Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Testasinpa asiaa, tosin ihan maan tasalla vaan. Kun kääntää aparaatin (tämä retinaversio) pystyasentoon, näyttö himmenee polarisoiduilla aurinkolaseilla katsellessa varsin oleellisesti. Ei ole näköjään täysin pimenevää sorttia, mutta huomattava muutos kuitenkin. Vaakatasossa toimii normaalisti. Air Nav Pron Suomen karttaa katsellessa haluaisin kyllä paremman luettavuuden kuin nyt tuossa pystyasennossa, toiminee hyvin jos vaan muistaa ja pystyy pitämään sen vaakanäyttöasennossa. Lennolla olosuhteet karttakuvan katseluun eivät ole kuitenkaan ihan niin ihanteelliset kuin nojatuolissa  :)

Millä pädillä teit testin? Itse en iPad 2:lla näyttöä pimeäksi, mutta nyt iPad 3:lla se pimenikin. Näköjään on muutettu jotain muutakin kuin pelkästään resoluutiota näytöissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä pädillä teit testin? Itse en iPad 2:lla näyttöä pimeäksi, mutta nyt iPad 3:lla se pimenikin. Näköjään on muutettu jotain muutakin kuin pelkästään resoluutiota näytöissä.

Kolmosversiosta on tässäkin kysymys. Muista ei ole meikäläisellä kokemuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merkistä se extra maksetaan, eipä juuri muusta.

Kerroppa sitten mikä olisi vastaavilla ominaisuuksilla varustettu pädi, jossa ei tarvitse maksaa merkkiextraa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just vasta eilen käytti! Tosin kävi silleen, että klasit eivät olleetkaan autossa vaan kotona hyllyssä, joten piti ostaa huoltsikalta pirkkalasit parillakympillä. Mutta vitsi kun oli hyvät kakkulat. Tänään pidin niitä ihan vanhasta tottumuksesta, vaikka olikin jo vakiolinssit mukana. Eikä kukaan edes melkein kuallu!

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmosversiosta on tässäkin kysymys. Muista ei ole meikäläisellä kokemuksia.

Täytyy lisätä vielä, että suojakalvon hommaamalla näyttö vain himmenee vähän! Suosittelenpa siis kalvon hommaamista polarisoitujen lasien omistajille. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merkistä se extra maksetaan, eipä juuri muusta.

Microsoftin merkistä tarvii näköjään maksaa pari Applen hintaa...  :P

http://www.talouselama.fi/uutiset/vuoto+microsoftin+windowstableteista+tulossa+huippukalliita/a2137917

Webhallenin mukaan halvinkin 32 gigan Windows RT -malli maksaa 6990 kruunua eli noin 825 euroa. Kallein 64 gigan Windows Pro -malli maksaa jo 1500 euroa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Määkin viimein sorruin ja ostin iPadin. NYC UWS Apple Storesta lähti hintaan 499USD tuo 16-gigainen wifi-only malli. Tähän asti se on toiminut lähinnä Spotifylaitteena ja Angry Birds-tukiasemana.

Vielä en ole keksinyt, miksen nappaa X220 Lenovoa esille jos haluan jotain kehittävää tehdä. Esim yhtään pidempien tekstien kirjoittaminen on ergonominen katastrofi, mutta kyllähän tuolla nettisurffailu onnistuu ihan tyydyttävästi.

Katsotaan tykästynkö vai työnnänkö kiertoon.

Apple Storessa on kyllä tyyliä, siitä täydet pisteet Applelle. Äkkiä väittäisin ehkäpä sujuvimmaksi retail ostokokemukseksi mitä vastaan on tullut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy lisätä vielä, että suojakalvon hommaamalla näyttö vain himmenee vähän! Suosittelenpa siis kalvon hommaamista polarisoitujen lasien omistajille. :)

Jep. Kolmosessa lennolla kyllä näyttö pimenee aivan totaalisesti  pystyasennossa ja polarisoiduilla laseilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin se tekee, jos ei ole suojakalvoa päällä. Mulla on Belkinin Transparent Overlay ja sen kanssa näkee pystyssä olevasta pädistä myös polarisoiduilla laseilla. Tummenee hieman, muttei pimene kokonaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen (tai olin) vannoutunut PC mies. Päätin joskus, että en osta koskaan Applen värkkejä.

Nyt minulla on kumminkin IPad3. On ollut jo tunnin ajan. Käyttöönotto oli tehty helpoksi. Kirjoitan tätä juuri tuliterällä laitteella.

Näyttö on todella tarkka. Vaikka teksin säätää pieneksi, se on silti luettavaa.

Olen yllättynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen (tai olin) vannoutunut PC mies. Päätin joskus, että en osta koskaan Applen värkkejä.

Nyt minulla on kumminkin IPad3. On ollut jo tunnin ajan. Käyttöönotto oli tehty helpoksi. Kirjoitan tätä juuri tuliterällä laitteella.

Näyttö on todella tarkka. Vaikka teksin säätää pieneksi, se on silti luettavaa.

Olen yllättynyt.

Onneksi olkoon!

Oisko tuossakin Samsungin tekemä paneeli, minulla ainakin on

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä näkee näyttöpaneelin valmistajan ?

Jos käyttää jonkin muun palveluntarjoajan sähköpostia, IMAP/ POP. Niin mitkä ovat lähtevän postin SMTP asetukset silloin ? Tulevan postin sain jo toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä näkee näyttöpaneelin valmistajan ?

Jos käyttää jonkin muun palveluntarjoajan sähköpostia, IMAP/ POP. Niin mitkä ovat lähtevän postin SMTP asetukset silloin ? Tulevan postin sain jo toimimaan.

Tuo iCloud SMTP palvelin vähän hämäsi. Lähtevän postin palvelimeksi tulee tietenkin oman operaattorin palvelin  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo iCloud SMTP palvelin vähän hämäsi. Lähtevän postin palvelimeksi tulee tietenkin oman operaattorin palvelin  :-[

Ei välttämättä: myös sitä iCloudin (tai vaikka Gmailin, jos sitä käyttää) SMTP:tä voi käyttää. Paremmin perillä olevat korjannevat jos olen ihan hakoteillä, mutta ainakin joskus ammoisina aikoina operaattoreiden SMTP:t toimivat käsittääkseni jossain määrin yleisesti vain niiden omista verkoista (mutta ilman kirjautumista). Eli jos olit vaikka Saunalahden asiakas, Saunalahden SMTP toimi kotona Saunalahden verkosta ihan OK, eikä SMTP-palvelimelle tarvinnut erikseen kirjautua lähettääkseen sähköpostia. Mutta jos otit laitteen vaikka lomareissulle mukaan ja käytät WLANia joka käyttääkin toisen operaattorin verkkoa, ei tuo Saunalahden SMTP välttämättä toiminut. Tällöin voi käyttää vaikka Gmailin tai iCloudin SMTP:tä, joka vaatii kirjautumisen (ja pyrkii sillä osaltaan estämään roskapostituksen), mutta toimii mistä tahansa verkosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkennan. Minulla on Soneran verkko. Kun laitoin lähteväksi palvelimeksi: mail.inet.fi. Niin kaikki  toimii hienosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin ensin näytön maksimiin kirkkauteen. Se näköjään syö akkua nopeasti.  Vedin sitten säätimen takaisinpäin noin puoliväliin. Silti näyttö on hyvä ja luettava. 

Sitten laitoin pois sähköpostin automaattihaun.  Y.m.......  Eli kaikki turhat. En  halua mitään  piippausta, kun tulee sähköpostia.

Nyt  virrankulutus  on jo O.K.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen löytänyt uudesta iPadista vasta yhden vakavan vian. Laturin johto on käsittämättömän lyhyt  :)

Ostin 1,5m jatko usb-johdon. Ei ole sen jälkeen loppunut johto kesken.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et ruuvaa Nofications-osastoa?

Se vaikuttaa vain niihin ilmoituksiin, ei sähköpostien hakemiseen taustalla. Toisin sanoen, jos haluaa katsoa (pushia tukemattomat) sähköpostit käsin eikä halua ilmoituksia niistä ja haluaa myös säästää akkua, kannattaa notificationsin lisäksi se x minuutin välein tapahtuva automaattitsekkauskin laittaa pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et ruuvaa Nofications-osastoa?

Jaa. Nofications-osasto ::). Se kyllä löytyy aikanaan  :)

Nyt olen saanut jo kaikki sähköpostit toimimaan.

Mietityttää iPadin tietoturva ! Ei mitään softapalomuuria. Ei mitään. !

Katsoin nopeasti F-Securen tuotteita iPadille. En löytänyt .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään