Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Niitä on aika paljon, mutta esim. Lontoo, New York, San Fransisco, Los Angeles, Chicago ja Sydney. Kannattaa tuo Sydney tsekata se on mielestäni tyylikkäin. ;)

Tuolta koko lista

Eipä nävy Lontoo eikä mikään flyover 3D:nä. Minulla on kielenä Suomi. Mutta ei kai se voi vaikuttaa !

Kun painan "Kartat" painiketta, niin mitä nappuloita seuraavaksi ?

Nyt älysin. Karttaa täytyy zoomata rajusti.  Sitten toimii  :) Kun katsoin tarkemmin, niin kuvissa näkyy huijaus.

Osa puista on todella 3D:tä, mutta  melkein puolet ovat 2D: tä. Niin sitä silmää hämätään !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en tosiaankaan ymmärrä tämän vehkeen funktiota, väliinputoaja - kun "mobiilitarpeet" hoituvat iphone/N900 tyypin kalustolla ja vakavammat hommat oikealla tietokoneella.

Järjetön kapistus, kosketusnäyttö ei toimi vanttuut kädessä, ei ole oikeaa näppäimistöä, ei mahdu taskuun. Tetristä on näppärämpi pelata N900:n kosketusnäyttökynällä kuin aikamiehen nakkisormilla ipadillä. Ja valokuvien otto! Onko mikään naurettavamman näköistä touhua kuin kuvaaminen ipadillä? Samin näkemykseen on helppo yhtyä, ei ole ipadistä N900:n kilpailijaksi. Jännityksellä odotan, koska saadaan uusi versio, eli Meego-puhelin näppäimistöllä, se on näyttävä Applelle kaapin paikan, Jollasta tulee menestystarina!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä täällä tapahtuu ;D Yhtäkkiä vertaillaan N900:a (puhelin) ja iPadia (tabletti) toisiinsa. Voi tsiisus..

Yhtäkkiä - kaksi vuotta sitten?  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, miten?

Sellainen muistikuva oli, mutta eipä toimikaan. Joo persiistähän se on ja niin on koko uusi maps jos paljon karttoja tarvitsee, mutta tähän on sopeuduttava. Eiköhän ne siitä parane. Jos ei parane niin sitten voi vaihtaa merkkiä. Helppoa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtäkkiä - kaksi vuotta sitten?  :o

Niin siis tarkotin että äsken puhuttiin 3D -kartoista ja nyt sitten vaihtu yhtäkkiä N900 vs iPad -taisteluksi, yhden miehen kohdalla.  :) Tuli ns. puun takaa, sitä ihmettelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Möh, uutena iPadin käyttäjänä olen harmistunut seuraavasta. Yritän tilata ja varata lippuja Lippu.fi kaupasta. Ongelmaksi muodostuu se, että en voi itse valita haluamiani paikkoja katsomokartasta koska laite ei tue Javaa. Onkohan ongelmaan ratkaisua vai käynnistänkö vieressä olevan pöytätietokoneen vai vaihdetaanko laitteen käyttäjää modernimpaan ja fiskumpaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, minkäs teet jos kiistat estävät Googlen karttojen käytön.

Guardian kertoo muuten, että Apple itse päätti tehdä muutoksen ("well placed source"), eikä toisinpäin. http://www.guardian.co.uk/technology/blog/2012/sep/20/apple-google-maps-headache

Tosin loogista jos kerran muutos on tulossa niin laitetaan uuden pääversion yhteydessä. Googlemaps sovellus tulossa myös, mutta Googlen mukaan lähetetty jo muttei hyväksytty vielä.

Youtube-sovelluksesta tosin sanotaan, että lisenssi olisi ummessa (miksi?)  .. http://www.theverge.com/2012/8/6/3223775/apple-youtube-ios6

So who decided that the iPhone and iPad would no longer have Google's map data – Apple or Google? "Duh – not Google," a well-placed source at one of the companies told me on Thursday afternoon. Which means that the pain that Apple is now feeling, as people lambast it for flaws in its maps offering, is entirely self-inflicted.

Why, though, buy companies when you can just use Google's? This isn't like the iPhone 4 antenna design; this is an entirely intentional move. The only logical reason is that Apple is trying to cut yet another tie to a company, and data, which it doesn't and cannot control; to reduce its dependency on a third party. And if users suffer in the short term, Apple is prepared to put them through it, because if there is one dogma that lies deep in Apple's corporate DNA, it is that it must control its own destiny. And apparently dumping Google as a partner is what its managers feel they must do to prevent that rival in the future deciding what it can or cannot do. Apple appears to have decided that Google might, one day, hold it hostage over mapping, and decided to avert that day.

Tuossa muuten vielä mielenkiintoinen linkki googlen karttojen prosessista: http://mashable.com/2012/09/07/how-google-builds-its-maps/

Ja vielä kerta kiellon päälle pientä yleisarviota uusista omenakartoista: http://mashable.com/2012/09/20/apple-maps-app/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo persiistähän se on ja niin on koko uusi maps jos paljon karttoja tarvitsee, mutta tähän on sopeuduttava. Eiköhän ne siitä parane.

No kannattaako sitä uutta käyttistä ylipäätään päivittää laitteeseen, jos karttanäyttö menee kelvottomaksi? Onko Siri hyvä, tuleeko käytettyä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kannattaako sitä uutta käyttistä ylipäätään päivittää laitteeseen, jos karttanäyttö menee kelvottomaksi? Onko Siri hyvä, tuleeko käytettyä?

Kyllä minusta, jos on kiinnostunut muista ominaisuuksista ja parannuksista mitä uusi käyttis tuo, puhumattakaan siitä että vanhaan jumiutumalla jää varmasti paitsi päivityksistä jatkossakin. Enemmän minä Safaria käytän kuin karttoja, ja siinä on mainioita parannuksia, ainakin phonelle.

Niin joo, tämähän oli iPad-ketju.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Möh, uutena iPadin käyttäjänä olen harmistunut seuraavasta. Yritän tilata ja varata lippuja Lippu.fi kaupasta. Ongelmaksi muodostuu se, että en voi itse valita haluamiani paikkoja katsomokartasta koska laite ei tue Javaa. Onkohan ongelmaan ratkaisua vai käynnistänkö vieressä olevan pöytätietokoneen vai vaihdetaanko laitteen käyttäjää modernimpaan ja fiskumpaan :)

Ipad säästää rahaa  ;D . Ipadilla ei voi uhkapelata. Eli ei pysty ostamaan edes Veikkauksen nettiarpoja  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huh, no ehkä sitä sitten uskaltaa tarttua tuohon systeemipäivitystarjoukseen, joka tänään pullahti rihvelitaulun ruudulle...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä iPad on vähän lelu ;D. Java puuttuu ja Flash Player.  Voi välillä selata nettiä, mutta eipä paljon muuta. No siihen se on sitten tehtykkin. Hupikäyttöön.  Minun kannettava PC kone pesee tämän uusimman iPadin 10-0. Ja pöytäkone PC vähintään 1000- 0 .  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä iPad on vähän lelu ;D. Java puuttuu ja Flash Player.  Voi välillä selata nettiä, mutta eipä paljon muuta. No siihen se on sitten tehtykkin. Hupikäyttöön.  Minun kannettava PC kone pesee tämän uusimman iPadin 10-0. Ja pöytäkone PC vähintään 1000- 0 .  8)

Kyllä mulla ainakin tää padi on ihan kovassa hyötykäytössä... Eipä ole juuri läppäriin tarvinnut Padin ostamisen jälkeen koskea. Olen ollut todella tyytyväinen masiinaan, tietysti noita ongelmia siinä on muutamia mutta ei ne käyttöä rajoita juurikaan, IMO.

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko se hinta tosiaan nykyään 400€ eteenpäin :o. Muistelisin että ennen olis saanu parilla sadalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko se hinta tosiaan nykyään 400€ eteenpäin :o. Muistelisin että ennen olis saanu parilla sadalla?

Ei ainakaan normaalihintaan, kyllä se tuon 399 e on ollut. Aiemmin (ennen kuin edellinen malli jäi myyntiin halvemmalla) taisi olla 479 tai 499 e. Jotain satunnaisia tarjouksia alle tuon 399 e:n on tainnut olla (Stockmannin kevään Hulluilla päivillä oli ainakin Helsingin keskustassa, olisikohan iPad 2:n se perusversio ollut 349 e tms., Gigantissa taisi ehkä olla joku synttäritarjous tms. myös jossain vaiheessa about samaan hintaan ellen ihan omiani muistele). Jotain Android-tabletteja on halvemmalla (esim. 7" Galaxy Tab 2:n normaalihinta taitaa nykyisin olla about 250 euron tienoilla).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun katselin hintoja esimerkiksi vaikka Jimms:llä ja Prisma tavarataloissa. Sama hinta on molemmissa. Ja myös kakkosversiota löytyy molemmissa.

Halvin uusi iPad 16 Gb maksaa 479 €. Ja kallein 64 Gb malli 799 €.

Gigantissa on vähän halvempaa, eli hinnat menevät 464 - 785 €.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä vanhempaa versiotaei saa varmaan mistään?

Ei saa uutena mutta eBaysta tai muualta (huutonet, tori.fi?) saattaa saada parilla sadalla käytettynä. Apple myy paria mallia kunnostettuina mutta niillä hinnoilla järkevämpää olisi hommata vaikka kakkonen uutena. Itse ostin juuri ykkösen käytettynä ebaysta Saksasta, saa nähdä millainen lelu sitten on  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm. Kyl toi iPad on ostettava. Alkaa mennä muuten tulostettavan matskun hinta niin törkeeks että huhhuh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään