Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Haluaisin iipponelle appin jolla voisin ottaa kuvan esim. lehdessä olevasta nettiosoitteesta ja sen kautta mennä sivulle kirjoittamatta osoitetta safariin?

Pitäisi onnistua OCR-ohjelmalla kuten vaikka Image To Text - OCR. Jos ohjelma ei osaa automaattisesti luoda klikattavaa hyperlinkkiä, tekstinpätkän voi aina kopioida ja liittää selainohjelmaan tai minne ikinä tarvitsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iOS 6.1 julkaistu. Meni samantien omaan iPadiin. En huomannut mitään muutoksia . Kaiketi turvapuoli parantui. Päivitys oli varsin isokokonen. Hieno homma.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iOS 6.1 julkaistu. Meni samantien omaan iPadiin. En huomannut mitään muutoksia . Kaiketi turvapuoli parantui. Päivitys oli varsin isokokonen. Hieno homma.  :)

Eikö Apple kerro mitä päivitys pitää sisällään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollaiset tiedot oli päivityksen yhteydessä:

"Tämä päivitys sisältää parannuksia ja virheenkorjauksia, mukaan lukien:

• LTE-tuki kattaa nyt useampia operaattoreita (täydellinen luettelo tuetuista operaattoreista löytyy osoitteesta www.apple.com/ipad/LTE/)
  • iTunes Match -tilaajat voivat nyt ladata yksittäisiä kappaleita iCloudista
  • Uusi painike mainostunnistimen nollaamiseen

Tietoja tämän päivityksen suojaussisällöstä löytyy osoitteesta:

http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=fi_FI"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytän iPadin omaa sähköpostia. Pystyykö sitä jotenkin muokkaamaan ?

Minulla on lisäksi muutama eri palveluntarjoajan posti  (SMTP ) ja ne toimivat hyvin.

Nyt kussakin sähköpostitilissä näkyvät: Saapuneet, lähetetyt ja roskakori. Pystyyko jotenkin lisäämään kansioita ?

Esimerkiksi " Arkisto " kansion. Sinne voisi siirtää saapuneet kansioista tärkeät sähköpostit. Eivätkä ne päätyisi suoraan roskakoriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitse jokin tili, ja tökkää ylhäältä "muokkaa" ja sen jälkeen alhaalta "lisää postilaatikko". Kaikkiin tilityyppeihin ei lisälaatikoita kuitenkaan pysty luomaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitse jokin tili, ja tökkää ylhäältä "muokkaa" ja sen jälkeen alhaalta "lisää postilaatikko". Kaikkiin tilityyppeihin ei lisälaatikoita kuitenkaan pysty luomaan.

Näyttää toimivan vain iCloud tilissä, mutta hyvä niinkin. Kiitos ohjeesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselin jo tuolla Applen omalla support-sivulla, mutta jos joku foorumilainen sattuisi tietämään. Ongelmaa on muillakin ilmennyt, tosin hieman erilaatuisena. Kun menin laittamaan jonkin merkinnän huhtikuun ensimmäiselle päivälle, niin sen jälkeen kalenteri iPad 3:ssa kaatuu aina kun sen yrittää avata. Muut pääsevät jopa selaamaan kalenteria, mutta minulla se kaatuu heti kun olen päässyt "sisälle". Koitin iCloudin kautta poistaa tapahtumaa, mutta ei sekään auttanut. Mistähän nyt täytyisi lähteä liikkeelle purkaessa tätä ongelmaa? Hankalaksi tilanteen tekee se, että olen pitkän tovin täydentänyt tulevia tapahtumia juurikin iPadiin, enkä muualle, ja olisikin yleishyödyllistä saada merkinnät takaisin, otan neuvoja vastaan! Käyttöjärjestelmä on vielä iOS 5.1.1.

Jees, ongelma tulikin korjatuksi pitkäjänteisellä rämpytyksellä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselin jo tuolla Applen omalla support-sivulla, mutta jos joku foorumilainen sattuisi tietämään. Ongelmaa on muillakin ilmennyt, tosin hieman erilaatuisena. Kun menin laittamaan jonkin merkinnän huhtikuun ensimmäiselle päivälle, niin sen jälkeen kalenteri iPad 3:ssa kaatuu aina kun sen yrittää avata. Muut pääsevät jopa selaamaan kalenteria, mutta minulla se kaatuu heti kun olen päässyt "sisälle". Koitin iCloudin kautta poistaa tapahtumaa, mutta ei sekään auttanut. Mistähän nyt täytyisi lähteä liikkeelle purkaessa tätä ongelmaa? Hankalaksi tilanteen tekee se, että olen pitkän tovin täydentänyt tulevia tapahtumia juurikin iPadiin, enkä muualle, ja olisikin yleishyödyllistä saada merkinnät takaisin, otan neuvoja vastaan! Käyttöjärjestelmä on vielä iOS 5.1.1.

Kysyn ihan uteliaisuudesta. Miksi et päivitä ? Minulla on sama iPad 3.  Kun toin laitteen kotiin kaupasta, taisi käyttöjärjestelmä olla juuri tuo 5.1.1.

Uusin iPad 3:een on iOS 6.1.2. Se vaikutti minulla ainakin akun kulutukseen paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyn ihan uteliaisuudesta. Miksi et päivitä ? Minulla on sama iPad 3.  Kun toin laitteen kotiin kaupasta, taisi käyttöjärjestelmä olla juuri tuo 5.1.1.

Uusin iPad 3:een on iOS 6.1.2. Se vaikutti minulla ainakin akun kulutukseen paljon.

Tunnesyistä  ::) Ei ole ollut tarvista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, ongelma tulikin korjatuksi pitkäjänteisellä rämpytyksellä!

Mitäköhän tarkalleen ottaen rämpytit  ;D Nyt oma kakkospädi iOS 6.0.1:llä alkanut tekemään juurikin kuvatunlaista kaatuilua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäköhän tarkalleen ottaen rämpytit  ;D Nyt oma kakkospädi iOS 6.0.1:llä alkanut tekemään juurikin kuvatunlaista kaatuilua.

Vaikka mitä ::) Mutta tässä rämpytystapauksessa sain iCloudin kautta poistettua aprillipäivältä tapahtumamerkinnän, joka oli tätä kaatumista aiheuttanut. Ilmeisesti Applen oma aprillipila (?) kyseessä. Eli jos 1.4. sinulla mitään merkintöjä, niin poista ne iCloudin kautta. Sitten vielä vähän sovelluksen sulkemista ja laitteen on-off-liikettä että päivittyisi myös itse laitteelle muutos. Kokeile!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka mitä ::) Mutta tässä rämpytystapauksessa sain iCloudin kautta poistettua aprillipäivältä tapahtumamerkinnän, joka oli tätä kaatumista aiheuttanut. Ilmeisesti Applen oma aprillipila (?) kyseessä. Eli jos 1.4. sinulla mitään merkintöjä, niin poista ne iCloudin kautta. Sitten vielä vähän sovelluksen sulkemista ja laitteen on-off-liikettä että päivittyisi myös itse laitteelle muutos. Kokeile!

Kyllä tämä bugi liittyi puhtaasti kellon siirtämiseen eikä aprillipäivään. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, itselläni on kyllä kuukauden pituinen jatkuva tapahtuma joka ylettyy tuon 1.4. yli joten se lienee kaatuilun syynä. Pitää koitella, kiitoksia  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai, se gatesin billy on kait soluttautunut omenaleiriin. No ongelma on nyt korjattu ja enää ei koskaan tarvitse pelätä.

Ei tarvitse pelätä. Päivitykset on syytä pitää kunnossa. Toivoisin silti iOS käyttöjärjestelmään ulkopuolista tietoturvaa. 

Palomuuri ja virustorjunta. Vaikka F-Secure  ;)  Toki vapaaehtoisesti maksua vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-Securehan teki juuri tutkimuksen eri alustojen haittaohjelmista. Android Accounted For 79% Of All Mobile Malware In 2012, 96% In Q4 Alone, Says F-Secure [* TechCrunch]. Eli kaikista maailman mobiilihaitakkeista Applen prosenttiosuus on nyt 0,jotain.

Kato, F-secure taitaa panostaa Androidiin ;) iOS on huono ympäristö tietoturvafirmoille kun siinä bisneksessä ei käy kauppa, liian hyvä jo valmiiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kato, F-secure taitaa panostaa Androidiin ;) iOS on huono ympäristö tietoturvafirmoille kun siinä bisneksessä ei käy kauppa, liian hyvä jo valmiiksi.

Hyvä ja suljettu eivät tarkoita samaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iOS:lle ei ole tähän päivään mennessä tullut mitään sen kaltaista virusta mitä Androideissa nähdään harva se kuukausi, joten tietoturvafirmoille iOS on siinäkin mielessä turha kohde. Toinen tappio firmoille koituu Applen politiikasta, App Storen ohjelmilla ei ole lähellekkään niin paljoa oikeuksia hallita puhelinta, kuin mitä virustorjuntaohjelma vaatisi puhelimessa toimiessaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on kolmosversion ja nelosversion iPadin maksimi yhteysnopeus verkkoon ? Tarkoitan langatonta nettiä. En mobiilipuolta.

Luin, että olisi vain 150 Mb/sekunti. Todellista tietoa on vaikea löytää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on kolmosversion ja nelosversion iPadin maksimi yhteysnopeus verkkoon ? Tarkoitan langatonta nettiä. En mobiilipuolta.

Luin, että olisi vain 150 Mb/sekunti. Todellista tietoa on vaikea löytää.

Molemmat tukevat 802.11a/b/g/n -protokollia, joista n on nopein ja sen maksiminopeus on 150 Mbps. Laitteiden speksit löytyvät Applen sivuilta: 3 ja 4. Eipä tuosta nopeampaa vielä löydy, tuota seuraavaa 802.11ac-protokollaa tukevia laitteita kun ei vielä käytännössä ole kaupan (Galaxy S4 ja HTC One tulossa vasta).

edit: Paitsi että löytyy nopeampia, kun yhdistelee useamman n-streamin. D'oh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään