Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

En minä myöskään sovellusvalikoimaa kyseenalaistanut. Itse asiassa minun käyttööni löytyisi momenlaista hyvää laskentaohjelmaa tuolle laudalle. Lähinnä sitä että olen eri sukupolvea kuin iPadin kohderyhmä ja toivottoman hidas oppimaan uutta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä myöskään sovellusvalikoimaa kyseenalaistanut. Itse asiassa minun käyttööni löytyisi momenlaista hyvää laskentaohjelmaa tuolle laudalle. Lähinnä sitä että olen eri sukupolvea kuin iPadin kohderyhmä ja toivottoman hidas oppimaan uutta. :)

Profiilissa olevan ikäsi perusteella luulisi sinun juuri olevan sitä kohderymää kuka eniten ottaa noita käyttöön, mut kait sitä änkyröitä nuorempiinkin mahtuu.  ;D

nimim. wanhempi ja kivuttomasti oppinut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Profiilissa olevan ikäsi perusteella luulisi sinun juuri olevan sitä kohderymää kuka eniten ottaa noita käyttöön, mut kait sitä änkyröitä nuorempiinkin mahtuu.  ;D

nimim. wanhempi ja kivuttomasti oppinut

Äiti sanoo aina että oon vanhana syntynyt...  ;D

nim. Wanha jäärä ja ylpeä siitä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten nyt iOS6llekin päivitetty virallinen Youtube-appi. Siitä taisi olla nurinaa pari sivua sitten kutosen julkaisun aikaan  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten nyt iOS6llekin päivitetty virallinen Youtube-appi. Siitä taisi olla nurinaa pari sivua sitten kutosen julkaisun aikaan  :D

Samalla päivitty iP5:sta tukevaksi se appi, nyt sitä ehkä sietää jopa käyttää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samalla päivitty iP5:sta tukevaksi se appi, nyt sitä ehkä sietää jopa käyttää :)

Vielä kun keksisi iOS5-tyyliin miten saisi linkit aukeamaan sinne appiin eikä youtuben mobiilisaitille. Ehdotuksia/kokemuksia/tietoa?  :P Prkl kun onkin elämä orpoa ilman jailbreakkeja  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kun keksisi iOS5-tyyliin miten saisi linkit aukeamaan sinne appiin eikä youtuben mobiilisaitille. Ehdotuksia/kokemuksia/tietoa?  :P

Vinkkejä otetaan täälläkin vastaan, on tosi ärsyttävä ominaisuus.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Androidihan kysyy millä haluut avata jos tunnistaa youtube-linkin tms ;)

iOS menisi sukkana youtubeen jos olisi vankilakarkaukset tehtynä tälle käyttisversiolle ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kun keksisi iOS5-tyyliin miten saisi linkit aukeamaan sinne appiin eikä youtuben mobiilisaitille. Ehdotuksia/kokemuksia/tietoa?  :P Prkl kun onkin elämä orpoa ilman jailbreakkeja  ;D

Youtube pätkät voi monessa paikassa jakaa suoralla linkillä tai youtube tageilla. Safari avaa linkit youtube sovelluksessa, youtube tageilla ne avautuu mobiilisti. Näin ainakin oman kokemuksen mukaan.

esim. tämän pitäisi avautua omassa sovelluksessa

tageja ei pysty demoamaan kun foorumi ei tue niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Youtube pätkät voi monessa paikassa jakaa suoralla linkillä tai youtube tageilla. Safari avaa linkit youtube sovelluksessa, youtube tageilla ne avautuu mobiilisti. Näin ainakin oman kokemuksen mukaan.

esim. tämän pitäisi avautua omassa sovelluksessa

tageja ei pysty demoamaan kun foorumi ei tue niitä.

Näinpä tekee, kiitoksia selvennyksestä. Itse käytän Chromea, se avaa linkit mobiilisaitille mutta Safari avaa tosiaan apissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Googlen tekemä Youtube on nyt ladattavissa App Storesta. Ilmestyi 4.12. Toimii hyvin ainakin Ipadin kolmosversiossa. Mitä nyt pikaisesti kokeilin.

Edelleen puuttuu kuvanlaadun säätönappula. Eli valinta 720p/1080i/1080p. Ipadin Retina näyttöpaneeli ei ole ainakaan rajoite.

Kun kuvakoko on 2048*1536 pikseliä. Se ylittää laadussa 1080p kuvan rajusti.

Tuo uusin Youtube voi olla 720p laatua, mutta tuskin on.

1080p kuva vaatii jo vääntöä koneen raudalta ja vaikka minun kolmosversiossa on neliytiminen näytönohjain, se tuskin pyörittää 1080p kuvaa.

No, Ipadin kamera kuvaa kylläkin 1080p laadulla videota 30 kuvaa sekunnissa ja Retina näyttö näyttää sen hienosti. Se on silti eri asia, kuin netistä tuleva 1080p videokuva ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1080p kuva vaatii jo vääntöä koneen raudalta ja vaikka minun kolmosversiossa on neliytiminen näytönohjain, se tuskin pyörittää 1080p kuvaa.

http://www.apple.com/ipad/specs/

Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG‑4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

eli kyllä se jauhaa 1080p materiaalia jos vaan sille tarjotaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin testimielessä ensimmäisen maksullisen ohjelman iPadiin. Eli Garage Bandin . Hinta oli 4,49 Euroa.

Ohjelma on aika isokoinen. 717 Mt.

Olin aiemmin ennakkoluuloinen ja kuvittelin noin halvan ohjelman olevan surkea.

Olin väärässä.

Kyseinen musiikkisoitinohjelma toimii upeasti. Äänenlaatu on loistava hyvillä kuulokkeilla.

Lisäksi ohjelmaan pystyy liittämään aidon sähkökitaran. (Vaatii lisäpalikan).  Sitten voi soittaa monilla eri aikakausien kitaravahvistimilla.

Minulla on ikivanha sähkökitara varastossa. Tein kitaran itse vuonna 1979.  Lisäliititin iPadiin puuttuu. No, Clas Ohlsonilta löytyy muistaakseni. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Minulla on ikivanha sähkökitara varastossa. Tein kitaran itse vuonna 1979.  Lisäliititin iPadiin puuttuu. No, Clas Ohlsonilta löytyy muistaakseni. :)

GarageBandista on varmasti iloa pitkäksi aikaa. Jos kiinnostaa, minulla olisi tuossa hyllyssä joutavana Tascam iZX mikrofoni/kitaraetuvahvistinboxi. Toimii erinomaisen hyvin mutta olen vaihtamassa sen astetta järeämpään rautaan.

[Edit] Tänään julkaistiin virallisesti Audiobus ohjelmisto joka tulee nostamaan iPad-musisoinnin seuraavalle tasolle. Jatkossa Audiobussia tukevat ohjelmat keskustelevat keskenään reaaliajassa ja midin kautta mukaan voi ottaa melkein mitä vaan. iPad And iPhone Music App Tutorial: Getting Started With Audiobus [* iOS Music And You].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä käytäntö on iTunesista ostetun elokuvan kanssa. Ne ovat varsin isokokoisia tiedostoja. Hd laadulla lähes 4 Gt/ elokuva.

Jos poistaa elokuvan iPadista, niin saako sen ladattua joskus myöhemmin ilmaiseksi ?

Ei saa. Kokeiltu on. Kaikki temput.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos poistaa elokuvan iPadista, niin saako sen ladattua joskus myöhemmin ilmaiseksi ?

Saa. Tämä tietysti edellyttää, että elokuva on edelleen ladattavissa. Siitä päättää teoksen oikeuksien omistaja eikä Apple.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei tuota laitetta ole, mutta voisin kuvitella että siitäkin saa ne elokuvat talteen vaikka ulkoiselle kovalevylle. Sieltä sitten siirtäisi niitä tuohon jos haluaa katsoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saa. Tämä tietysti edellyttää, että elokuva on edelleen ladattavissa. Siitä päättää teoksen oikeuksien omistaja eikä Apple.

Kyllä siitä voi tehdä päätöksen myös palveluntuottaja, eli Apple. Ihan EULAn mukaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä siitä voi tehdä päätöksen myös palveluntuottaja, eli Apple. Ihan EULAn mukaisesti.

Totta. Yleensä Apple estää jo etukäteen tuotteen pääsyn kauppaan, jos sopimuksessa on epäselvyyksiä. Niin iPadin sisällön kopioiminen/varmuuskopioiminen pitäisi kuulua jokaisen arkirutiineihin. Sieltä sen elokuvankin voi palauttaa, jos ei muuten onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuleeko kaksi uutta iPadia maaliskuussa? Ja vitosversio ? http://www.itviikko.fi/uutiset/2013/01/15/kaksi-ipadia-maaliskuussa-huhumylly-kiihtyy/2013786/7

Näytön kokoa pitäisi minun mielestä kasvattaa. Nythän iPadissa on ne turhat mustat reunat näytössä. Laitteen koko voisi olla ennallaan, mutta näyttö ulkoreunoihin asti.

Silloin näytön koko kasvaisi todella paljon ja laite olisi vielä paljon parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään