain, niin 7-tuumaisella näytöllä varustettu tabletti olisi mukavampi kuljetella mukana, kuin tuo kantolaukun vaativa iPad.

Haluaisin vieläkin kuulla perustelusi, miten tuo iPad on läppäriä kätevämpi. Nyt on tilaisuus pitää myyntipuhe :)

Tuo vaatisi ihan oikean käytettävyystutkimuksen oikean kohderyhmän kanssa. Minun tietämykseni ei siihen riitä. Kunhan siteerasin televisiossa kuulemaani.

-Juha

Näin Jenkeissä työmatkalla ollessa marraskussa ekaa kertaa iPadejä ja aloin harkita, josko sellaisesta olisi jotain iloa tai hyötyä.

Tulin siihen tulokseen, että minulle ongelmaksi muodostui hinta. Sillä 600 eurolla kun saa myös oikean miniläppärin, enkä haluaisi

maksaa vain hienon kosketusnäytön takia. Jos iPad maksaisi 300 euroa, se olisi hinnan puolesta paljon houkuttelevampi.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida löytyä nykypäivänä toista firmaa joka palauttaa rahaa vanhan mallin ostajille?

off-topic:

Mail-in rebate tai cash-back eli valmistaja/myyjä/maahantuoja/edustaja palauttaa tietyn summan rahaa kuittia (ja pakkauksen viivakoodia)vastaan on rapakon tällä puolen varsin yleistä.

Perjantaina lähtee iPad2 tilaukseen  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin on-line tilauksen vetämään, kun oli ilmainen toimitus eikä ole hoppua saada iPadiä:

Ships: 2-3 weeks. Delivers: within 5 business days after shipping by Standard Shipping.

Toimituspäiväksi luvataan Huhtikuun 8.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helppo homma vaihtaa akku tuohon iPadiin. Apinaa on taas koijattu oikein urakalla.

:laugh:

Olen kyllä samaa mieltä siitä että on huono juttu jos akkua ei voi vaihtaa itse, mutta videon katsottua kyllä huomaa että ne akut täyttää melkeen koko ipadin kotelon. Mitenhän ajattelit että ne akut vaihdetaan ilman että koko tabletin muotoilua ja kestävää olemusta ei jouduttaisi merkittävästi muuttamaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helppo homma vaihtaa akku tuohon iPadiin. Apinaa on taas koijattu oikein urakalla.

:laugh:

Ei se Galaxy Tabilla sen helpompaa näytä olevan. ;)

Itse ainakin otan mielummin 8.8mm paksun lankun ja 10h käyttöajan kuin akunvaihto mahdollisuuden. iPadin kilpailijoiden suurin ongelma on juuri tuo paksuus ja akunkesto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi pitäisi olla akunvaihtomahdollisuutta, koska uskollinen iKäyttäjä ostaa uuden mallin vuoden välein :)

Edelleen, se akku on melkein koko laitteen kokoinen. Ehkä vaihtomahdollisuuden saisi jos tekisi laitteen takapaneelista irroitettavan, mutta ehkä kestävyys kärsisi liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään